TOP automotive – II edycja już za nami

5 stycznia 2017

3 dni, 17 godzin prelekcji i warsztatów, 10 prezentacji, 13 prelegentów, 160 uczestników z 75 firm – tak w liczbach wyglądała Konferencja TOP automotive 2016, która odbyła się we Wrocławiu.Otwarcie miało miejsce w Afrykarium, a wydarzenie otworzył Donat Thomanek, członek zarządu Team Prevent Poland, który w swym krótkim wystąpieniu skłonił uczestników do refleksji nad rolą człowieka w dobie automatyzacji, co finalnie było pytaniem nurtującym uczestników podczas drugiego dnia konferencji. Wykład inauguracyjny, który był wprowadzeniem do tematyki związanej z przemysłem motoryzacyjnym poprowadził Rafał Orłowski z AutomotiveSuppliers.pl. Podczas wystąpienia przedstawił nowe inwestycje w branży oraz zmiany, jakie dokonały się w przemyśle motoryzacyjnym w 2016 roku. Słuchacze dowiedzieli się również, jakie firmy zdobyły w tym roku Nagrody Polskiego Przemysłu Motoryzacyjnego. Na koniec swojej prezentacji Orłowski podsumował cały rok 2016 w Polsce, pokazał, że Polska rozwija się coraz bardziej w obszarze motoryzacji oraz uświadomił wszystkim, jakie wyzwania czekają przemysł motoryzacyjny w Polsce w 2017 roku.

Drugiego dnia wystąpili między innymi przedstawiciele VDA QMC, partnera strategicznego konferencji: Reinhard Hagen oraz Tanja Wälzholz. Prezentacje dotyczyły nowego wydania IATF 16949 oraz planów rozwoju podręczników oraz szkoleń na licencji VDA na kolejne lata. Podczas swojego wystąpienia Hagen oświadczył, że od nowego roku tylko firma Team Prevent Poland będzie posiadać  licencję na wydawnictwo podręczników VDA oraz publikacji IATF w Polsce. Tanja Wälzholz przedstawiła najważniejsze zmiany w nowym wydaniu IATF.

Tak jak podczas  Konferencji w zeszłym roku, część dotyczącą tematyki procesowej poprowadzili wieloletni praktycy, doświadczeni eksperci w swojej dziedzinie, przedstawiciele Volkswagen Poznań, FCA Group Purchasing Poland oraz General Motors Manufacturing Poland. Jacek Rzeszowski oraz Adam Pawlik (VW) przedstawili nowo otwarty zakład VW w Białężycach (w pobliżu bardziej znanej Wrześni), fabrykę dedykowaną produkcji nowego Craftera; pokazali również, dlaczego stajemy przed coraz bardziej złożonymi wyzwaniami w miarę wydłużania się łańcucha dostaw oraz jakimi metodami sobie z tym radzić. Wojciech Kawa oraz Tomasz Gwiżdż (FCA) opowiedzieli między innymi o ewolucji programu WCM, jego wymaganiach i poziomach oraz zasugerowali przejście z rozwiązywania problemów metodą 8D do podejścia Kaizen. Dodatkową ciekawostką było to, że FCA zakończyło produkcję samochodu marki Ford Ka. Jako ostatni w panelu producentów wystąpili: Krzysztof Domanowski, Grzegorz Czapnik oraz Dawid Liput (GM). Panowie położyli nacisk na odpowiednie zarządzanie PFMEA, zgodnie z zadanym przez GM pytaniem: „Czy jesteśmy w stanie używając dobrych części i materiałów wyprodukować (w istniejącym procesie) produkt, który nie spełnia wymagań?”. W nowej wizji GM dotyczącej PFMEA znalazło się również miejsce na nowoczesne podejście do RPN-ów.

Wystąpili także Ryszard Czachor (Kirchhoff), Wojciech Pająk (Lear) oraz  gość ze Szkocji,Edward McCullough (Dekra). Czachor wyjaśnił, co znaczy zarządzać wymaganiami specyficznymi, jak powinno traktować się poddostawców w łańcuchu dostaw oraz jak firma Kirchhoff rozumie współpracę z poddostawcą. Wojciech Pająk podzielił się z uczestnikami informacjami dotyczącymi celów stawianych sobie przez Lear na kolejne lata oraz jak firma zamierza je  osiągnąć. Powiedział też, w jaki sposób można zostać dostawcą Leara. Natomiast Edward McCullough skupił się na kulturze i świadomości bezpieczeństwa  w procesach produkcyjnych.

Trzeci i ostatni dzień konferencji został poświęcony warsztatom. Uczestnicy zostali podzieleni na grupy i mieli do dyspozycji czas wszystkich prelegentów. Właśnie ten trzeci dzień był okazją do zadawania pytań, dyskusji oraz do wymiany spostrzeżeń na poruszane dzień wcześniej tematy. Uczestnicy byli bardzo aktywni, a prelegenci rzetelnie i  cierpliwie odpowiadali na wszystkie zadawane pytania. Podczas tegorocznej edycji Konferencji TOP automotive wybrzmiewało między wystąpieniami prelegentów oraz podczas warsztatów pytanie: gdzie w tym wszystkim jest człowiek i jak wartości firmy są przekuwane na jakość jej produktów. Uczestnicy nie pozostawili wątpliwości, że skupiając się na celach biznesowych nie można z oczu tracić relacji z innymi ludźmi, budowanych w atmosferze rzetelnej komunikacji i zrozumienia, gdyż to oni są gwarantem najwyższej jakości.

Już teraz zapraszamy na kolejną edycję Konferencji TOP automotive. Szczegóły pojawią się już wkrótce na oficjalnej stronie – www.topautomotive.pl

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Serwisy są otwarte

31 marca 2020

We wszystkich europejskich krajach nieprzerwanie działają policja, straż pożarna, ambulanse, służby komunalne, usługi techniczne, logistyczne i dostawy towarów. Samochody Mercedes-Benz Vans pozostają na służbie w sektorze prywatnym i publicznym.

czytaj więcej »


Nowe pojazdy Tesco

30 marca 2020

Tesco powiększyła swoją flotę pojazdów dostawczych w Wielkiej Brytanii o 52 nowe samochody z zasilanymi falownikiem, w pełni elektrycznymi agregatami chłodniczymi E-200 firmy Thermo King.

czytaj więcej »


Jak zmniejszyć emisję CO2 o 1 mln ton rocznie

30 stycznia 2020

Shell przygotowuje się do projektu sprzyjającego dekarbonizacji ciężkiego transportu drogowego w Niemczech. Firma rozbuduje swoją sieć niemieckich stacji LNG do 34–45 placówek i będzie je zaopatrywać w neutralne pod względem emisji CO2 paliwo bioLNG[1]. Inicjatywa ta umożliwia rozwijającej się branży transportu drogowego w Niemczech zmniejszanie śladu węglowego początkowo nawet o 1 mln ton CO2 rocznie do połowy lat 20. XXI wieku.

czytaj więcej »


Nowi „zawodnicy” DKV

16 stycznia 2020

Digitalizacja produktów, ekspansja w zakresie opłat drogowych, ochrona klimatu, rozwiązania big data oraz wzmocnienie usług finansowych. To obszary przewagi strategicznej DKV Euro Service. Ich realizację wzmocnią światowej klasy eksperci i praktycy, którzy na przełomie 2019 i 2020 roku dołączyli do Grupy DKV.

czytaj więcej »


Szerokości, czyli digitalizacja transportu, spedycji i logistyki, 30.01. Warszawa

14 stycznia 2020

Szerokości, czyli digitalizacja transportu, spedycji i logistyki pod takim hasłem odbędzie się 30.01 konferencja organizowana przez Betacom i Hewlett Packard Enterprise. Wstęp bezpłatny.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter