Samochód narzędziem pracy, ale…

12 czerwca 2017

Jak wynika z badania Instytutu Keralla zrealizowanego na zlecenie Carefleet S.A., dla 93,2 proc. firm z sektora MŚP samochód służbowy to przede wszystkim narzędzie pracy. Mikro, mali i średni przedsiębiorcy coraz częściej zwracają również uwagę na inne aspekty związane z firmowymi autami.

Według 48,7 proc. przedstawicieli podmiotów z sektora MŚP służbowy samochód to także istotny element budowania wizerunku firmy. Dla 33 proc. ankietowanych auto pełni ponadto funkcję pozapłacowego benefitu, który dodatkowo motywuje pracowników. Z kolei nieco ponad 35 proc. respondentów deklaruje, że w ich firmach samochód jest narzędziem podkreślającym status pracownika. – Dla przedsiębiorców z sektora MŚP firmowy samochód to przede wszystkim narzędzie pracy. Najważniejsze, aby był funkcjonalny i ekonomiczny – twierdzi Ilona Ochęduszko, zastępca dyrektora Departamentu Account Management w Carefleet. – Przedstawiciele mikro, małych i średnich firm coraz częściej zauważają również, że służbowe auto może być elementem budowania wizerunku marki. Z tego powodu w grupie tej  sukcesywnie rośnie zainteresowanie pojazdami klasy premium, które są jasnym komunikatem na temat dobrej kondycji finansowej przedsiębiorstwa, a także samochodami z napędami alternatywnymi. Auta hybrydowe i elektryczne wybierają przede wszystkim firmy, które chcą się pozycjonować jako innowacyjne i proekologiczne. Samochody nieoczywiste w biznesie, takie jak np. Mini Coopery, to z kolei doskonały sposób na zakomunikowanie kreatywności i nieszablonowego myślenia decydentów firmy, np. w branży reklamowej – dodaje.

Przedstawiciele firm transportowych znacznie częściej niż inni ankietowani zwracają uwagę na wizerunkową rolę floty. Ponad 63 proc. reprezentantów przedsiębiorstw z branży wskazało ten aspekt jako istotny w wyborze służbowych samochodów. Dla porównania, na kwestie wizerunkowe uwagę zwraca 46,2 proc. respondentów z firm produkcyjnych, 44,3 proc. z branży usługowej i 43,4 proc. z branży budowlanej.

Jak wynika z badania, samochód to narzędzie pracy dla 94,9 proc. średnich firm, 91,1 proc. małych i 72,5 proc. mikroprzedsiębiorstw. – Najmniejsze firmy częściej poszukują aut uniwersalnych, przeznaczonych nie tylko do pracy. W korporacjach i dużych przedsiębiorstwach każdy z samochodów pełni ściśle określoną funkcję. Inne auta wybierane są dla członków zarządu, inne dla kadry menedżerskiej, a jeszcze inne np. dla przedstawicieli handlowych. Podobnie sytuacja wygląda w sektorze MŚP w średnich flotach – mówi Ilona Ochęduszko. – Z kolei przedsiębiorcy, którzy posiadają jeden lub dwa firmowe samochody, poszukują kompromisu nie tylko pomiędzy autem funkcjonalnym i reprezentacyjnym, ale często również rodzinnym. Wynika to z faktu, iż samochody te wykorzystywane są przez właścicieli firm nie tylko do celów biznesowych, ale również do użytku prywatnego – dodaje.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

V edycja TransPoland Translogistica

22 czerwca 2017

Od 8 do 10 listopada 2017 r. w EXPO XXI Warszawa, przy ulicy Prądzyńskiego 12/14 odbywać się będą Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki TransPoland Translogistica. To największe w tej części Europy spotkanie profesjonalistów na co dzień związanych z transportem, logistyką, magazynowaniem i dystrybucją.

czytaj więcej »


Będą osobne salony DS

20 czerwca 2017

Najmłodsza a zarazem najbardziej ekskluzywna z marek Grupy PSA – DS Automobiles ogłosiła właśnie plany rozwoju w Polsce. Jeszcze w bieżącym roku polski oddział marki planuje pierwsze otwarcia niezależnych obiektów marki DS. Całkowity plan zakłada utworzenie w ciągu 2 lat docelowej sieci liczącej 8 autoryzowanych punktów DS zlokalizowanych w największych polskich aglomeracjach.

czytaj więcej »


AutoMapa zaktualizowana, także dla pojazdów ciężarowych

13 czerwca 2017

Nowe dane dla pojazdów ciężarowych, gruntowna aktualizacja budynków 3D i rekordowe ilości danych mapowych. AutoMapa publikuje nowe mapy Polski i Europy. 

czytaj więcej »


Się działo… TruckForum&Awards już za nami

9 czerwca 2017

Długie rozmowy handlowe, pierwsze dedykowane szkolenie z negocjacji dla transportu, dyskusje o przyszłym i teraźniejszym losie firm transportowych, wręczenie wyróżnień w konkursie „Najlepsze rozwiązania dla transportu”. Do tego możliwość skorzystania z bezpłatnej porady prawnej i zjedzenia smacznego lunchu w miłym branżowym towarzystwie. Takie bogactwa czekały na uczestników konferencji Truck Forum & Awards organizowanej przez Truck&Business Polska. Frekwencja? Ponad 250 osób!

czytaj więcej »


Eurocash z największą w Polsce flotą hybrydowych Yarisów

7 czerwca 2017

Ponad 400 Toyot Yaris Hybrid trafi w tym roku do Grupy Eurocash. Jest to największe zamówienie na hybrydowego Yarisa w polskiej historii marki Toyota. Auta sfinansuje Carefleet, jedna z czołowych firm specjalizujących się w wynajmie długoterminowym pojazdów, natomiast za dostarczenie samochodów odpowiada Toyota Bielany, największy dealer japońskiej marki w naszym kraju.

czytaj więcej »


Newsletter