Zwolnienie z opłat drogowych pojazdów zasilanych gazem ziemnym w Niemczech

Zwolnienie z opłat drogowych pojazdów zasilanych gazem ziemnym w Niemczech

29 października 2018

Parlament niemiecki podjął uchwałę w sprawie zwolnienia z opłat drogowych pojazdów zasilanych sprężonym i skroplonym gazem ziemnym (CNG i LNG) w okresie od 1 stycznia 2019 roku do 31 grudnia 2020 roku. Pozytywne skutki zwolnienia z opłat drogowych będą wykraczać poza granice niemieckie, dzięki centralnemu położeniu państwa w sieci długich tras europejskich.

Parlament federalny Niemiec przyjął uchwałę w sprawie zwolnienia pojazdów o wadze powyżej 7,5 tony zasilanych paliwem alternatywnym – gazem ziemnym, z obowiązku opłacania składnika opłat drogowych związanego z zanieczyszczeniem powietrza, od dnia 1 stycznia 2019 roku na wstępny okres 2 lat. Oznacza to, że floty zasilane gazem ziemnym będą cieszyć się tymi samymi korzyściami, jak pojazdy zasilane energią elektryczną i będą zobowiązane do opłacania wyłącznie składników opłat drogowych związanych z kosztami infrastruktury i emisją hałasu. Wprowadzone zwolnienie, wraz z zapowiedzianymi w lipcu dotacjami na zakup pojazdów zasilanych gazem ziemnym (12.000 € dla pojazdów zasilanych LNG i 8.000 € dla pojazdów zasilanych CNG), dodatkowo zwiększa korzyści finansowe dla niemieckich operatorów logistycznych korzystających z tych zrównoważonych ekologicznie pojazdów ciężarowych, przynosząc oszczędności w zakresie od 9,3 do 18,7 centa na kilometr, zależnie od kategorii tonażowej.

Pierre Lahutte, prezes marki Iveco: – Zwolnienie jest uzupełnieniem dotacji mających ułatwić zakup takich pojazdów. Niemcy znajdują się na skrzyżowaniu europejskich szlaków logistycznych, a więc te zdecydowane kroki podjęte przez władze państwa, znacząco przyspieszą przejście branży transportowej na alternatywne zasilanie gazem ziemnym na całym kontynencie. Wpływ tej zmiany będzie ogromny. Obecnie natomiast jesteśmy w Bolzano, by uczestniczyć w otwarciu nowej stacji LNG na trasie Brennero łączącej Włochy, Austrię i Niemcy, i dostarczyć firmie logistycznej Fercam, działającej we Włoszech i Niemczech, ich pierwszy pojazd ciężarowy LNG.

Pojazdy ciężarowe LNG i CNG spełniają specyficzne wymogi praktycznie wszystkich sektorów – od spedytorów wykorzystujących naczepy kubaturowe typu MEGA, dla których rozwiązaniem jest ciągnik niskopodwoziowy Stralis NP, do firm logistycznych działających na wszystkich dystansach, które z kolei wykorzystują pojazdy od Eurocargo NP do dystrybucji miejskiej i regionalnej, aż po Stralis NP do transportu krajowego i międzynarodowego. Zdaniem przedstawicieli Iveco, pojazdy te zapewniają wszystkie korzyści środowiskowe oferowane przez najczystsze paliwo kopalne, jakim jest gaz ziemny: emitują o 90% mniej tlenków azotu (NOx), o 99% mniej cząstek stałych (PM) oraz, przy zastosowaniu biometanu, o 95% mniej CO2 niż analogiczne jednostki wysokoprężne. Ponadto gaz ziemny otwiera drogę do szybszego płynnego przejścia na gospodarkę o obiegu zamkniętym opartą na wytwarzaniu energii z odpadów organicznych lub rolnych, która pozwala osiągnąć nawet ujemną emisję gazu cieplarnianego i pochłanianie dwutlenku węgla, jako że u jej podstaw leży naturalny bilans węglowy/organiczny. W rzeczywistości stosowanie biometanu z płynnego nawozu mogłoby zmniejszyć emisję CO2 o nawet 182% w porównaniu z paliwem tradycyjnym.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

DKV we Włoszech i w Szwajcarii

31 października 2018

We Włoszech klienci DKV mogą już płacić za paliwo za pomocą DKV CARD na 200 dodatkowych stacjach marki Eni.

czytaj więcej »


Prowadzenie kilometrówki

29 października 2018

Urząd skarbowy wymaga podania informacji m.in. o trasie przejazdu (skąd – dokąd), celu przejazdu oraz liczby faktycznie przejechanych kilometrów. Nie musisz prowadzić kilometrówki ręcznie! Bywa to bardzo czasochłonne, więc dobrym wyjściem jest skorzystanie z aplikacji mobilnej, która automatycznie zapisze przejechane trasy przejazdu.

czytaj więcej »


Nowy dyrektor w UTA

25 października 2018

Christopher Matalou został dyrektorem finansowym (CFO) Union Tank Eckstein GmbH & Co. KG (UTA) i odpowiada za cyfryzację i internacjonalizację działu finansowego.

czytaj więcej »


10 minut od rekordu

24 października 2018

Oj działo się działo. VI Kongres Transportowy już przeszedł do historii i organizująca event redakcja Truck&Business Polska już myślami jest przy kolejnych wydarzeniach, jednak jeszcze przez moment chcielibyśmy głosić o tym co miało miejsce w warszawskim Hotelu Airport Novotel. Spotkania biznesowe, długie rozmowy kuluarowe, ciekawe prelekcje dotyczące bieżących spraw dotykających firmy transportowe: opinie, porady, sugestie. Właściwie każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Jesteśmy radzi, że byli Państwo z nami, poniżej więcej niż kilka słów podsumowania.

czytaj więcej »


Dwie nowe stacje Moya

23 października 2018

Sieć Moya założona w 2009 roku, należy do polskiej spółki ANWIM S.A. i liczy obecnie ponad 180 placówek, w tym 33 stacje własne. Niedawno otworzono dwa kolejne obiekty z logo Moya.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter