Mercator Medical zbuduje trzecią fabrykę rękawic

2 lutego 2021

Grupa Mercator Medical, producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku z siedzibą w Krakowie, po rekordowym 2020 roku zapowiada kolejną inwestycję. Firma rusza z rozbudową mocy produkcyjnych w Tajlandii. Dzięki nowemu zakładowi produkcyjnemu moce wytwórcze przekroczą 3,9 mld rękawic rocznie.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wynegocjowanego zakupu nowych linii produkcyjnych, dzięki czemu  nowy zakład będzie mógł wystartować bardzo szybko – na przełomie 2021/2022, aby korzystać na wysokich cenach rękawic. Obserwujemy ogromny, niezaspokojony globalny popyt na rękawice jednorazowe, który jest szacowany na ponad 200 mld sztuk rocznie, czyli 40% obecnych światowych mocy produkcyjnych. Krytycznie niskie pozostają także poziomy zapasów we wszystkich krajach, dlatego też spodziewamy się dobrej koniunktury – komentuje dr Wiesław Żyznowski, prezes Zarządu Mercator Medical S.A.

– Nowy zakład produkcyjny to pierwszy duży element naszej strategii rozwoju 2021+. Kolejne będziemy sukcesywnie ogłaszać. Mogę zapewnić, że pracujemy nad dużymi projektami, istotnie zwiększającymi wielokierunkowo potencjał biznesowy Grupy Mercator Medical – dodaje Prezes Żyznowski.

Nowy zakład produkcyjny powstanie na terenie należącym do tajlandzkiej spółki Grupy Mercator Medical, na którym funkcjonują już dwa zakłady o łącznej mocy wytwórczej ponad 3 mld rękawic rocznie. Nowa fabryka będzie dedykowana produkcji wysokomarżowych rękawic industrialnych i będzie wytwarzać ponad 0,8 mld rękawic rocznie, a łączne moce produkcyjne Grupy przekroczą 3,9 mld rękawic rocznie.

– Inwestycja będzie warta około 150 mln zł i sfinansujemy ją w pełni ze środków własnych. Na koniec trzeciego kwartału zeszłego roku spłaciliśmy przedterminowo wszystkie kredyty inwestycyjne (75,5 mln zł), a na koniec czwartego kwartału dysponowaliśmy ponad pół miliarda złotych gotówki netto. Jesteśmy gotowi na inwestycje, a nasz potencjał jest dodatkowo wspierany przez zyski generowane na bieżąco – wskazuje Witold Kruszewski, członek zarządu ds. Finansowych w Mercator Medical S.A.

Mercator Medical to gwiazda GPW i jeden z największych beneficjentów pandemii w Polsce. Gwałtowny wzrost zapotrzebowania na rękawice jednorazowe i inne środki ochrony spowodował, że spółka notuje rekordowe zyski. Najnowsze dane za czwarty kwartał 2020 pokazują wzrost sprzedaży na poziomie 500 proc.

Ostatnie newsy Logistyka Produkcji więcej newsów »

Sumika Polymer Compounds zbuduje fabrykę pod Poznaniem

3 marca 2021

Japońska firma z branży chemicznej, Sumika Polymer Compounds Europe, ogłosiła plany pierwszej inwestycji w Polce. W podpoznańskich Plewiskach powstanie zakład, w którym wytwarzane będą mieszanki na bazie polipropylenu, z myślą o klientach działających w obszarze elektromobilności.

czytaj więcej »


Fabryka Johnson Matthey tylko na energię odnawialną

28 lutego 2021

Johnson Matthey poinformował, że budowany w Koninie zakład produkcji materiałów do katod akumulatorowych w Koninie od pierwszego dnia będzie zasilany wyłącznie energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Spółka Johnson Matthey podpisała umowę z Axpo, wiodącym europejskim producentem i dystrybutorem energii odnawialnej, który koncentruje się na inwestycjach w energię słoneczną i wiatrową.

czytaj więcej »


Lafarge kupuje fabrykę nawozów wapniowych

24 lutego 2021

Lafarge w Polsce podpisał wstępną umowę kupna od firmy Polcalc zakładu produkcji granulowanych nawozów wapniowych i rozszerza swoją działalność w obszarze produktów dla rolnictwa. Dzięki temu Lafarge stworzy kompleksową ofertę wysokiej jakości nawozów wapniowych i wapniowo-mineralnych.

czytaj więcej »


Pilkington IGP na finiszu rozbudowy zakładu w Ostrołęce

22 lutego 2021

Lider produkcji szyb zespolonych, Pilkington IGP rozbudowuje swój zakład w Ostrołęce. Inwestycja nie tylko zwiększy moce produkcyjne spółki, ale także zapewni nowe miejsca pracy.

czytaj więcej »


Problemy w transporcie hamowały branżę słodyczy

18 lutego 2021

Bardzo istotna w segmencie spożywczym branża słodyczy ucierpiała podczas pandemii, przede wszystkim ze względu na początkowe zakłócenia w łańcuchach dostaw, ale też utrudnienia w transporcie. – Nawet jeśli mieliśmy produkt gotowy do sprzedaży, to były problemy z jego dostarczeniem ze względu na brak kontenerów. To zamieszanie cały czas się utrzymuje – mówi Marek Moczulski z Unitopu, producenta sezamków i chałwy. Według szacunków analityków PKO BP sprzedaż w sektorze słodyczy spadła w 2020 roku o 1,8 mld euro. Jednak w tym roku wzrost sprzedaży przez internet i odmrożenie rynków powinny przełożyć się na obroty wyższe niż w 2019 roku.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter