Jak przygotować wózki widłowe do tymczasowego wyłączenia z eksploatacji?

21 kwietnia 2020

Pandemia koronawirusa jest wyzwaniem dla całego świata. Wymaga modyfikacji lub zmiany przyjętego dotychczas modelu działania wielu firm.  Niejednokrotnie firmy zmuszone są do ograniczenia swojej działalności, co ma przełożenie również na pracę w magazynach. Przedsiębiorcy mierzą się z koniecznością czasowego wyłączenia z użycia maszyn, w tym wózków widłowych. Jak zrobić to poprawianie?

Wyłączenie wózka widłowego z eksploatacji

Każdy przedsiębiorca, który zmuszony jest do wyłączenia z eksploatacji na dłuższy czas wózków widłowych, powinien zadbać o odpowiednie przygotowanie pomieszczania, w którym maszyny będą przechowywane. Wózki widłowe mogą być trzymane wyłącznie w suchych pomieszczeniach, w których panują dodatnie temperatury. – W przypadku krótkiego przestoju w pracy należy zadbać o właściwe zabezpieczenie wózka przed stoczeniem. Gdy wózek jest wyłączany z eksploatacji na dłuższy czas, aby chronić łożyska i koła przed uszkodzeniem, urządzenie powinno się ustawić na klockach. W kolejnym kroku sprawdzamy poziom oleju hydraulicznego oraz – w przypadku wózków z napędem spalinowym – silnikowego. Akumulator wózka powinien być naładowany. W wózkach z napędem spalinowym nie wolno zapominać o odłączeniu klem akumulatora, oczyszczeniu biegunów i przesmarowaniu wazeliną – wyjaśnia Artur Kowalski, menedżer produktu, specjalista ds. energii w Jungheinrich Polska.

Przygotowanie akumulatorów litowo-jonowych

Akumulatory litowo-jonowe należy chronić przed przegrzaniem. Powinny być składowane w miejscach, w których nie będą narażone na działanie słońca lub innych źródeł ciepła. – Przed wyłączeniem wózka widłowego z technologią li-ion z eksploatacji na dłużej niż tydzień powinno się odłączyć od baterii wtyczkę interfejsu służącego do komunikacji z wózkiem, a akumulator podłączyć do prostownika w celu pełnego naładowania. Zaleca się, aby wszystkie dostępne, a nieużywane, akumulatory były stale podłączone do prostowników, o ile oczywiście liczba urządzeń, którymi dysponuje przedsiębiorstwo na to pozwoli. Prostowniki po wykonaniu pełnego ładowania będą przeprowadzały – jeśli będzie to konieczne – ładowanie konserwacyjne akumulatorów, pozwalając utrzymać baterie w ciągłej gotowości do pracy”– dodaje Artur Kowalski.

W przypadku kiedy liczba prostowników jest niewystarczająca, producenci zalecają co 4 tygodnie całkowicie ładować każdy wyłączony z użytkowania akumulator. Wyjątek stanowią baterie o małej pojemności (40Ah) – te należy ładować co 2 tygodnie lub częściej.

Przygotowanie akumulatorów kwasowo-ołowiowych

Podobnie jak akumulatory litowo-jonowe, również kwasowe baterie trakcyjne w przypadku czasowego wyłączenia ich z eksploatacji powinny być całkowicie naładowane. Przed odstawieniem ich trzeba wykonać standardową codzienną obsługę oraz skontrolować poziom elektrolitu, a jeśli to konieczne uzupełnić go. Ważne jest, aby robić to zawsze po ładowaniu baterii. Pomieszczenia, w których będą przechowywane akumulatory muszą być suche, z dodatnią temperaturą. W przypadku akumulatorów kwasowo-ołowiowych nie wolno zapominać o comiesięcznym doładowaniu wyrównawczym.

Prawidłowe przygotowanie urządzeń i właściwe przechowywanie ich w czasie tymczasowego przestoju zapobiegnie ewentualnym uszkodzeniom i nie wpłynie negatywnie na ich żywotność. Będą gotowe do ponownego użycia przy zachowaniu ich sprawności na niezmienionym poziomie.

Ostatnie newsy Logistyka Produkcji więcej newsów »

Niemcy też się muszą automatyzować

1 czerwca 2020

Nadal istnieje duży potencjał zwiększenia wydajności w niemieckich przedsiębiorstwach średniej wielkości: nawet jedna na pięć firm produkcyjnych w Niemczech nie osiąga stopnia automatyzacji przekraczającego 75 procent w wewnętrznym przepływie materiałów.

czytaj więcej »


Fabryka KION idzie w stronę ekologii

28 maja 2020

KION Group stawia przy budowie nowego zak­ła­­du w Kołbaskowie na zrównoważony rozwój.  – Ultranowoczes­ny zakład produkujący wózki widłowe z przeciwwagą będzie korzystał z najnowszych osiągnięć wiedzy technicznej – podkreśla kierownik zakładu, Knut Angres. Zakład za­pro­­jek­­to­wano w taki sposób, by był przyjazny dla środowiska w każdym zakresie.

czytaj więcej »


Branża meblowa czeka na odmrożenie gospodarki

25 maja 2020

Epidemia koronawirusa zatrzymała rozwój polskiej branży meblarskiej. Wprowadzone ograniczenia uderzyły najmocniej w mikroprzedsiębiorców, którzy stanowią większość firm na rynku. W kwietniu 2020 roku ich zadłużenie w bazie Krajowego Rejestru Długów wyniosło prawie 80% wszystkich należności branży.

czytaj więcej »


PZL Sędziszów właścicielem marki Battery Guru

22 maja 2020

Spółka PZL Sędziszów, lider  w  dziedzinie  produkcji  filtrów  samochodowych, została właścicielem marki Battery Guru – polskiego producenta baterii litowo-jonowch. Oprócz produkcji baterii dla przemysłu, elektromobilności oraz ośrodków naukowych z całego świata,

czytaj więcej »


Stefanie Hegels będzie nowym dyrektorem zakładu Volkswagen Poznań we Wrześni

18 maja 2020

Z dniem 1 czerwca 2020 r., funkcję dyrektora zakładu Volkswagen Poznań we Wrześni obejmie Stefanie Hegels. Stefanie Hegels zastąpi na tym stanowisku Christiane Engel, która w 2018 roku jako pierwsza kobieta w koncernie Volkswagen objęła funkcję dyrektora zakładu.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter