System identyfikacji dla polskiej elektromobilności

9 października 2019
PSPA opracowało System Identyfikacji Elektromobilności, w tym propozycje znaków drogowych pionowych i poziomych. Oznakowania oparte na propozycjach PSPA wdrożyło już miasto Łódź.

96 proc. polskich kierowców nie zna przywilejów wynikających z użytkowania pojazdów elektrycznych, a 95 proc. z nich nie orientuje się, gdzie jest najbliższa ładowarka. Z drugiej strony, 85 proc. użytkowników EV spotkało się z nieodpowiednią reakcją pozostałych uczestników ruchu drogowego, np. na buspasach, a 55 proc. nie mogło skorzystać z ładowarki przez źle zaparkowany pojazd konwencjonalny. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez PSPA.

Raport PSPA zawiera m.in. propozycję znaków informujących o możliwości poruszania się pojazdów elektrycznych po buspasach, o miejscu postojowym przy ładowarce, które jest zastrzeżone dla EV, a także o kierunku i odległości do najbliższej stacji ładowania. –  Liczymy, że przygotowany przez nas raport otworzy dyskusję na temat konieczności uregulowania tej ważnej dla rozwoju rynku kwestii. Poddamy go konsultacjom branżowym i przekażemy administracji rządowej – mówi Łukasz Witkowski z PSPA.

Na koniec lipca br. po polskich drogach poruszało się 6300 pojazdów elektrycznych, z ok. 20 mln samochodów zarejestrowanych ogółem. Według PSPA, myśląc o elektromobilności, już dzisiaj powinniśmy realizować projekty typowe dla rynku masowego. Według Polish EV Outlook 2019, przy optymalnym wykorzystaniu środków z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, w 2025 roku w Polsce może być już 300 tys. pojazdów elektrycznych. Z propozycji PSPA skorzystała już Łódź, która jako pierwsze miasto w Polsce, oznakowuje buspasy piktogramami informującymi o możliwości poruszania się po nich samochodów elektrycznych. Oznakowanie poziome buspasów zawiera symbol samochodu elektrycznego i skrót EV. W Łodzi namalowano w sumie 81 piktogramów na dziesięciu buspasach o łącznej długości niemal 15 km.

– Znaki, które wdrożyła Łódź, informują wszystkich użytkowników drogi o tym, że samochody elektryczne są uprawnione do poruszania się po buspasach. To bardzo istotne udogodnienie, szczególnie w godzinach szczytu. W konsekwencji, zastosowane oznakowania skutecznie przyczyniają się do promocji elektromobilności wśród potencjalnych nabywców pojazdów elektrycznych – mówi Adam Wieczorek, wiceprezydent Łodzi.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Teraźniejsza przyszłość autonomicznej motoryzacji

17 października 2019
Największe światowe koncerny samochodowe intensywnie pracują nad rozwojem autonomicznych pojazdów. Powstają konstrukcje, które pozwolą kierowcy w czasie jazdy pracować na komputerze, oglądać filmy lub czytać. Następnym krokiem będzie rezygnacja z miejsca dla kierowcy. Wszyscy staniemy się pasażerami. Wiele się jednak przedtem wydarzy.

czytaj więcej »


Telematyczna fuzja

15 października 2019
Od 1 października 2019 roku TomTom Telematics zmienia się w Webfleet Solutions.

czytaj więcej »


Woźniak prezesem EFL

30 września 2019

Radosław Woźniak, dotychczasowy wiceprezes zarządu Grupy EFL awansował na stanowisk prezesa.

czytaj więcej »


TOP 10 – Najniebezpieczniejsze strefy ekologiczne w Europie

12 września 2019

Portal stref ekologicznych Green-Zones ustalił, w których europejskich strefach ekologicznych latem 2019 osiągnięto najwyższe wartości ozonu, trującego, powodującego prawdopodobnie raka, gazu

czytaj więcej »


Zapraszamy na Kongres Transportowy

6 września 2019

3, 2, 1… Nie, nie będzie strzału startera, biegniemy już od kilku dni. Biegniemy z informacjami o Kongresie Transportowym, to już 22. października w Warszawie. Na przedsmak: case study, kodeks zachowań nadawca-spedytor-przewoźnik, transport na ostro spotkania handlowe z nadawcami. Mamy tego więcej!

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter