TOP 10 – Najniebezpieczniejsze strefy ekologiczne w Europie

12 września 2019

Portal stref ekologicznych Green-Zones ustalił, w których europejskich strefach ekologicznych latem 2019 osiągnięto najwyższe wartości ozonu, trującego, powodującego prawdopodobnie raka, gazu

Powstający częściej w miesiącach letnich ozon (O3), który powstaje w pobliżu Ziemi w wyniku reakcji tlenków azotu, tlenu i wysokiego promieniowania UV, stanowi duże zagrożenie dla naszego zdrowia ze względu na jego gryzące działanie, jeśli spędzamy zbyt wiele czasu na zewnątrz. Od około 200 µg/m3 ozonu mogą wystąpić objawy takie jak podrażnienie łez, podrażnienie błony śluzowej w gardle, szyi i oskrzelach, bóle głowy, zwiększone podrażnienie kaszlu i pogorszenie funkcji płuc. Dlatego też obowiązkowe jest informowanie ludności w wartościach powyżej 180 µg/m3.
Również z tego powodu w europejskich strefach ekologicznych należy wprowadzić nie tylko zakazy jazdy w odniesieniu do pyłu zawieszonego i tlenków azotu, ale również z powodu nadmiernie wysokiego poziomu ozonu. Jednakże taka zasada obowiązuje dotychczas tylko w kilku krajach, tak więc bardzo wysoki poziom ozonu może występować bez przeszkód w większości stref ekologicznych.

Na ostatnim miejscu w europejskich strefach ekologicznych o najwyższych wartościach ozonu (średnia godzinowa w mikrogramach/ m³) zajęły niemieckie miasto Darmstadt oraz trzy holenderskie strefy ekologiczne w miastach Arnhem, Delft i Rijswijk, w których przy poziomie ozonu 223-230 µg/m3 można było bez przeszkód dalej jeździć.

W środku stawki znajdują się strefy ekologiczne w niemieckim Zagłębiu Ruhry i Wiesbaden, w których latem 2019 został osiągnięty poziom ozonu 244-246 µg/m3, bez znaczącego informowania o tym społeczeństwa.

Niemieckie miasto Limburg zajmuje pierwsze miejsce i tym samym jest liderem wśród najbardziej niebezpiecznych stref ekologicznych w Europie, gdzie 26.06.2019. została osiągnięta europejska maksymalna wartość 251 µg/m3 ozon jako średnia wartość dla 1h w strefach ekologicznych i w przeciwieństwie do francuskiego miasta Lyon, nie wprowadzono tam zakazu prowadzenia pojazdów.

Kolejność stref TOP-10 można zaczerpnąć z poniższej tabeli. Wszystkie szczegóły dotyczące każdej strefy ekologicznej w Europie można znaleźć klikając na linki w tabeli.
Cykl dotyczący europejskich stref ekologicznych-TOP będzie kontynuowany w miesiącach letnich – po nim nastąpią oceny stref środowiskowych „największych”, „najmniejszych”, „najbardziej zanieczyszczonych”, „najstarszych”, „najnowszych”, „najpiękniejszych”, „najbardziej niebezpiecznych” i „dziwacznych” w Europie.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Serwisy są otwarte

31 marca 2020

We wszystkich europejskich krajach nieprzerwanie działają policja, straż pożarna, ambulanse, służby komunalne, usługi techniczne, logistyczne i dostawy towarów. Samochody Mercedes-Benz Vans pozostają na służbie w sektorze prywatnym i publicznym.

czytaj więcej »


Nowe pojazdy Tesco

30 marca 2020

Tesco powiększyła swoją flotę pojazdów dostawczych w Wielkiej Brytanii o 52 nowe samochody z zasilanymi falownikiem, w pełni elektrycznymi agregatami chłodniczymi E-200 firmy Thermo King.

czytaj więcej »


Jak zmniejszyć emisję CO2 o 1 mln ton rocznie

30 stycznia 2020

Shell przygotowuje się do projektu sprzyjającego dekarbonizacji ciężkiego transportu drogowego w Niemczech. Firma rozbuduje swoją sieć niemieckich stacji LNG do 34–45 placówek i będzie je zaopatrywać w neutralne pod względem emisji CO2 paliwo bioLNG[1]. Inicjatywa ta umożliwia rozwijającej się branży transportu drogowego w Niemczech zmniejszanie śladu węglowego początkowo nawet o 1 mln ton CO2 rocznie do połowy lat 20. XXI wieku.

czytaj więcej »


Nowi „zawodnicy” DKV

16 stycznia 2020

Digitalizacja produktów, ekspansja w zakresie opłat drogowych, ochrona klimatu, rozwiązania big data oraz wzmocnienie usług finansowych. To obszary przewagi strategicznej DKV Euro Service. Ich realizację wzmocnią światowej klasy eksperci i praktycy, którzy na przełomie 2019 i 2020 roku dołączyli do Grupy DKV.

czytaj więcej »


Szerokości, czyli digitalizacja transportu, spedycji i logistyki, 30.01. Warszawa

14 stycznia 2020

Szerokości, czyli digitalizacja transportu, spedycji i logistyki pod takim hasłem odbędzie się 30.01 konferencja organizowana przez Betacom i Hewlett Packard Enterprise. Wstęp bezpłatny.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter