Amica idzie w stronę Przemysłu 4.0

6 lutego 2020

Transformacja cyfrowa oraz przemysł 4.0 to kolejne kamienie milowe rozwoju przemysłu oraz przedsiębiorstw. W okresie nieustannych zmian, zarówno pod względem ekonomicznym, jak i społecznym, konkurujące na rynku firmy muszą sprostać nieustannie rozwijającym się innowacjom technologicznym oraz analizować coraz więcej danych i planować kierunki rozwoju oraz obsługi klientów. Przykładem jest ogłoszony właśnie projekt polskiego lidera rozwoju w tym zakresie, jakim jest Grupa Amica.

Podczas konferencji, która odbyła się 24 stycznia w Warszawie, rozmawiano o wizji rozwoju oraz inwestycjach Grupy Amica w cyfryzację i robotyzację na wszystkich poziomach funkcjonowania firmy.

– Prowadzona przez nas transformacja cyfrowa jest częścią strategii HIT 2023, którą przyjęliśmy w 2014 r., a pod koniec 2019 r. doprecyzowaliśmy część założeń, w tym plan cyfryzacji oraz wartość inwestycji w tym zakresie. Poprzez szybki rozwój chcemy do lata 2023 r. stać się jednym z trzech czołowych producentów sprzętu AGD w Europie – mówił Robert Stobiński, członek zarządu Grupy Amica ds. transformacji cyfrowej. – Inteligentne przedsiębiorstwo skupia się na zwiększaniu wydajności operacyjnej i efektywności procesów wewnętrznych oraz opracowywaniu nowych modeli biznesowych, przy jednoczesnym czerpaniu z  doświadczeń klientów i pracowników. Nasz plan zakłada m.in. wzrost produkcji oraz usprawnienie systemu dystrybucji produktów do klienta, a jednym z efektów podjętych prac jest wybudowany w 2017 r. automatyczny magazyn wysokiego składowania. Nasz projekt i nasze rozumienie cyfryzacji wyróżnia to, że ma ona dotyczyć wszystkich obszarów funkcjonowania Grupy. Skupiamy się jednocześnie na procesach dotyczących marketingu, zarządzania danymi, księgowości, dystrybucji czy obsługi klienta. Drugą częścią naszej transformacji będą zmiany w produkcji, takie jak robotyzacja i automatyzacja części procesów w fabryce kuchni we Wronkach – dodał Robert Stobiński.

Podczas spotkania Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica ds. finansowych i kontrolingu, wspomniał również o aspekcie wzrostu przychodów i zyskowności, jaką niesie za sobą transformacja cyfrowa Amica 4.0.

– HIT2023 jest pierwszą tak długoterminową strategią naszej spółki. Amica konsekwentnie inwestuje w innowacyjne rozwiązania technologiczne. Planowane inwestycje w obrębie cyfryzacji i automatyzacji w okresie 2020-2023 wyniosą około 250 mln złotych, natomiast wszystkie inwestycje w tym okresie zamkną się w kwocie ok. 500 mln złotych. Tak duży procent zaplanowanych nakładów na cyfryzację i robotyzację wynika z wyzwań, jakie stawia przed nami rynek, oraz ambicji Grupy, ponieważ nie tylko chcemy utrzymać naszą dotychczasową pozycję, ale rozwijamy się, by osiągnąć zasięg globalny – powiedział Michał Rakowski.

Ostatnie newsy Logistyka Produkcji więcej newsów »

MŚP oglądają każdą złotówkę

25 września 2020

Pomimo kryzysu, co ósmy przedsiębiorca w najbliższym czasie planuje nowe inwestycje. 60% z nich zamierza kupić maszyny i sprzęt, prawie ¼ chce przeznaczyć dodatkowe środki na cyfryzację. Największym zainteresowaniem cieszą się inwestycje budowlane i remontowe. Równocześnie rośnie grupa firm, które odkładają w czasie przyszłe nakłady finansowe. Tak wynika z 3. edycji badania „KoronaBilans MŚP” przygotowanego na zlecenie Krajowego Rejestru Długów.

czytaj więcej »


Pierwsza farma fotowoltaiczna Synthos

23 września 2020

Energetyka zarówno w Polsce jak i całej Europie stoi przed wyzwaniami związanymi z koniecznością dostosowania istniejących jednostek do wymagań, które w znaczący sposób zmniejszają normy emisji substancji szkodliwych. Jednym z elementów transformacji energetycznej Synthos i dywersyfikacji źródeł energii jest pierwsza w Oświęcimiu przemysłowa farma fotowoltaiczna. Instalacja, o mocy 1 MWp, powstała na terenie zakładu produkcyjnego i została włączona w układ energetyczny Synthos.

czytaj więcej »


Nowa dyrektor fabryki Nestlé w Rzeszowie

22 września 2020

Od 1 sierpnia Magdalena Góreczna objęła stanowisko dyrektora zakładu produkcyjnego Nestlé Nutrition w Rzeszowie. Zastąpiła Pawła Miłkowskiego, który odszedł na emeryturę.

czytaj więcej »


Globalny rynek oprogramowania dla firm jest wart więcej niż PKB, które wypracowała Grecja

21 września 2020

Biznes inwestuje w IT i szybko się to nie zmieni – taki wniosek płynie z raportu opublikowanego przez IDC. Zdaniem analityków, technologie dla biznesu będą podążały śladami konsumenckich i stawiały na rozwiązania mobilne. W ubiegłym roku wartość rynku oprogramowania dla biznesu była równa 225 mld dolarów. W porównaniu do 2018 to wzrost aż o 7,5%. Czy to koniec hossy na rynku oprogramowania dla biznesu?

czytaj więcej »


Producenci opakowań pozostają na powierzchni dzięki branży spożywczej

18 września 2020

W dobie koronawirusa wzrosła produkcja opakowań dla przemysłu spożywczego i farmacji. Zmniejszyły się dostawy dla przemysłu, AGD i RTV. Silny związek z branżą spożywczą, która nie ucierpiała w czasie pandemii, pozwolił jednak firmom opakowaniowym przetrwać kryzys spowodowany koronawirusem bez większych strat.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter