Wiśniowski chce zwiększyć eksport dzięki kastomizacji

27 listopada 2018

Marka , która od lat utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku produkcji bram, ogrodzeń i stolarki, jest coraz bardziej doceniana poza granicami kraju. Wiśniowski ma ambitne plany, by aż 65% produkcji sprzedawać zagranicę przy jednoczesnym zachowaniu wzrostu sprzedaży w Polsce.

Wiśniowski to producent bram garażowych i przemysłowych, stolarki stalowej i aluminiowej oraz ogrodzeń. Od lat jest w Polsce liderem w swojej branży. Firma zatrudnia ponad 1800 osób, a w 2018 zaczęła znaczną rozbudowę, co przyczyni się także do wzrostu zatrudnienia. Jednocześnie zarząd firmy Wiśniowski planuje sukcesywnie podbijać rynki zagraniczne.

Przewagą rynkową marki jest, pomimo produkcji masowej, produkowanie także pod indywidualne zamówienie klienta. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań technicznych z obszaru przemysłu 4.0. – Jesteśmy w czwartej rewolucji przemysłowej, czyli Industry 4.0. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na nasze produkty, niezbędne było wdrożenie rozwiązań z dziedziny automatyzacji i robotyzacji produkcji. Nadal pracując na skalę masową jesteśmy w stanie zindywidualizować nasze produkty. Czyli jesteśmy wciąż fabryką klientocentryczną. Roboty pozwoliły zwiększyć produktywność i wydajność pracy oraz znacząco obniżyć koszty przerobu. Dzięki możliwości wizualizacji, dajemy klientowi szansę „zobaczenia” produktu u „niego w domu”. Te wszystkie usprawnienia, pozwalają także dostosować nasze produkty do specyficznych wymagań rynków zagranicznych. – mówi Krystyna Baran, prezes firmy Wiśniowski.

Obecnie marka eksportuje 35% produkcji (do Austrii, Belgii, Białorusi, Chorwacji, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, na Litwę, Słowację, Słowenię, do Luksemburga, Mołdawii, Niemiec, Norwegii, Rosji, Rumunii, Szwajcarii, Szwecji, na Ukrainę, do Wielkiej Brytanii, Irlandii, Węgier, Włoch i na Łotwę), zaś 65% sprzedaje w kraju. – Chcemy te proporcje odwrócić, ale jednocześnie mamy plan zwiększyć sprzedaż w Polsce. Dziś eksportujemy nasze produkty aż do 28 krajów Europy i widzimy potencjał na zwiększenie sprzedaży. Marka Wiśniowski jest postrzegana bardzo pozytywnie, a nasze produkty są doceniane za wysoką jakość. To dla nas bardzo ważne. Mamy solidne podstawy, by podejmować kolejne inwestycje i poszerzać rynki zbytu – mówi Krystyna Baran.

Na eksport firma produkuje specjalne towary, dopasowane do danego rynku. – Każdy rynek ma swoją specyfikę, przyzwyczajenia i preferencje dotyczące produktów, a musimy się do tego dopasować. Prowadzimy badania produktów w zagranicznych instytucjach, aby dać klientom gwarancję zgodności z ich prawem budowlanym – dodaje prezes Krystyna Baran.

Ostatnie newsy Logistyka Produkcji więcej newsów »

Wielomilionowa inwestycja Michelin w Olsztynie

14 grudnia 2018

W czwartek 22 listopada w fabryce opon Michelin w Olsztynie odbędzie się inauguracja kluczowej dla rozwoju zakładu inwestycji o wartości 169 mln złotych. Projekt obejmuje wyposażenie linii produkcyjnych w najnowocześniejsze urządzenia oraz prace budowlane. Inwestycja otrzymała subwencję Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.

czytaj więcej »


Giełdowy Indeks Produkcji wzrósł w listopadzie o 2.85 proc.

11 grudnia 2018

Pogarszające się nastroje w przemyśle nie powstrzymały pozytywnego odbicia na akcjach polskich spółek produkcyjnych. W listopadzie mieliśmy do czynienia z poprawą kursu Giełdowego Indeksu Produkcji, który po fatalnym październiku wzrósł o 2.85% i zamknął miesiąc na poziomie 882.82 punktów. 

czytaj więcej »


Nowa usługa dla klientów GLS

10 grudnia 2018

Firma kurierska GLS Poland wprowadza nowe udogodnienie dla klientów – usługę InfoCourierService. To kolejny element personalizacji systemu dostaw. Dzięki temu GLS Poland dysponuje już kompleksowym zestawem rozwiązań dla nowoczesnego e-commerce.

czytaj więcej »


PGM i PIMOT otworzyły biuro w Chinach

5 grudnia 2018

Szansą na eksport polskiej motoryzacji na rynek chiński jest silna reprezentacja rodzimej branży i budowanie polskiej marki w Chinach. W tym celu, reprezentująca interesy polskich producentów Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM) oraz będący jej członkiem Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT) otworzyły swoje biuro w Szanghaju.

czytaj więcej »


Inwestycyjne przyspieszenie Klippana

3 grudnia 2018

Prezydent Stargardu Rafał Zając wziął udział w otwarciu nowego zakładu Kilippan Safety . Firma przeniosła się do nowej fabryki, która powstała na terenie Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter