Wiśniowski chce zwiększyć eksport dzięki kastomizacji

27 listopada 2018

Marka , która od lat utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku produkcji bram, ogrodzeń i stolarki, jest coraz bardziej doceniana poza granicami kraju. Wiśniowski ma ambitne plany, by aż 65% produkcji sprzedawać zagranicę przy jednoczesnym zachowaniu wzrostu sprzedaży w Polsce.

Wiśniowski to producent bram garażowych i przemysłowych, stolarki stalowej i aluminiowej oraz ogrodzeń. Od lat jest w Polsce liderem w swojej branży. Firma zatrudnia ponad 1800 osób, a w 2018 zaczęła znaczną rozbudowę, co przyczyni się także do wzrostu zatrudnienia. Jednocześnie zarząd firmy Wiśniowski planuje sukcesywnie podbijać rynki zagraniczne.

Przewagą rynkową marki jest, pomimo produkcji masowej, produkowanie także pod indywidualne zamówienie klienta. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań technicznych z obszaru przemysłu 4.0. – Jesteśmy w czwartej rewolucji przemysłowej, czyli Industry 4.0. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na nasze produkty, niezbędne było wdrożenie rozwiązań z dziedziny automatyzacji i robotyzacji produkcji. Nadal pracując na skalę masową jesteśmy w stanie zindywidualizować nasze produkty. Czyli jesteśmy wciąż fabryką klientocentryczną. Roboty pozwoliły zwiększyć produktywność i wydajność pracy oraz znacząco obniżyć koszty przerobu. Dzięki możliwości wizualizacji, dajemy klientowi szansę „zobaczenia” produktu u „niego w domu”. Te wszystkie usprawnienia, pozwalają także dostosować nasze produkty do specyficznych wymagań rynków zagranicznych. – mówi Krystyna Baran, prezes firmy Wiśniowski.

Obecnie marka eksportuje 35% produkcji (do Austrii, Belgii, Białorusi, Chorwacji, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, na Litwę, Słowację, Słowenię, do Luksemburga, Mołdawii, Niemiec, Norwegii, Rosji, Rumunii, Szwajcarii, Szwecji, na Ukrainę, do Wielkiej Brytanii, Irlandii, Węgier, Włoch i na Łotwę), zaś 65% sprzedaje w kraju. – Chcemy te proporcje odwrócić, ale jednocześnie mamy plan zwiększyć sprzedaż w Polsce. Dziś eksportujemy nasze produkty aż do 28 krajów Europy i widzimy potencjał na zwiększenie sprzedaży. Marka Wiśniowski jest postrzegana bardzo pozytywnie, a nasze produkty są doceniane za wysoką jakość. To dla nas bardzo ważne. Mamy solidne podstawy, by podejmować kolejne inwestycje i poszerzać rynki zbytu – mówi Krystyna Baran.

Na eksport firma produkuje specjalne towary, dopasowane do danego rynku. – Każdy rynek ma swoją specyfikę, przyzwyczajenia i preferencje dotyczące produktów, a musimy się do tego dopasować. Prowadzimy badania produktów w zagranicznych instytucjach, aby dać klientom gwarancję zgodności z ich prawem budowlanym – dodaje prezes Krystyna Baran.

Ostatnie newsy Logistyka Produkcji więcej newsów »

Hortex kupuje Jurajską

22 lutego 2019

W dniu 1 lutego 2019 roku Zarząd Hortex sp. z o.o. podpisał ze spółką BEWA sp. z o.o. warunkową umowę nabycia udziałów w spółce Jurajska sp. z o.o.. Hortex, do tej pory działający na rynku produkcji soków i mrożonek, chce wejść w ten sposób wejść na atrakcyjny rynek producentów wody mineralnej.

czytaj więcej »


Toyota coraz bliżej startu produkcji nowych silników w Jelczu-Laskowicach

21 lutego 2019

Przygotowania do masowej produkcji silników hybrydowych w Toyocie w Jelczu-Laskowicach idą pełną parą. Przeprowadzono pierwsze testy, przebudowano fabrykę, a co więcej zatrudniono już ponad 250 nowych pracowników.

czytaj więcej »


Dobry początek roku Giełdowego Indeksu Produkcji

20 lutego 2019

Giełdowy Indeks Produkcji urósł w styczniu o 3.28% do poziomu 892.16 punktów, odrabiając tym samym część strat z poprzedniego roku. Analitycy z firmy DSR S.A. prognozują pozytywne zmiany. Pierwszy miesiąc 2019 roku to był dobry okres dla większości spółek notowanych na GPW, czego potwierdzeniem jest wzrost wartości większości indeksów WIG. W tych sprzyjających warunkach dobrze radzili sobie również polscy producenci, notowani na warszawskim parkiecie.

czytaj więcej »


Tajwański inwestor w Zabrzu

18 lutego 2019

Tajwański producent części samochodowych Iron Force wybuduje zakład w Zabrzu. Inwestycja opiewa na ponad 80 mln zł i ma zostać zrealizowana do końca 2023 r.

czytaj więcej »


Które branże najbardziej potrzebują pracowników z zagranicy?

15 lutego 2019

Niskie bezrobocie oraz rosnący problem z zapełnianiem braków kadrowych w Polsce doprowadził do sytuacji, iż pracownicy zagraniczni przestali być sposobem na oszczędność, lecz stali się ratunkiem dla funkcjonowania polskich firm. W jakich branżach aktualnie odnotowuje się ich największą obecność? Na to pytanie odpowiada Mariusz Hoszowski, prezes firmy Smart Work.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter