PSA będzie produkować nowy silnik w Polsce

6 kwietnia 2018

PSA, nowy właściciel marki Opel, przedstawił plany reorganizacji produkcji niemieckiej marki. Dobre wieści dotyczą fabryki silników w Tychach, która otrzyma zadanie wytwarzania nowoczesnych silników benzynowych. PSA milczy jednak na temat zakładu w Gliwicach, zaś nieoficjalne wieści nie są najlepsze.

PSA zamierza znacznie zwiększyć produkcję 3-cylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech, nagradzanego przez trzy kolejne lata tytułem „Engine of the Year”. Dlatego tez oprócz zakładów Douvrin i Trémery we Francji, silniki te będą powstawać w Tychach i Szentgotthárd (Węgry), począwszy od 2019 roku.

– Dla zakładu w Tychach to ważna decyzja, która rozpoczyna nowy etap rozwoju fabryki, czyniąc ją ważną częścią Grupy PSA – komentuje Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland. – Dzięki tej inwestycji zakład znacznie wzmacnia swoją pozycję, stając się producentem doskonałych, nowoczesnych i wielokrotnie nagradzanych silników, stosowanych w szerokiej gamie pojazdów. Dzięki uruchomieniu produkcji w 2019 r. osiągniemy wysoką konkurencyjność zakładu i zapewnimy pracownikom stabilną przyszłość, co jest jednym z kluczowych aspektów naszej działalności.

Fabryka Opla w Tychach prowadzi zaawansowane przygotowania do uruchomienia produkcji w 2019 roku. Zmodernizowano infrastrukturę zakładu, w tym powiększono powierzchnię produkcyjną i dokonano całkowitej wymiany maszyn i urządzeń. Trwają intensywne testy i prace instalacyjne, dzięki którym najnowsze, wiodące technologie produkcji i sterowania, wspierane zaawansowanymi systemami informatycznymi, będą gotowe do uruchomienia w przyszłym roku produkcji nowoczesnej rodziny silników PureTech.

Tymczasem fabryka Opla w Gliwach, która jeszcze niedawno biła rekordy produkcji, przeżywa ciężkie chwile. Związki zawodowe nieoficjalnie donoszą, iż dojdzie do znaczącego zmniejszenia wolumenu produkcji, zaś pracownicy są zachęcani do poszukiwania nowej pracy. Koncern PSA nie podaje żadnych oficjalnych informacji na temat planów wobec zakładu, lecz niepokoi duży spadek sprzedaży Opla Astra w Europie.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Serwisy są otwarte

31 marca 2020

We wszystkich europejskich krajach nieprzerwanie działają policja, straż pożarna, ambulanse, służby komunalne, usługi techniczne, logistyczne i dostawy towarów. Samochody Mercedes-Benz Vans pozostają na służbie w sektorze prywatnym i publicznym.

czytaj więcej »


Nowe pojazdy Tesco

30 marca 2020

Tesco powiększyła swoją flotę pojazdów dostawczych w Wielkiej Brytanii o 52 nowe samochody z zasilanymi falownikiem, w pełni elektrycznymi agregatami chłodniczymi E-200 firmy Thermo King.

czytaj więcej »


Jak zmniejszyć emisję CO2 o 1 mln ton rocznie

30 stycznia 2020

Shell przygotowuje się do projektu sprzyjającego dekarbonizacji ciężkiego transportu drogowego w Niemczech. Firma rozbuduje swoją sieć niemieckich stacji LNG do 34–45 placówek i będzie je zaopatrywać w neutralne pod względem emisji CO2 paliwo bioLNG[1]. Inicjatywa ta umożliwia rozwijającej się branży transportu drogowego w Niemczech zmniejszanie śladu węglowego początkowo nawet o 1 mln ton CO2 rocznie do połowy lat 20. XXI wieku.

czytaj więcej »


Nowi „zawodnicy” DKV

16 stycznia 2020

Digitalizacja produktów, ekspansja w zakresie opłat drogowych, ochrona klimatu, rozwiązania big data oraz wzmocnienie usług finansowych. To obszary przewagi strategicznej DKV Euro Service. Ich realizację wzmocnią światowej klasy eksperci i praktycy, którzy na przełomie 2019 i 2020 roku dołączyli do Grupy DKV.

czytaj więcej »


Szerokości, czyli digitalizacja transportu, spedycji i logistyki, 30.01. Warszawa

14 stycznia 2020

Szerokości, czyli digitalizacja transportu, spedycji i logistyki pod takim hasłem odbędzie się 30.01 konferencja organizowana przez Betacom i Hewlett Packard Enterprise. Wstęp bezpłatny.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter