Lantmännen Unibake urośnie w Nowej Soli

10 lutego 2021

Lantmännen Unibake, wiodący globalny dostawca świeżych i mrożonych produktów piekarniczych, kontynuuje inwestycje w Polsce i poinformował o znaczącej rozbudowie swojej piekarni w Nowej Soli. Firma rozpoczyna kompleksowy plan inwestycyjny o wartości ok. 40 mln euro, który przyczyni się do szybszego rozwoju firmy na rynkach europejskich, w tym w segmencie handlu detalicznego.

Inwestycja obejmuje instalację nowej, szybkiej linii do produkcji wysokiej jakości pieczywa do hamburgerów i hot-dogów, montaż urządzeń do pakowania pieczywa na rynek detaliczny, a także znaczącą rozbudowę piekarni i powierzchni magazynowej w Nowej Soli. Rozbudowa piekarni rusza  jeszcze w styczniu tego roku, a rozpoczęcie produkcji pieczywa na nowej linii planowane jest na II kwartał 2022 roku.

– Zakład w Nowej Soli to już dziś nasza największa i najnowocześniejsza piekarnia, wytwarzająca szeroką gamę pieczywa dla fast food, w różnych odmianach i rozmiarach. Jego rozbudowa jest naszą odpowiedzią na wzrost zapotrzebowania na tego typu pieczywo. Inwestycja zwiększy nasze moce produkcyjne, pozwoli nam jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby klientów w sektorze gastronomicznym, a dodatkowo – rozpocząć ekspansję na rynku detalicznym – mówi Jacek Górecki, dyrektor zarządzający regionu Polski i Węgier Lantmännen Unibake.

Nowa inwestycja Lantmännen Unibake przyczynia się też do rozwoju Nowej Soli i całego regionu, poprzez możliwość powstania nowych miejsc pracy. W tej chwili piekarnia w Nowej Soli zatrudnia ponad 150 pracowników, jej rozbudowa stworzy kolejnych 30-40 miejsc pracy. Zakład w Nowej Soli zaopatruje się w większość surowców na polskim rynku, dlatego inwestycja przełoży się też na szereg nowych pośrednich miejsc pracy u dostawców i kontrahentów.

Piekarnia w Nowej Soli została oddana do użytku w 2018 roku. Obecnie na dwóch liniach produkcyjnych wypiekane są bułki do hamburgerów, hot dogów klasycznych (tzw. amerykańskich) i hot dogów w stylu francuskim (bagietka z wydrążonym otworem na dodatki). Piekarnia ma szerokie możliwości różnicowania bułek – m.in. poprzez stosowanie różnorodnych receptur, posypywanie (np. sezamem), nacinanie czy „glazurowanie” pieczywa (np. bułki brioche).

Ostatnie newsy Logistyka Produkcji więcej newsów »

Sumika Polymer Compounds zbuduje fabrykę pod Poznaniem

3 marca 2021

Japońska firma z branży chemicznej, Sumika Polymer Compounds Europe, ogłosiła plany pierwszej inwestycji w Polce. W podpoznańskich Plewiskach powstanie zakład, w którym wytwarzane będą mieszanki na bazie polipropylenu, z myślą o klientach działających w obszarze elektromobilności.

czytaj więcej »


Fabryka Johnson Matthey tylko na energię odnawialną

28 lutego 2021

Johnson Matthey poinformował, że budowany w Koninie zakład produkcji materiałów do katod akumulatorowych w Koninie od pierwszego dnia będzie zasilany wyłącznie energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Spółka Johnson Matthey podpisała umowę z Axpo, wiodącym europejskim producentem i dystrybutorem energii odnawialnej, który koncentruje się na inwestycjach w energię słoneczną i wiatrową.

czytaj więcej »


Lafarge kupuje fabrykę nawozów wapniowych

24 lutego 2021

Lafarge w Polsce podpisał wstępną umowę kupna od firmy Polcalc zakładu produkcji granulowanych nawozów wapniowych i rozszerza swoją działalność w obszarze produktów dla rolnictwa. Dzięki temu Lafarge stworzy kompleksową ofertę wysokiej jakości nawozów wapniowych i wapniowo-mineralnych.

czytaj więcej »


Pilkington IGP na finiszu rozbudowy zakładu w Ostrołęce

22 lutego 2021

Lider produkcji szyb zespolonych, Pilkington IGP rozbudowuje swój zakład w Ostrołęce. Inwestycja nie tylko zwiększy moce produkcyjne spółki, ale także zapewni nowe miejsca pracy.

czytaj więcej »


Problemy w transporcie hamowały branżę słodyczy

18 lutego 2021

Bardzo istotna w segmencie spożywczym branża słodyczy ucierpiała podczas pandemii, przede wszystkim ze względu na początkowe zakłócenia w łańcuchach dostaw, ale też utrudnienia w transporcie. – Nawet jeśli mieliśmy produkt gotowy do sprzedaży, to były problemy z jego dostarczeniem ze względu na brak kontenerów. To zamieszanie cały czas się utrzymuje – mówi Marek Moczulski z Unitopu, producenta sezamków i chałwy. Według szacunków analityków PKO BP sprzedaż w sektorze słodyczy spadła w 2020 roku o 1,8 mld euro. Jednak w tym roku wzrost sprzedaży przez internet i odmrożenie rynków powinny przełożyć się na obroty wyższe niż w 2019 roku.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter