Marka Fagor w portfolio Grupy Amica

8 października 2019

Grupa Amica, oferująca sprzęt gospodarstwa domowego na ponad 60 rynkach na świecie, podpisała umowę licencyjną z Fagor S.Coop., na mocy której będzie sprzedawała duże AGD pod marką Fagor.

Dobrze znanej w Hiszpanii marce pozwoli to powrócić na rynek z nowoczesnymi produktami najwyższej jakości, a dla Grupy Amica będzie to kolejny etap zwiększania sprzedaży w Europie. Właścicielem marki pozostanie Fagor S.Coop.

Marka Fagor będzie kolejną w rodzinie znanego producenta AGD, który korzystając ze swojego ogromnego doświadczenia, pomoże jej powrócić na rynki i utrzymać wysoką rozpoznawalność. Będzie to powrót z nowoczesnymi i przemyślanymi produktami, które są projektowane ze szczególnym uwzględnieniem użytecznych funkcji i ergonomii.

– Bardzo dziękuję głównym negocjatorom umowy: Piotrowi Skublowi i Alinie Jankowskiej-Brzósce, za ich wkład, profesjonalizm i zaangażowanie. Hiszpania jest jednym z tych nielicznych rynków w Europie, na których do tej pory nie byliśmy obecni w sposób, który odpowiadałby naszym planom i ambicjom. Dzięki marce Fagor, która w Hiszpanii jest rozpoznawalna tak samo dobrze jak Amica w Polsce, ten stan rzeczy powinien się zmienić i w najbliższej przyszłości znacząco zwiększymy udziały na Półwyspie Iberyjskim. Bardzo się cieszę z sukcesu, jakim jest finalizacja umowy, która pozwala nam na realizację założeń związanych z ekspansją na rynkach Europy Zachodniej. Jestem przekonany, że ta umowa pozwoli z sukcesem reaktywować markę na tamtejszym rynku i przyczyni się do dalszego rozwoju Grupy – powiedział Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Grupy Amica.

Wśród wielu użytecznych rozwiązań, które dostępne są w urządzeniach należących do marek znajdujących się w portfolio Grupy Amica, warto wymienić pojemniki Vit Control Plus w lodówkach (spowalniające starzenie produktów) czy ramię natryskowe WaterSpinner w zmywarkach (pozwalające na optymalne kierowanie strumienia wody w zmywarce i perfekcyjne mycie silnie zabrudzonych naczyń) oraz rozwiązania parowe w nowoczesnych pralkach i suszarkach serii SteamTouch.

Inwestowanie w lokalne marki w Europie jest filarem konsekwentnie realizowanej przez Grupę Amica strategii HIT2023. Amica przywiązuje bardzo dużą wagę do dywersyfikacji geograficznej i ma duże doświadczenie w rozwijaniu kolejnych brandów na nowych rynkach. W ostatnich latach Amica przejęła m. in. markę CDA w Wielkiej Brytanii.

 

Ostatnie newsy Logistyka Produkcji więcej newsów »

Załamania po brexicie nie będzie

24 lutego 2020

Miniony rok powinien być kolejnym rekordowym okresem polskiego eksportu do Wielkiej Brytanii. Według ostatnich danych GUS po 11 miesiącach 2019 roku był on tylko o 3 mld zł mniejszy niż w całym 2018 roku.

czytaj więcej »


ZF dołącza do Open Manufacturing Platform

21 lutego 2020

Friedrichshafen. ZF Friedrichshafen AG dołącza do Open Manufacturing Platform (OMP), uruchomionej w kwietniu 2019 r. przez Grupę BMW i Microsoft. Celem tej inicjatywy jest umożliwienie szybszego i efektywniejszego kosztowo wprowadzania innowacji w przemyśle produkcyjnym.

czytaj więcej »


35 lat Drutexu

20 lutego 2020

Drutex świętuje 35-lecie działalności. Firmą od czasu powstania konsekwentnie kieruje jej twórca i prezes Leszek Gierszewski. Pod jego przewodnictwem oraz dzięki jego zdolnościom biznesowym z wytwórcy m. in. siatek ogrodzeniowych, drutu i wyrobów z drutu czy gwoździ stał się wiodącym producentem stolarki okienno-drzwiowej w Europie. Dziś w spółce zatrudnionych jest ponad 3300 pracowników na 110.000 m2 powierzchni produkcyjnej.

czytaj więcej »


Danfoss stawia na Polskę

19 lutego 2020

Zarząd Danfoss Group podjął decyzję o rozwoju działalności w Polsce. Już w tym roku w Grodzisku Mazowieckim rozpocznie się budowa nowej hali o pow. 10 tys. m2, w której ulokowana zostanie połowicznie i całkowicie zautomatyzowana produkcja oraz budynek biurowy.

czytaj więcej »


Rok 2020 będzie trudny dla polskiego przemysłu

18 lutego 2020

Indeks PMI dla polskiego przemysłu wyniósł w grudniu 48 punktów. Mimo, że prognozy ekonomistów były o wiele bardziej pesymistyczne, w nowym roku polskie firmy wytwórcze nie mogą spać spokojnie. Wynik poniżej granicy 50 punktów wciąż oznacza niezadowalającą dynamikę produkcji przemysłowej. Jednym ze sposobów na przetrwanie przy małej liczbie zamówień jest wykorzystanie technologii analitycznych.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter