PSA rozpoczęło w fabryce w Tychach produkcję silników

6 lutego 2019

Przejęcie Opla przez PSA wiązało się z wieloma obawami o przyszłość polskich zakładów niemieckiej marki. Pierwszy przełom nastąpił wiosną minionego roku, gdy francuski koncern ogłosił, że zamierza wykorzystać możliwości fabryki w Tychach i rozpocznie tam produkcję nowoczesnych silników benzynowych.

Po koniec stycznia miała miejsce oficjalna inauguracja produkcji 3‑cylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech. W gronie gości obecnych na uroczystości znalazł się  Carlos Tavares, prezes zarządu Grupy PSA.

Zakład produkcji zespołów napędowych w Tychach zmodernizowano w celu zwiększenia wydajności zgodnie ze standardami Groupe PSA: nowe technologie i wyposażenie, wspierane przez nowe systemy informatyczne, zapewniają wysoką jakość produkcji realizowanej przez odpowiednio wyszkolone zespoły. Lokalizacja fabryk podzespołów w pobliżu zakładów produkujących pojazdy sprzyja poprawie wydajności produkcji.

– Chciałbym podkreślić, że załoga z Tychów udowodniła, że ma zdolność zwiększenia wydajności, co skłoniło nas do zainwestowania w modernizację zakładu i powierzenia mu produkcji naszego najnowocześniejszego silnika. Zakład w Tychach ma teraz przed sobą zrównoważoną przyszłość i w znacznym stopniu przyczyni się do wzrostu produkcji w Grupy PSA. Obiekt przeorganizowano na potrzeby produkcji silników do pojazdów 5 naszych marek i zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania klientów na ten wielokrotnie nagradzany silnik — powiedział Carlos Tavares.

– Fabryka w Tychach powraca do gry jako członek Grupy PSA. Cała załoga jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom, jakie przed nami stoją. Zakład przeszedł gruntowną modernizację przy odpowiednim poziomie inwestycji, aby zapewnić najwyższy poziom efektywności wśród najnowocześniejszych zakładów fabryk silników w Europie. Jesteśmy dumni z tego, że możemy przyczynić się do przechodzenia kierowców na niskoemisyjne silniki benzynowe PureTech — powiedział Arkadiusz Suliga, dyrektor zakładu w Tychach.

Zakład w Tychach został doinwestowany kwotą 250 mln EUR. Moce produkcyjne szacowane na poziomie do 460 000 silników rocznie powinny zaspokoić rosnące zapotrzebowanie klientów na silniki benzynowe. Zmodernizowany zakład wdrożył procesy i standardy jakości Grupy PSA.

Po wczorajszej uroczystości czekamy na wieści dotyczące fabryki samochodów w Tychach. Wraz ze starzeniem się produkowanego tam Opla Astry wolumen produkcji stopniowo spada, ograniczone zostało też zatrudnienie. Są jednak sygnały, że PSA może zdecydować się na produkcję w Polsce nowego modelu.

Ostatnie newsy Logistyka Produkcji więcej newsów »

Hortex kupuje Jurajską

22 lutego 2019

W dniu 1 lutego 2019 roku Zarząd Hortex sp. z o.o. podpisał ze spółką BEWA sp. z o.o. warunkową umowę nabycia udziałów w spółce Jurajska sp. z o.o.. Hortex, do tej pory działający na rynku produkcji soków i mrożonek, chce wejść w ten sposób wejść na atrakcyjny rynek producentów wody mineralnej.

czytaj więcej »


Toyota coraz bliżej startu produkcji nowych silników w Jelczu-Laskowicach

21 lutego 2019

Przygotowania do masowej produkcji silników hybrydowych w Toyocie w Jelczu-Laskowicach idą pełną parą. Przeprowadzono pierwsze testy, przebudowano fabrykę, a co więcej zatrudniono już ponad 250 nowych pracowników.

czytaj więcej »


Dobry początek roku Giełdowego Indeksu Produkcji

20 lutego 2019

Giełdowy Indeks Produkcji urósł w styczniu o 3.28% do poziomu 892.16 punktów, odrabiając tym samym część strat z poprzedniego roku. Analitycy z firmy DSR S.A. prognozują pozytywne zmiany. Pierwszy miesiąc 2019 roku to był dobry okres dla większości spółek notowanych na GPW, czego potwierdzeniem jest wzrost wartości większości indeksów WIG. W tych sprzyjających warunkach dobrze radzili sobie również polscy producenci, notowani na warszawskim parkiecie.

czytaj więcej »


Tajwański inwestor w Zabrzu

18 lutego 2019

Tajwański producent części samochodowych Iron Force wybuduje zakład w Zabrzu. Inwestycja opiewa na ponad 80 mln zł i ma zostać zrealizowana do końca 2023 r.

czytaj więcej »


Które branże najbardziej potrzebują pracowników z zagranicy?

15 lutego 2019

Niskie bezrobocie oraz rosnący problem z zapełnianiem braków kadrowych w Polsce doprowadził do sytuacji, iż pracownicy zagraniczni przestali być sposobem na oszczędność, lecz stali się ratunkiem dla funkcjonowania polskich firm. W jakich branżach aktualnie odnotowuje się ich największą obecność? Na to pytanie odpowiada Mariusz Hoszowski, prezes firmy Smart Work.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter