Sektor MŚP napędza branżę wynajmu długoterminowego – wzrost o 1,6 proc. r/r.

3 lipca 2017

Popularność wynajmu długoterminowego samochodów w sektorze MŚP sukcesywnie rośnie. Jak wynika z badania Instytutu Keralla zrealizowanego w 2. kwartale 2017 r. na zlecenie Carefleet S.A., z tej formy finansowania samochodów służbowych korzysta już 19,6 proc. mikro, małych i średnich w firm w Polsce. To o 1,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.Według danych zebranych przez Carefleet S.A. z roku na rok zwiększa się również liczba przedsiębiorców z sektora MŚP, którzy wiedzą, czym jest wynajem długoterminowy samochodów. W 2016 roku rozwiązanie to znało 79 proc. przedstawiciel mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Dziś znajomość wynajmu długoterminowego deklaruje ponad 87 proc. z nich.

– Polski sektor MŚP coraz rzadziej kupuje firmowe samochody za gotówkę lub na kredyt. Na znaczeniu zyskują natomiast outsourcingowe formy finansowania pojazdów, takie jak wynajem długoterminowy. Według naszych badań, w 2009 roku niecałe 5 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw korzystało z tego rozwiązania. Dziś praktycznie co piąty samochód w sektorze MŚP finansowany jest w formie wynajmu długoterminowego – twierdzi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A., jednej z wiodących na polskim rynku firm specjalizujących się w wynajmie długoterminowym samochodów.

Wynajem długoterminowy coraz popularniejszy w Polsce

Wynajem długoterminowy to model budowania firmowych flot pojazdów, który cieszy się niesłabnącą popularnością wśród dużych podmiotów gospodarczych, a w ostatnich latach jest coraz chętniej wdrażany także w firmach z sektora MŚP. W ramach stałej miesięcznej opłaty przedsiębiorcy korzystają z wynajmowanych samochodów oraz szeregu usług dodatkowych, takich jak np. obsługa techniczna, ubezpieczenie i assistance czy sezonowa wymiana i przechowywanie opon. Umowy podpisywane są zazwyczaj na okres od dwóch do czterech lat, a po ich zakończeniu można wykupić auto lub wymienić na nowe. Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP), w pierwszym kwartale 2017 r. rynek wynajmu długoterminowego aut w Polsce urósł o 13,2% r/r. Tempo wzrostu rynku było tym samym aż 1,5-krotnie wyższe niż rok wcześniej.

– Dane prezentowane przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów pokazują, że branża wynajmu długoterminowego nie tylko systematycznie rośnie, ale wciąż ma ogromny potencjał rozwoju – mówi Bartosz Olejnik. – Co prawda daleko nam jeszcze do krajów Europy Zachodniej, w których z wynajmu korzysta 70–80 proc. podmiotów gospodarczych, wszystko wskazuje jednak na to, że usługi oferowane przez firmy CFM coraz chętniej będą wykorzystywane przez polskich przedsiębiorców, również tych najmniejszych – dodaje.

Według informacji PZWLP, w 2016 roku branża wynajmu długoterminowego zakupiła o ponad 1/5 więcej nowych aut osobowych niż rok wcześniej i aż o ponad 1/3 więcej niż w roku 2014.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Stan i perspektywy rozwoju międzynarodowego transportu drogowego rzeczy w Polsce – premiera książki dla firm transportowych i spedytorów

11 kwietnia 2018

Międzynarodowi przewoźnicy drogowi i spedytorzy zastanawiający się nad tym jak rozwiązać bieżące problemy związane z codzienną działalnością i jak będzie wyglądała najbliższa przyszłość mają szansę zdobycia wielu (bez)cennych informacji. Kilka dni temu na rynku pojawiła się książka „Stan i perspektywy rozwoju międzynarodowego transportu drogowego rzeczy w Polsce” pod redakcją prof. dr hab. Zdzisława Kordela i prof. dr hab. Wojciecha Paprockiego. Poruszana tematyka jest niezwykle ważna, a dotychczas nie doczekała się tak fachowej publikacji. 

czytaj więcej »


O tym co oznaczają skróty związane z autami hybrydowymi

11 kwietnia 2018
Producenci samochodów mianem napędu hybrydowego określają całkiem różne rozwiązania o innych poziomach zaawansowania i skuteczności. Obecnie można wyróżnić trzy podstawowe rodzaje hybryd. Według najprostszej definicji, odnoszącej się zresztą nie tylko do motoryzacji, hybryda to połączenie dwóch różnych elementów. W przypadku samochodów odnosi się to do współpracy silników różnego typu. Już tutaj pojawia się pierwsza nieścisłość: może to być duet silnika spalinowego z elektrycznym, ale teoretycznie i każde inne połączenie, na jakie wpadną konstruktorzy. Nawet ograniczając się do samego połączenia silnika spalinowego z elektrycznym, dalej określenie napędu hybrydowego może odnosić się do bardzo różnych rozwiązań, które znacznie różnią się od siebie stopniem wyszukania, kosztami produkcji i korzyściami wynikającymi z ich zastosowania.

czytaj więcej »


PSA będzie produkować nowy silnik w Polsce

6 kwietnia 2018

PSA, nowy właściciel marki Opel, przedstawił plany reorganizacji produkcji niemieckiej marki. Dobre wieści dotyczą fabryki silników w Tychach, która otrzyma zadanie wytwarzania nowoczesnych silników benzynowych. PSA milczy jednak na temat zakładu w Gliwicach, zaś nieoficjalne wieści nie są najlepsze.

czytaj więcej »


Rozszerzenie działalności Alphabetu

5 kwietnia 2018

Alphabet rozpoczął działalność w dwóch nowych krajach – Portugalii oraz Irlandii, co oznacza, że usługi firmy są obecnie dostępne w sumie na trzech kontynentach i 21 rynkach – w Europie, Australii oraz w Chinach.

czytaj więcej »


Rynek samochodów używanych w marcu sporo większy niż w lutym

4 kwietnia 2018

Według miesięcznego raportu AAA Auto opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w marcu 2018 roku w Polsce pojawiło się 247 120 ofert sprzedaży samochodów używanych, czyli o niemal 25 000 więcej niż w lutym. Najpopularniejszym modelem oferowanym na sprzedaż w marcu 2018 roku, podobnie jak w miesiącu poprzednim był Opel Astra – aż 7906 samochodów, na drugim miejscu znalazł się Volkswagen Passat – 7037 samochodów, a na trzecim Audi A4 – 6361 samochodów.

czytaj więcej »


Newsletter