Samochód narzędziem pracy, ale…

12 czerwca 2017

Jak wynika z badania Instytutu Keralla zrealizowanego na zlecenie Carefleet S.A., dla 93,2 proc. firm z sektora MŚP samochód służbowy to przede wszystkim narzędzie pracy. Mikro, mali i średni przedsiębiorcy coraz częściej zwracają również uwagę na inne aspekty związane z firmowymi autami.

Według 48,7 proc. przedstawicieli podmiotów z sektora MŚP służbowy samochód to także istotny element budowania wizerunku firmy. Dla 33 proc. ankietowanych auto pełni ponadto funkcję pozapłacowego benefitu, który dodatkowo motywuje pracowników. Z kolei nieco ponad 35 proc. respondentów deklaruje, że w ich firmach samochód jest narzędziem podkreślającym status pracownika. – Dla przedsiębiorców z sektora MŚP firmowy samochód to przede wszystkim narzędzie pracy. Najważniejsze, aby był funkcjonalny i ekonomiczny – twierdzi Ilona Ochęduszko, zastępca dyrektora Departamentu Account Management w Carefleet. – Przedstawiciele mikro, małych i średnich firm coraz częściej zauważają również, że służbowe auto może być elementem budowania wizerunku marki. Z tego powodu w grupie tej  sukcesywnie rośnie zainteresowanie pojazdami klasy premium, które są jasnym komunikatem na temat dobrej kondycji finansowej przedsiębiorstwa, a także samochodami z napędami alternatywnymi. Auta hybrydowe i elektryczne wybierają przede wszystkim firmy, które chcą się pozycjonować jako innowacyjne i proekologiczne. Samochody nieoczywiste w biznesie, takie jak np. Mini Coopery, to z kolei doskonały sposób na zakomunikowanie kreatywności i nieszablonowego myślenia decydentów firmy, np. w branży reklamowej – dodaje.

Przedstawiciele firm transportowych znacznie częściej niż inni ankietowani zwracają uwagę na wizerunkową rolę floty. Ponad 63 proc. reprezentantów przedsiębiorstw z branży wskazało ten aspekt jako istotny w wyborze służbowych samochodów. Dla porównania, na kwestie wizerunkowe uwagę zwraca 46,2 proc. respondentów z firm produkcyjnych, 44,3 proc. z branży usługowej i 43,4 proc. z branży budowlanej.

Jak wynika z badania, samochód to narzędzie pracy dla 94,9 proc. średnich firm, 91,1 proc. małych i 72,5 proc. mikroprzedsiębiorstw. – Najmniejsze firmy częściej poszukują aut uniwersalnych, przeznaczonych nie tylko do pracy. W korporacjach i dużych przedsiębiorstwach każdy z samochodów pełni ściśle określoną funkcję. Inne auta wybierane są dla członków zarządu, inne dla kadry menedżerskiej, a jeszcze inne np. dla przedstawicieli handlowych. Podobnie sytuacja wygląda w sektorze MŚP w średnich flotach – mówi Ilona Ochęduszko. – Z kolei przedsiębiorcy, którzy posiadają jeden lub dwa firmowe samochody, poszukują kompromisu nie tylko pomiędzy autem funkcjonalnym i reprezentacyjnym, ale często również rodzinnym. Wynika to z faktu, iż samochody te wykorzystywane są przez właścicieli firm nie tylko do celów biznesowych, ale również do użytku prywatnego – dodaje.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Bezgłośnikowy system audio

23 sierpnia 2017

Continental, producent opon i wiodący dostawca rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, opracował bezgłośnikowy, samochodowy system audio. Prototyp systemu Ac2ated Sound, zamiast klasycznych głośników, wykorzystuje niewielkie przetworniki wibracyjne, które tworzą dźwięk przy pomocy wprawiania w wibracje powierzchni znajdujących się we wnętrzu auta. Rozwiązanie jest oparte na wieloletnich doświadczeniach firmy w zakresie badań NVH (Noise, Vibration, Harshness – hałas, drgania, szorstkość).

czytaj więcej »


Najlepsze rozwiązania 2018

23 sierpnia 2017

Już dziś warto zgłosić swój produkt, usługę, przedsięwzięcie na „Najlepsze rozwiązanie w transporcie 2018”. Czynność nie wymaga poświęcenia wielu godzin na żmudne wypełnianie ankiet, nie stosujemy skomplikowanych regulaminów, gdzie najważniejsze bywa napisane „drobną czcionką”. Wszystko odbywa się prosto, łatwo i przyjemnie.

czytaj więcej »


Co warto wiedzieć o kursach walut

21 sierpnia 2017

– Kwestie walutowe to stały temat przewoźników działających na rynku międzynarodowym. Oprócz obracania walutą stoimy nierzadko przed koniecznością wymiany waluty. Kiedy wybrać właściwy moment? Niezwykle trudno przewidzieć, kiedy i jak zmienią się kursy. Warto jednak poznać czynniki, które znacząco wpływają na wahania notowań. Wprawdzie wiedza nie gwarantuje zysku, ale chroni przed popełnieniem błędów – mówi Bartosz Grejner, analityk Cinkciarz.pl.

czytaj więcej »


Asystent jazdy w korku

17 sierpnia 2017

Środek sezonu urlopowego to czas wzmożonego ruchu na drogach i kilometrowych korków na najbardziej uczęszczanych trasach. Wąskim gardłem są dojazdy do bramek autostradowych, zjazdy z tras, drogi krajowe. Korki, mocno spowolniony ruch to próba cierpliwości dla kierowców, a na dodatek miejsce kolizji polegających na najechaniu na siebie samochodów. W takich sytuacjach pomocny okazuje się asystent jazdy w korku opracowany przez Volkswagena. Innowacyjny system w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG) jest oferowany do Golfa, Golfa Varianta, Tiguana, Tourana, Passata, Passata Varianta i do Arteona.

czytaj więcej »


BZ WBK z Subaru

14 sierpnia 2017

BZ WBK Leasing został oficjalnym partnerem i operatorem finansowym Subaru Import Polska. Zgodnie z zawartą umową spółka będzie dostarczać rozwiązania finansowe, narzędzia i obsługę dla sieci dealerskiej Subaru w pełnym zakresie finansowania przedsiębiorców oraz klientów indywidualnych.

czytaj więcej »


Newsletter