Załadunki w Anwilu pod specjalnym nadzorem

8 marca 2019

Włocławska spółka z Grupy Orlen uruchomiła nowoczesny system ważenia pojazdów w transporcie samochodowym, który ograniczył czynności związane z obsługą tego procesu o ponad połowę.

Dzięki wdrożeniu automatyzacji wag skróceniu – niemal o jedną czwartą – uległ również czas upływający od chwili rejestracji kierowcy przed wjazdem do spółki w celu załadunku towaru do momentu opuszczenia przez niego terenu firmy.

Nowoczesny proces ważenia zaczyna się w Anwilu od przekazania kierowcy – poprzez wiadomość sms – informacji o rozpoczęciu procedury wjazdu samochodu na teren zakładu. Jest ona generowana automatycznie przez system kontrolujący w czasie rzeczywistym status aktywności wag oraz punktów załadunku poszczególnych produktów. Kierowca zostaje skierowany do wolnego stanowiska załadunkowego, gdzie kolejnym krokiem procesu jest jego identyfikacja na bramie wjazdowej dokonywana na podstawie sprawdzenia identyfikatora. Prawidłowe przejście tej kontroli umożliwia wjazd. Kiedy czujniki określające właściwe położenie pojazdu wyślą odpowiedni sygnał do systemu, kierowca opuszcza kabinę i uruchamia ważenie pojazdu. Wykorzystuje do tego specjalny terminal wyposażony w automatyczną drukarkę listów przewozowych, dzięki czemu możliwa jest kontrola zarówno wjeżdżających, jak i wyjeżdżających samochodów.

Obecnie obsługujemy w Anwilu nawet ponad dwieście załadunków dziennie. Dzięki uruchomieniu nowoczesnego systemu automatyzującego jeden z elementów tego procesu udało się zlikwidować „wąskie gardło”, jakim była przepustowość wag samochodowych. Przy tak dużym ruchu, skrócenie czasu obsługi jednego samochodu o minutę oznacza dwie do trzech godzin mniej pracy na każdej z wag, co pozwala wyeliminować powstawanie ewentualnych zatorów –  mówi Lech Zobniów, dyrektor Biura Logistyki w Anwil S.A.

Zautomatyzowanie systemu ważenia to jedno z przedsięwzięć, których wdrożenie związane jest z realizacją przez Anwil projektu zwiększenia – z 966 tys. ton do 1 461 tys. ton rocznie – mocy produkcyjnych instalacji nawozowych spółki. Planowane pod koniec 2021 r. uruchomienie trzeciej instalacji do produkcji nawozów azotowych będzie wymagało od włocławskiej firmy gotowości do obsługiwania odpowiednio większej liczby transportów.

Ostatnie newsy Logistyka Produkcji więcej newsów »

Forsee Power rozwija zakład produkcyjny w Polsce

20 maja 2019

Po wzmocnieniu pozycji we Francji i w Chinach, francuska spółka Forsee Power, ekspert w dziedzinie inteligentnych systemów akumulatorów, ogłasza rozwój i restrukturyzację swojego drugiego europejskiego zakładu, zlokalizowanego we Wrocławiu.

czytaj więcej »


GIP60 znowu na plusie, ale dynamika wzrostu spada

17 maja 2019

Kwiecień był już czwartym miesiącem z rzędu kiedy Giełdowy Indeks Produkcji zwiększał swoją wartość. Był to jednak również kolejny miesiąc kiedy tempo wzrostu wartości indeksu spadło. Polscy producenci wypracowali symboliczny wzrost o 0.54% i pod koniec miesiąca wartość GIP60 wyniosła 941.83 punktów, czyli ciągle poniżej wartości bazowej z 1 stycznia 2016 roku.

czytaj więcej »


ArcelorMittal Poland planuje postój huty w Krakowie

15 maja 2019

ArcelorMittal Poland planuje tymczasowo wstrzymać pracę wielkiego pieca i stalowni w swoim krakowskim oddziale. Decyzja ta poprzedzona została szczegółową analizą rynku, która potwierdziła osłabienie popytu na stal.

czytaj więcej »


PSA będzie produkować samochody dostawcze w Gliwicach

14 maja 2019

Grupa PSA w oficjalnym komunikacie podała informacja na temat fabryki Opla w Gliwicach. Przyszłość zakładu stała pod znakiem zapytania po przejęciu przez PSA niemieckiej marki. Wiemy już jednak, że fabryka nadal będzie działać, ale zmieni swój profil.

czytaj więcej »


ID Logistics więcej dla Volkswagena w Hiszpanii

13 maja 2019

Grupa ID Logistics przedłużyła umowę z producentem samochodów Volkswagen w Hiszpanii. Rozszerza ona zakres dotychczasowej współpracy w obszarze zarządzania usługami logistycznymi w zakładzie produkcyjnym w Landaben w regionie Nawarry.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter