Szósty salon Porsche w Polsce

7 listopada 2017

Słynny kierowca sportowy Walter Röhrl był gwiazdą inauguracji szóstego w Polsce, a drugiego w Warszawie salonu Porsche, otwartego na Okęciu. Uroczystość uświetniła też prezentacja – po raz pierwszy w Polsce – Porsche 911 Turbo S Exclusive Series wraz z dopasowanym do tego modelu zegarkiem Porsche Design.

Gwiazdą otwarcia nowego miejsca był Walter Röhrl. Legendarny kierowca sportowy, niemal od początku kariery związany z Porsche, odwiedził nasz kraj pierwszy raz od 45 lat. Jego pierwszym autem było Porsche 356 B Coupé, które kupił… bez silnika. Choć w ciągu wspaniałej kariery zasiadał za kierownicami samochodów różnych marek, w sercu pozostał wierny Porsche – miał swoje własne 911, którym też startował w rajdach. W 1981 r. związał się z marką na stałe, stając się jej kierowcą fabrycznym, a później ambasadorem i kierowcą testowym. – Kiedy miałem 11 lat, jechałem z moim starszym o dekadę bratem na tylnej kanapie jego Porsche. Pamiętam do dziś, jak powiedział mi wtedy: Z zakupem samochodu poczekaj, aż będziesz mógł kupić naprawdę dobre auto. A naprawdę dobre auto to Porsche – opowiada dziś Walter Röhrl.

Salon uruchomiła firma Porsche Inter Auto Polska, która prowadzi już pierwszy warszawski salon Porsche przy ul. Połczyńskiej, a także salon w Poznaniu. – To dla nas ważna inwestycja, wpisująca się w strategię rozwoju Porsche Inter Auto. Aby kompleksowo odpowiadać na doczekiwania klientów stolicy, budujemy drugie Porsche Centrum. Będzie ono oferować również najnowocześniejsze, działające według najnowszych standardów zaplecze blacharsko-lakiernicze, stację diagnostyczną oraz dużą przestrzeń ekspozycyjną dla używanych samochodów z programu Porsche Approved – tak o inwestycji mówi Christoph Aringer, prezes Porsche Inter Auto Polska.

– Szósty salon Porsche w Polsce to potwierdzenie dynamicznego rozwoju naszej marki – mówi Jacek Grzybek, dyrektor marki Porsche w Volkswagen Group Polska. – W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 30 procent więcej aut Porsche niż rok wcześniej. Dwa pierwsze kwartały tego roku zapowiadają kolejny rekordowy wynik. Rozwój sieci sprzedaży i serwisu pozwala nam również zadbać o najlepszy poziom ich obsługi – dodaje Grzybek.

Specjalnie z okazji otwarcia nowego salonu do Polski sprowadzono po raz pierwszy Porsche 911 Turbo S Exclusive Series – wart 1,3 mln zł samochód z limitowanej do 500 sztuk edycji, który od „zwykłego” Turbo S różni się mocniejszym o 27 KM silnikiem oraz wyjątkowym designem. Każdy egzemplarz, wykańczany ręcznie, przyspiesza do 200 km/h w czasie poniżej 10 s, a setkę osiąga już po 2,9 s. Ciekawostką jest również limitowany (do 500 egzemplarzy), zegarek Porsche Design, zaprojektowany tak, by z samochodem tworzyć spójną wizualnie całość. Chronograf o wartości 45 tys. zł ma tytanową obudowę i czarną powłokę z węglika karbidu. Karbonową tarczę wykończono lakierem stosowanym w samochodzie.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Nowe pojazdy w VIVE Textile Recycling

10 sierpnia 2020

W kieleckim serwisie Tandem-Trucks odbyło się uroczyste przekazanie nowych pojazdów Volvo dla spółki VIVE Textile Recycling. To pierwsza tak szeroka współpraca obu firm, która oznacza dla nich nowe perspektywy rozwoju.

czytaj więcej »


Serwisy są otwarte

31 marca 2020

We wszystkich europejskich krajach nieprzerwanie działają policja, straż pożarna, ambulanse, służby komunalne, usługi techniczne, logistyczne i dostawy towarów. Samochody Mercedes-Benz Vans pozostają na służbie w sektorze prywatnym i publicznym.

czytaj więcej »


Nowe pojazdy Tesco

30 marca 2020

Tesco powiększyła swoją flotę pojazdów dostawczych w Wielkiej Brytanii o 52 nowe samochody z zasilanymi falownikiem, w pełni elektrycznymi agregatami chłodniczymi E-200 firmy Thermo King.

czytaj więcej »


Jak zmniejszyć emisję CO2 o 1 mln ton rocznie

30 stycznia 2020

Shell przygotowuje się do projektu sprzyjającego dekarbonizacji ciężkiego transportu drogowego w Niemczech. Firma rozbuduje swoją sieć niemieckich stacji LNG do 34–45 placówek i będzie je zaopatrywać w neutralne pod względem emisji CO2 paliwo bioLNG[1]. Inicjatywa ta umożliwia rozwijającej się branży transportu drogowego w Niemczech zmniejszanie śladu węglowego początkowo nawet o 1 mln ton CO2 rocznie do połowy lat 20. XXI wieku.

czytaj więcej »


Nowi „zawodnicy” DKV

16 stycznia 2020

Digitalizacja produktów, ekspansja w zakresie opłat drogowych, ochrona klimatu, rozwiązania big data oraz wzmocnienie usług finansowych. To obszary przewagi strategicznej DKV Euro Service. Ich realizację wzmocnią światowej klasy eksperci i praktycy, którzy na przełomie 2019 i 2020 roku dołączyli do Grupy DKV.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter