Samochód narzędziem pracy, ale…

12 czerwca 2017

Jak wynika z badania Instytutu Keralla zrealizowanego na zlecenie Carefleet S.A., dla 93,2 proc. firm z sektora MŚP samochód służbowy to przede wszystkim narzędzie pracy. Mikro, mali i średni przedsiębiorcy coraz częściej zwracają również uwagę na inne aspekty związane z firmowymi autami.

Według 48,7 proc. przedstawicieli podmiotów z sektora MŚP służbowy samochód to także istotny element budowania wizerunku firmy. Dla 33 proc. ankietowanych auto pełni ponadto funkcję pozapłacowego benefitu, który dodatkowo motywuje pracowników. Z kolei nieco ponad 35 proc. respondentów deklaruje, że w ich firmach samochód jest narzędziem podkreślającym status pracownika. – Dla przedsiębiorców z sektora MŚP firmowy samochód to przede wszystkim narzędzie pracy. Najważniejsze, aby był funkcjonalny i ekonomiczny – twierdzi Ilona Ochęduszko, zastępca dyrektora Departamentu Account Management w Carefleet. – Przedstawiciele mikro, małych i średnich firm coraz częściej zauważają również, że służbowe auto może być elementem budowania wizerunku marki. Z tego powodu w grupie tej  sukcesywnie rośnie zainteresowanie pojazdami klasy premium, które są jasnym komunikatem na temat dobrej kondycji finansowej przedsiębiorstwa, a także samochodami z napędami alternatywnymi. Auta hybrydowe i elektryczne wybierają przede wszystkim firmy, które chcą się pozycjonować jako innowacyjne i proekologiczne. Samochody nieoczywiste w biznesie, takie jak np. Mini Coopery, to z kolei doskonały sposób na zakomunikowanie kreatywności i nieszablonowego myślenia decydentów firmy, np. w branży reklamowej – dodaje.

Przedstawiciele firm transportowych znacznie częściej niż inni ankietowani zwracają uwagę na wizerunkową rolę floty. Ponad 63 proc. reprezentantów przedsiębiorstw z branży wskazało ten aspekt jako istotny w wyborze służbowych samochodów. Dla porównania, na kwestie wizerunkowe uwagę zwraca 46,2 proc. respondentów z firm produkcyjnych, 44,3 proc. z branży usługowej i 43,4 proc. z branży budowlanej.

Jak wynika z badania, samochód to narzędzie pracy dla 94,9 proc. średnich firm, 91,1 proc. małych i 72,5 proc. mikroprzedsiębiorstw. – Najmniejsze firmy częściej poszukują aut uniwersalnych, przeznaczonych nie tylko do pracy. W korporacjach i dużych przedsiębiorstwach każdy z samochodów pełni ściśle określoną funkcję. Inne auta wybierane są dla członków zarządu, inne dla kadry menedżerskiej, a jeszcze inne np. dla przedstawicieli handlowych. Podobnie sytuacja wygląda w sektorze MŚP w średnich flotach – mówi Ilona Ochęduszko. – Z kolei przedsiębiorcy, którzy posiadają jeden lub dwa firmowe samochody, poszukują kompromisu nie tylko pomiędzy autem funkcjonalnym i reprezentacyjnym, ale często również rodzinnym. Wynika to z faktu, iż samochody te wykorzystywane są przez właścicieli firm nie tylko do celów biznesowych, ale również do użytku prywatnego – dodaje.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Pierwsze w Europie Środkowo-Wschodniej targi Internetu rzeczy

14 grudnia 2017

Według danych z najnowszego raportu Verizon, największego operatora telefonii komórkowej w Stanach Zjednoczonych, Internet of Things jest obecnie rdzeniem transformacji cyfrowej w biznesie. Napędza jej rozwój oraz pomaga zwiększyć efektywność operacyjną firm. W dniach 17-18 kwietnia 2018 roku w Centrum Targowo – Kongresowym MT Polska, znajdującym się przy ul. Marsa 56c w Warszawie, odbędą się pierwsze w tej części Europy targi Internetu rzeczy „IoT Poland Show”, będące platformą do dialogu, edukacji, wymiany doświadczeń oraz nawiązania nowych relacji biznesowych. Patronat medialny sprawuje redakcja Truck&Business Polska.

czytaj więcej »


Płacąc kartą możemy oszczędzić 6 godzin

7 grudnia 2017

Transakcja kartą zbliżeniową zajmuje średnio 12,5 sekundy, podczas gdy gotówką 34 sekundy. Przy tysiącu transakcji, każdorazowa oszczędność 22 sekund daje aż 6 godzin zaoszczędzonego czasu – pokazało badanie Barclaycard.

czytaj więcej »


Rekordowa V edycja targów TransPoland Translogistica

4 grudnia 2017

V edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki w Warszawie – największego spotkania branży TSL w tej części Europy – odbyła się pod znakiem rekordów.

czytaj więcej »


Lotos w Skawinie

30 listopada 2017

Sieć stacji paliw Lotos w woj. małopolskim powiększyła się o nową lokalizację w miejscowości Skawina. Obiekt znajduję się przy drodze krajowej nr 44, która łączy Górny Śląsk z Krakowem. To stacja franczyzowa, zarządzana przez firmę „Tankpol” ze Szczucina.

czytaj więcej »


Nowe technologie w Polo

13 listopada 2017

Wraz z nowym Polo Volkswagen wprowadza na rynek jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie małych samochodów. Uwagę zwraca oferta nowych systemów asystujących. Dzięki systemom, takim jak obserwacja otoczenia przed autem Front Assist z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście i wykrywania pieszych, asystentami zmiany pasa ruchu i wyjazdu z miejsca parkingowego oraz aktywnemu tempomatowi (ACC), Polo zyskuje na bezpieczeństwie i komforcie. 

czytaj więcej »


Newsletter