Nowy dostawczy Ford będzie produkowany w Poznaniu

18 czerwca 2020

Koncerny Volkswagen i Ford ogłosiły pierwsze szczegóły planu kooperacji w obszarze projektowania i produkcji samochodów użytkowych. Jednym z efektów będzie powrót do Polski produkcji samochodów marki Ford.

W Płońsku w drugiej połowie lat 90. XX w montowano już Escorty i Transity, zaś w Tychach w latach 2008-2016 powstawał Ford Ka, techniczny bliźniak Fiata 500. Teraz pora na Poznań – tamtejsza fabryka marki Volkswagen Samochody Użytkowe jest jednym z ważnych ogniw kooperacji Volkswagena i Forda, ogłoszonej już w zeszłym roku.

Na bazie nowej generacji Volkswagena Caddy 5, który został oficjalnie został zaprezentowany w lutym, powstanie Ford Transit Connect. Pandemia koronawirusa nie zmieniła planów poznańskiej fabryki – masowa produkcja Caddy 5 ruszy w Antoninku w drugiej połowie roku, zaś w przyszłym roku z taśm produkcyjnych zacznie też zjeżdżać Transit Connect.

Współpraca obejmie też średniej wielkości pojazdy dostawcze. W ramach „Projektu 1 tona” wiodącym partnerem będzie Ford – zaprojektuje on i będzie produkował także nową generację Volkswagena Transportera, opartego na Fordzie Transicie. Podobnie będzie wyglądała sytuacja w segmencie pick-upów. Następca Volkswagena Amaroka będzie oparty na Fordzie Rangerze i począwszy od roku 2022 wytwarzany będzie w fabryce Forda w Silverton w RPA.

– W świetle pandemii COVID-19 i jej skutków dla światowej gospodarki, bardziej niż kiedykolwiek konieczne jest zawiązywanie odpornych sojuszy między silnymi firmami – powiedział prezes zarządu Grupy Volkswagen dr Herbert Diess.  – Współpraca skutecznie obniży koszty prac rozwojowych, umożliwiając szerszą dystrybucję pojazdów elektrycznych i dostawczych na świecie, a także wzmocni pozycję obu firm.

– Sojusz pojawia się w czasach ogromnego entuzjazmu, towarzyszącemu ekspansji coraz bardziej inteligentnych, skomunikowanych pojazdów w coraz bardziej inteligentnym świecie – powiedział dyrektor generalny Ford Motor Company Jim Hackett.  – Stwarza to ogromną szansę na wprowadzanie innowacji i rozwiązanie wielu światowych wyzwań transportowych oraz zapewnienie wyjątkowych korzyści klientom – nawet jeśli firmy staną przed większym wyborem, w jaki sposób wykorzystywać swoje pieniądze.

Ostatnie newsy Logistyka Produkcji więcej newsów »

Próba sił na akcjach polskich producentów

13 lipca 2020

Giełdowy rollercoaster, który zawitał na GPW w czerwcu nie oszczędził również akcji polskich producentów z Giełdowego Indeksu Produkcji. Przez cały miesiąc obserwowaliśmy jak naprzemiennie podaż akcji wygrywała z popytem, po to by następnie oddać mu pole i schować się do defensywy. W konsekwencji GIP60 zamknął miesiąc na niemal niezmienionym poziomie 690,63 pkt.

czytaj więcej »


Impuls EVO w nowej odsłonie

9 lipca 2020

Z końcem drugiego kwartału firma BPSC udostępniła klientom nową wersję systemu ERP. Oprogramowanie Impuls EVO w wydaniu 1.4 to szereg nowości, zarówno w obszarze technologicznym, jak również doświadczeń użytkownika. Prace nad nową odsłoną trwały kilkanaście miesięcy. Tradycyjnie już BPSC do pracy nad systemem zaprosiła swoich klientów.

czytaj więcej »


Volkswagen Poznań ma nowego prezesa

7 lipca 2020

Z dniem 1 lipca Dietmar Mnich, dyrektor zakładu w Poznaniu objął dodatkowo funkcję prezesa zarządu spółki. Zastąpił na tym stanowisku Jensa Ocksena, który po 35 latach pracy w koncernie Volkswagen oraz blisko 10 latach pracy w Poznaniu przechodzi na emeryturę.

czytaj więcej »


Cyfrowe planowanie hal produkcyjnych Audi

29 czerwca 2020

Planowanie ustawienia hal produkcyjnych zza domowego biurka? Brzmi niemożliwie – ale stało się już rzeczywistością, a dokładnie cyfrową rzeczywistością w zakładach Audi Neckarsulm. Tam właśnie, za pomocą specjalnego oprogramowania i sprzętu zeskanowano hale produkcyjne oraz całe budynki, uzyskując ich trójwymiarowy obraz.

czytaj więcej »


Druk 3D wkroczył do produkcji seryjnej. Pomogła pandemia COVID-19

25 czerwca 2020

Przez lata druk 3D traktowany był jako wsparcie procesu produkcyjnego. Wciąż jednak bardzo rzadko korzystano z niego w produkcji seryjnej. Wszystko zmieniło się w czasie pandemii COVID-19. Branży druku 3D bardzo szybko udało się przestawić na produkcję niezbędnego sprzętu dla placówek medycznych. Pokazała tym samym, że wykorzystanie drukarek 3D może dziś z powodzeniem uzupełniać procesy wytwórcze w wielu firmach, w tym również z sektora produkcyjnego.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter