Samochód narzędziem pracy, ale…

12 czerwca 2017

Jak wynika z badania Instytutu Keralla zrealizowanego na zlecenie Carefleet S.A., dla 93,2 proc. firm z sektora MŚP samochód służbowy to przede wszystkim narzędzie pracy. Mikro, mali i średni przedsiębiorcy coraz częściej zwracają również uwagę na inne aspekty związane z firmowymi autami.

Według 48,7 proc. przedstawicieli podmiotów z sektora MŚP służbowy samochód to także istotny element budowania wizerunku firmy. Dla 33 proc. ankietowanych auto pełni ponadto funkcję pozapłacowego benefitu, który dodatkowo motywuje pracowników. Z kolei nieco ponad 35 proc. respondentów deklaruje, że w ich firmach samochód jest narzędziem podkreślającym status pracownika. – Dla przedsiębiorców z sektora MŚP firmowy samochód to przede wszystkim narzędzie pracy. Najważniejsze, aby był funkcjonalny i ekonomiczny – twierdzi Ilona Ochęduszko, zastępca dyrektora Departamentu Account Management w Carefleet. – Przedstawiciele mikro, małych i średnich firm coraz częściej zauważają również, że służbowe auto może być elementem budowania wizerunku marki. Z tego powodu w grupie tej  sukcesywnie rośnie zainteresowanie pojazdami klasy premium, które są jasnym komunikatem na temat dobrej kondycji finansowej przedsiębiorstwa, a także samochodami z napędami alternatywnymi. Auta hybrydowe i elektryczne wybierają przede wszystkim firmy, które chcą się pozycjonować jako innowacyjne i proekologiczne. Samochody nieoczywiste w biznesie, takie jak np. Mini Coopery, to z kolei doskonały sposób na zakomunikowanie kreatywności i nieszablonowego myślenia decydentów firmy, np. w branży reklamowej – dodaje.

Przedstawiciele firm transportowych znacznie częściej niż inni ankietowani zwracają uwagę na wizerunkową rolę floty. Ponad 63 proc. reprezentantów przedsiębiorstw z branży wskazało ten aspekt jako istotny w wyborze służbowych samochodów. Dla porównania, na kwestie wizerunkowe uwagę zwraca 46,2 proc. respondentów z firm produkcyjnych, 44,3 proc. z branży usługowej i 43,4 proc. z branży budowlanej.

Jak wynika z badania, samochód to narzędzie pracy dla 94,9 proc. średnich firm, 91,1 proc. małych i 72,5 proc. mikroprzedsiębiorstw. – Najmniejsze firmy częściej poszukują aut uniwersalnych, przeznaczonych nie tylko do pracy. W korporacjach i dużych przedsiębiorstwach każdy z samochodów pełni ściśle określoną funkcję. Inne auta wybierane są dla członków zarządu, inne dla kadry menedżerskiej, a jeszcze inne np. dla przedstawicieli handlowych. Podobnie sytuacja wygląda w sektorze MŚP w średnich flotach – mówi Ilona Ochęduszko. – Z kolei przedsiębiorcy, którzy posiadają jeden lub dwa firmowe samochody, poszukują kompromisu nie tylko pomiędzy autem funkcjonalnym i reprezentacyjnym, ale często również rodzinnym. Wynika to z faktu, iż samochody te wykorzystywane są przez właścicieli firm nie tylko do celów biznesowych, ale również do użytku prywatnego – dodaje.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Pogodowe laboratorium Forda

21 maja 2018

Tutaj gorące powietrze faluje jak na pustyni, a zaledwie kilka metrów dalej jest tak zimno, że można ulepić bałwana. Natomiast w pokoju obok szaleje huragan «piątka». Witajcie w „Fabryce Pogody” Forda.

czytaj więcej »


Umowa o elektromobilności

15 maja 2018

Polska podąża za trendem ekologii w motoryzacji, czego dowodem ustawa o elektromobilności, zapowiadająca powstanie do 2020 r. ponad 6000 punktów ładowania. Przejawem tego trendu jest też umowa między Innogy i DKV Euro Service.

czytaj więcej »


Łukasz Klamka w Shell Fleet Solutions

11 maja 2018

Do zespołu Shell Fleet Solutions, odpowiadającego za rozwój, marketing i sprzedaż kart flotowych euroShell, dołączył Łukasz Klamka, który w ramach awansu wewnętrznego objął stanowisko Indirect Account Manager na Polskę, kraje bałtyckie i Ukrainę.

czytaj więcej »


Dane pojazdów osobowych i ciężarowych Volvo współdzielone w chmurze

10 maja 2018
Volvo Cars, producent samochodów osobowych i producent pojazdów użytkowych, Volvo Trucks, będą współdzielić w czasie rzeczywistym dane, by zwiększyć zasięg działania technologii ochronnych z zakresu connected. System oparto na chmurze danych. Pozwala pojazdom na wzajemną komunikację i ostrzeganie kierowców o zbliżających się zagrożeniach dla bezpieczeństwa. Od roku 2018 anonimowe dane w trybie rzeczywistym będą współdzielone pomiędzy wyselekcjonowanymi ciężarówkami Volvo sprzedanymi w Szwecji i Norwegii, wyposażonymi we własne systemy Volvo ostrzegające o zagrożeniach, a samochodami osobowymi Volvo wyposażonymi w system Hazard Light Alert produkcji Volvo Cars.

czytaj więcej »


Truck Forum – to już 24.05.

7 maja 2018

Ale się będzie działo. Spotkania z nadawcami transportu, interpretacje ważnych przepisów, Informacje jak zatrudnić pracownika z Europy Wschodniej bez pośrednika, szkolenie interpersonalne, szkolenie z pierwszej pomocy, rozmowy z ekspertami, debata… Wszystko w jednym miejscu, jednym dniu za jeden bilet. Zapraszamy 24.05 do Hotelu Airport Novotel w Warszawie.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter