Płacąc kartą możemy oszczędzić 6 godzin

7 grudnia 2017

Transakcja kartą zbliżeniową zajmuje średnio 12,5 sekundy, podczas gdy gotówką 34 sekundy. Przy tysiącu transakcji, każdorazowa oszczędność 22 sekund daje aż 6 godzin zaoszczędzonego czasu – pokazało badanie Barclaycard.Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju nowego biznesu w Mastercard:

Konsumenci najbardziej doceniają trzy cechy płatności zbliżeniowych – szybkość, wygodę i bezpieczeństwo. Do tego typu kart przyzwyczailiśmy się na tyle, że nie wyobrażamy sobie bez nich codziennych zakupów. W badaniu Mastercard 46% ankietowanych uznało, że gdyby od jutra nie było możliwości płacenia gotówką, a jedynie „zbliżeniówkami”, byłaby to dla nich wygodna metoda. Kartą coraz częściej płacimy też za zakupy na małe kwoty, co jest bardziej komfortowe niż szukanie drobnych w portfelu. W badaniu NBP 2/3 respondentów odpowiedziało, że płacenie kartą jest dla nich wygodniejsze od płacenia gotówką.

Niezmierna popularność płatności zbliżeniowych jest potwierdzeniem tego, że Polacy są otwarci na innowacje w płatnościach i podczas zakupów. Z badania wynika, że już 55% konsumentów aktywnie korzysta z nowinek technologicznych w obszarze płatności. Ponadto aż ¾ ankietowanych z innego badania jest zadowolonych z rosnącej cyfryzacji życia i kierunków jej rozwoju. Jesteśmy większymi entuzjastami cyfryzacji niż mieszkańcy Europy Zachodniej oraz deklarujemy chęć korzystania z usług z wykorzystaniem urządzeń mobilnych i technologii biometrycznych. Już dziś chętnie kupujemy mobilnie, a według prognoz ekspertów w przyszłości telefon całkowicie zastąpi portfel. Będzie to możliwe, gdy elektroniczną wersję dokumentów, takich jak dowód osobisty, będziemy mogli zapisać w telefonie. Już dziś natomiast możemy wygodnie i bezpiecznie płacić nim zbliżeniowo w sklepie.

Jak to możliwe? Karta może służyć do płacenia za zakupy dzięki „podpięciu” jej do konta bankowego oraz zapisaniu na niej danych, takich jak numer karty, imię i nazwisko posiadacza, data ważności etc. Dane te można zapisać nie tylko na mikroprocesorze karty, ale też na innych bezpiecznych nośnikach, na przykład w smartfonie. Dzięki temu płacić zbliżeniowo można również poprzez przyłożenie telefonu do terminala płatniczego w sklepie. Działa to tak samo, jak w przypadku zbliżeniowej karty płatniczej – również w tym wypadku za płatności do kwoty 50 PLN nie trzeba podawać numeru PIN karty. Tego typu transakcje akceptuje znacząca większość terminali z funkcją zbliżeniową – a takich urządzeń jest już ponad pół miliona w Polsce[1] (ok. 92% wszystkich terminali) i ponad 7 milionów na całym świecie.

[1] „Informacja o kartach płatniczych – III kwartał 2016 r.”, raport NBP

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Nowe pojazdy w VIVE Textile Recycling

10 sierpnia 2020

W kieleckim serwisie Tandem-Trucks odbyło się uroczyste przekazanie nowych pojazdów Volvo dla spółki VIVE Textile Recycling. To pierwsza tak szeroka współpraca obu firm, która oznacza dla nich nowe perspektywy rozwoju.

czytaj więcej »


Serwisy są otwarte

31 marca 2020

We wszystkich europejskich krajach nieprzerwanie działają policja, straż pożarna, ambulanse, służby komunalne, usługi techniczne, logistyczne i dostawy towarów. Samochody Mercedes-Benz Vans pozostają na służbie w sektorze prywatnym i publicznym.

czytaj więcej »


Nowe pojazdy Tesco

30 marca 2020

Tesco powiększyła swoją flotę pojazdów dostawczych w Wielkiej Brytanii o 52 nowe samochody z zasilanymi falownikiem, w pełni elektrycznymi agregatami chłodniczymi E-200 firmy Thermo King.

czytaj więcej »


Jak zmniejszyć emisję CO2 o 1 mln ton rocznie

30 stycznia 2020

Shell przygotowuje się do projektu sprzyjającego dekarbonizacji ciężkiego transportu drogowego w Niemczech. Firma rozbuduje swoją sieć niemieckich stacji LNG do 34–45 placówek i będzie je zaopatrywać w neutralne pod względem emisji CO2 paliwo bioLNG[1]. Inicjatywa ta umożliwia rozwijającej się branży transportu drogowego w Niemczech zmniejszanie śladu węglowego początkowo nawet o 1 mln ton CO2 rocznie do połowy lat 20. XXI wieku.

czytaj więcej »


Nowi „zawodnicy” DKV

16 stycznia 2020

Digitalizacja produktów, ekspansja w zakresie opłat drogowych, ochrona klimatu, rozwiązania big data oraz wzmocnienie usług finansowych. To obszary przewagi strategicznej DKV Euro Service. Ich realizację wzmocnią światowej klasy eksperci i praktycy, którzy na przełomie 2019 i 2020 roku dołączyli do Grupy DKV.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter