Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

Outsourcing pozwala zaoszczędzić do 40% kosztów logistycznych

dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce
Wraz z poprawą koniunktury i rewolucyjnymi niemal zmianami w handlu, uruchomionymi przez upowszechnienie się Internetu, firmy zlecają operatorom coraz więcej zadań logistycznych. Dzięki temu mogą skoncentrować się na swoim core biznesie i umacnianiu pozycji rynkowej. Korzyści z przejścia na model outsourcingowy są nie do przecenienia. To przede wszystkim zamiana kosztów stałych, które generuje własny system logistyczny, na zmienne. Nie trzeba zamrażać środków w magazynach, flocie czy systemach IT. Dzięki współpracy z operatorem firma płaci tylko za zasoby, których potrzebuje w danym momencie. Z naszego doświadczenia wynika, że w zależności od specyfiki projektu outsourcing pozwala zaoszczędzić nawet do 40% kosztów logistycznych. W efekcie coraz więcej przedsiębiorców oddaje do zewnętrznych operatorów kompleksową obsługę swojego procesu logistycznego, a nie tylko poszczególne zadania. Ten model jest spotykany zwłaszcza w branży e-commerce, gdzie część firm zarządza przede wszystkim produktem oraz sprzedażą, zlecając fizyczny obrót i całościową opiekę nad towarem firmie zewnętrznej. Zlecenie szerokiego zakresu obsługi logistycznej dotyczy często też eksporterów, a coraz więcej rodzimych producentów dostrzega swoją szansę i próbuje ekspansji zagranicznej. Współpraca z doświadczonym operatorem, który dysponuje siecią połączeń i oddziałów za granicą oraz na stałe współpracuje z zagranicznymi sieciami handlowymi to możliwość rozwoju eksportu bez posiadania własnego oddziału za granicą.

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Marcin Chybiak, dyrektor ds. dystrybucji i logistyki Walstead. –  Jeżeli nadawcy zostawią przewoźników samych sobie, to nikt na tym nie zyska a wręcz wszyscy stracą. Klient decyduje o warunkach nadania, załadunku, czasu, terminów płatności, itp.

czytaj więcej »

Zmiana roli spedytora

Zmiana roli spedytora

Katarzyna Polkowska, dyrektor EMKA Logistics. – Rynek spedycji zostanie poddany dużym zmianom. Szczególnie poprzez duży postęp cyfryzacji i digitalizację. Moim zdaniem wyeliminowanie z rynku spedycji to długotrwały proces, o ile w ogóle realny do zrealizowania.

czytaj więcej »

Opóźnione płatności w transporcie

Opóźnione płatności w transporcie

Marcin Malinowski, dyrektor ds. transportu w firmie Maltrans. – Niestety, problem z płatnościami istnieje cały czas. Wydaje mi się, że transport to jedna z nielicznych branży usługowych, gdzie na zapłatę czasami trzeba czekać ponad 60 dni.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter