Budowanie przewagi

Budowanie przewagi

Teodor Kula, dyrektor zarządzający ESA Logistika Polska, Chieff Bussinss Developement Officer ESA Group
Naturalne w dzisiejszych czasach jest korzytanie z usług wyspecjalizowanych firm w zakresie transportu i magazynowania towarów, jednak w mojej opinii to mniej popularne usługi typu in-house są w stanie znacząco wpłynąć na zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy. I to nie tylko, jakby się można było spodziewać ze względów finansowych. Korzystanie z usług operatorów logistycznych, przejmujących zadania także z zakresu logistyki wewnętrznej czy VAS, pozwala producentom na skupienie się i rozwijanie swojej głównej działalności, tak aby lepiej reagować na potrzeby swoich własnych klientów.
Optymializacja kosztów jest tu miłym dodatkiem, ponieważ operator, będąc specjalistą z zakresu logistyki i obsługując całościowo kilka łańcuchów dostaw, jest w stanie zaproponować znacznie niższe koszty jednostkowe. Dodatkowo, jeśli współpraca taka budowana jest w duchu partnerstwa, pozwala wypracować nieoczekiwane korzyści zarówno dla klienta, jak i samego operatora w postaci np. usprawnień procesów wewnętrznych, wspólnych inicjatyw optymalizacyjnych, czy działań z zakresu CSR Tworzy to kolejną wartość dodaną tego rodzaju usług i niepodważalnie wpływa na wzrost konkurencyjności.

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Marcin Chybiak, dyrektor ds. dystrybucji i logistyki Walstead. –  Jeżeli nadawcy zostawią przewoźników samych sobie, to nikt na tym nie zyska a wręcz wszyscy stracą. Klient decyduje o warunkach nadania, załadunku, czasu, terminów płatności, itp.

czytaj więcej »

Zmiana roli spedytora

Zmiana roli spedytora

Katarzyna Polkowska, dyrektor EMKA Logistics. – Rynek spedycji zostanie poddany dużym zmianom. Szczególnie poprzez duży postęp cyfryzacji i digitalizację. Moim zdaniem wyeliminowanie z rynku spedycji to długotrwały proces, o ile w ogóle realny do zrealizowania.

czytaj więcej »

Opóźnione płatności w transporcie

Opóźnione płatności w transporcie

Marcin Malinowski, dyrektor ds. transportu w firmie Maltrans. – Niestety, problem z płatnościami istnieje cały czas. Wydaje mi się, że transport to jedna z nielicznych branży usługowych, gdzie na zapłatę czasami trzeba czekać ponad 60 dni.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter