Wiśniowski chce zwiększyć eksport dzięki kastomizacji

27 listopada 2018

Marka , która od lat utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku produkcji bram, ogrodzeń i stolarki, jest coraz bardziej doceniana poza granicami kraju. Wiśniowski ma ambitne plany, by aż 65% produkcji sprzedawać zagranicę przy jednoczesnym zachowaniu wzrostu sprzedaży w Polsce.

Wiśniowski to producent bram garażowych i przemysłowych, stolarki stalowej i aluminiowej oraz ogrodzeń. Od lat jest w Polsce liderem w swojej branży. Firma zatrudnia ponad 1800 osób, a w 2018 zaczęła znaczną rozbudowę, co przyczyni się także do wzrostu zatrudnienia. Jednocześnie zarząd firmy Wiśniowski planuje sukcesywnie podbijać rynki zagraniczne.

Przewagą rynkową marki jest, pomimo produkcji masowej, produkowanie także pod indywidualne zamówienie klienta. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań technicznych z obszaru przemysłu 4.0. – Jesteśmy w czwartej rewolucji przemysłowej, czyli Industry 4.0. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na nasze produkty, niezbędne było wdrożenie rozwiązań z dziedziny automatyzacji i robotyzacji produkcji. Nadal pracując na skalę masową jesteśmy w stanie zindywidualizować nasze produkty. Czyli jesteśmy wciąż fabryką klientocentryczną. Roboty pozwoliły zwiększyć produktywność i wydajność pracy oraz znacząco obniżyć koszty przerobu. Dzięki możliwości wizualizacji, dajemy klientowi szansę „zobaczenia” produktu u „niego w domu”. Te wszystkie usprawnienia, pozwalają także dostosować nasze produkty do specyficznych wymagań rynków zagranicznych. – mówi Krystyna Baran, prezes firmy Wiśniowski.

Obecnie marka eksportuje 35% produkcji (do Austrii, Belgii, Białorusi, Chorwacji, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, na Litwę, Słowację, Słowenię, do Luksemburga, Mołdawii, Niemiec, Norwegii, Rosji, Rumunii, Szwajcarii, Szwecji, na Ukrainę, do Wielkiej Brytanii, Irlandii, Węgier, Włoch i na Łotwę), zaś 65% sprzedaje w kraju. – Chcemy te proporcje odwrócić, ale jednocześnie mamy plan zwiększyć sprzedaż w Polsce. Dziś eksportujemy nasze produkty aż do 28 krajów Europy i widzimy potencjał na zwiększenie sprzedaży. Marka Wiśniowski jest postrzegana bardzo pozytywnie, a nasze produkty są doceniane za wysoką jakość. To dla nas bardzo ważne. Mamy solidne podstawy, by podejmować kolejne inwestycje i poszerzać rynki zbytu – mówi Krystyna Baran.

Na eksport firma produkuje specjalne towary, dopasowane do danego rynku. – Każdy rynek ma swoją specyfikę, przyzwyczajenia i preferencje dotyczące produktów, a musimy się do tego dopasować. Prowadzimy badania produktów w zagranicznych instytucjach, aby dać klientom gwarancję zgodności z ich prawem budowlanym – dodaje prezes Krystyna Baran.

Ostatnie newsy Logistyka Produkcji więcej newsów »

Forsee Power rozwija zakład produkcyjny w Polsce

20 maja 2019

Po wzmocnieniu pozycji we Francji i w Chinach, francuska spółka Forsee Power, ekspert w dziedzinie inteligentnych systemów akumulatorów, ogłasza rozwój i restrukturyzację swojego drugiego europejskiego zakładu, zlokalizowanego we Wrocławiu.

czytaj więcej »


GIP60 znowu na plusie, ale dynamika wzrostu spada

17 maja 2019

Kwiecień był już czwartym miesiącem z rzędu kiedy Giełdowy Indeks Produkcji zwiększał swoją wartość. Był to jednak również kolejny miesiąc kiedy tempo wzrostu wartości indeksu spadło. Polscy producenci wypracowali symboliczny wzrost o 0.54% i pod koniec miesiąca wartość GIP60 wyniosła 941.83 punktów, czyli ciągle poniżej wartości bazowej z 1 stycznia 2016 roku.

czytaj więcej »


ArcelorMittal Poland planuje postój huty w Krakowie

15 maja 2019

ArcelorMittal Poland planuje tymczasowo wstrzymać pracę wielkiego pieca i stalowni w swoim krakowskim oddziale. Decyzja ta poprzedzona została szczegółową analizą rynku, która potwierdziła osłabienie popytu na stal.

czytaj więcej »


PSA będzie produkować samochody dostawcze w Gliwicach

14 maja 2019

Grupa PSA w oficjalnym komunikacie podała informacja na temat fabryki Opla w Gliwicach. Przyszłość zakładu stała pod znakiem zapytania po przejęciu przez PSA niemieckiej marki. Wiemy już jednak, że fabryka nadal będzie działać, ale zmieni swój profil.

czytaj więcej »


ID Logistics więcej dla Volkswagena w Hiszpanii

13 maja 2019

Grupa ID Logistics przedłużyła umowę z producentem samochodów Volkswagen w Hiszpanii. Rozszerza ona zakres dotychczasowej współpracy w obszarze zarządzania usługami logistycznymi w zakładzie produkcyjnym w Landaben w regionie Nawarry.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter