Nowy Ducato

16 lipca 2019

W salonach dealerów Fiata i Fiata Professional można składać zamówienia na Ducato MY2020. Pojazd został odnowiony pod względem wyposażenia i technologii. Debiutują nowe silniki Euro 6D, wyposażone w pakiet ECOpack, który wykorzystując Start&Stop, inteligentny alternator, pompę paliwa sterowaną elektronicznie i tryb „Eco” gwarantuje oszczędność energii i paliwa, wpływając korzystnie na TCO. Nowością jest też zaawansowana automatyczna skrzynia biegów. Dostępne są również systemy informacyjno-rozrywkowe najnowszej generacji  i zaawansowane systemy wspomagania jazdy.Obecnie, wszystkie silniki mają homologację Euro 6D, są jeszcze bardziej oszczędne, ekologiczne i wydajne, oferują różne rodzaje paliwa z korzyścią dla środowiska. W nowym modelu debiutuje również nowa dziewięciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów „9Speed”. Jest to przekładnia hydrokinetyczna najnowszej generacji wykorzystująca optymalnie wszystkie momenty obrotowe silnika. W 2020 roku dostępna będzie w pełni elektryczna wersja modelu Fiat Professional uzupełniająca wersję zasilaną metanem, Ducato Natural Power, jeśli chodzi o ofertę paliw alternatywnych. Ducato Electric został opracowany w ramach innowacyjnego projektu pilotażowego we współpracy z wybranymi klientami. Ponadto, nie brakuje najbardziej zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy ADAS i najnowszej generacji systemu informacyjno-rozrywkowego.

Silniki: osiągi, ekologia i wydajność
Wszystkie modele należące do nowej oferty są wyposażone w silniki Euro 6D. Cała gama MultiJet 2 składa się z silników o pojemności 2,3 litra ze sprężarką o zmiennej geometrii, zapewniających bardziej płynną jazdę i bardziej elastyczny silnik już przy najniższych prędkościach, a co za tym idzie obniżenie poziomu zużycia paliwa w rzeczywistym cyklu użytkowania. Nowa turbosprężarka, dzięki sterowaniu elektronicznemu, jest w stanie dostosować dynamikę płynów do prędkości silnika i stylu jazdy, aby zapewnić odpowiednie doładowanie przez cały czas. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu ruchomych łopatek usytuowanych wzdłuż promienia turbiny, które kontrolują przepływ spalin, a w konsekwencji prędkość i siłę sprężarki.
Oferta Ducato rozpoczyna się od 2.3-litrowego silnika MultiJet 2 o mocy 120 KM i prędkości obrotowej 2750 obr./min, oferującego maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm przy 1400 obr./min, połączonego z manualną skrzynią biegów, która zwiększa moc i moment obrotowy o 10% w porównaniu z poprzednim silnikiem 2.0-litrowym. Sercem gamy jest silnik o mocy 140 KM przy prędkości obrotowej 3500 obr./min. Moment obrotowy wynosi 350 Nm (+ 9% w porównaniu z 130 MultiJet) przy zaledwie 1400 obr./min.; jest on dostępny zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i zaawansowaną, dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów „9Speed”. Przyjaznym dla środowiska i oferującym doskonałe osiągi jest sinik o mocy 160 KM przy 3500 obr./min, dostarczający 400 Nm przy 1500 obr./min w wersji z automatyczną skrzynią biegów. Ta jednostka napędowa wykorzystuje specjalny wał silnika z powiększonymi łożyskami, specjalnymi tłokami i specjalną turbosprężarką, zapewniając lepsze osiągi  i większą trwałości silnika.
Topową jednostką w gamie jest silnik MultiJet oferujący moc 180 KM przy 3500 obr./min: 400 Nm momentu obrotowego z manualną skrzynią biegów i 450 Nm – + 12% w porównaniu z poprzednim modelem – z nową dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Nie może zabraknąć oczywiście wersji Natural Power z silnikiem 3.0 zasilanym metanem i generującym moc 136 KM przy 2730 obr./min i maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500 obr./min. Ducato 140 Natural Power uzupełnia gamę samochodów dostawczych zasilanych metanem, do których nalezą również modele van samochodów osobowych, Fiorino oraz Doblò z krótkim i długim rozstawem osi.

Nowa, automatyczna skrzynia biegów „9Speed”
Nowa, dziewięciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów zapewnia przyjemną i swobodną jazdę, bez uszczerbku dla osiągów, przy jednoczesnej optymalizacji poziomu zużycia paliwa w każdej sytuacji. Moment napędy osiąga 450 Nm w wersji z silnikiem o mocy 180 KM. Technicy Fiat Professional skonstruowali Ducato MY2020 z automatyczną skrzynią biegów „9Speed”, dzięki której każdy będzie mógł zoptymalizować osiągi i poziom zużycia paliwa w zależności od konkretnego zadania i trasy. Kierowcy mogą bowiem wybierać między trzema różnymi trybami jazdy: normalny, eco, który zapewnia płynniejsze przyspieszenie i specjalną strategię zmiany biegów umożliwiającą zmniejszenie zużycia paliwa i większą moc. Dostępne są dwa tryby pracy: w pozycji D – Drive – moduł sterujący wybiera i zmienia bieg na podstawie konkretnych warunków jazdy: prędkość, obciążenie, nachylenie. Tryb Autostick, w przypadku częstych zmian biegów i w szczególnie trudnych warunkach, takich jak odcinki o dużym nachyleniu, umożliwia kierowcy utrzymanie niższego biegu, a co za tym idzie poprawę osiągów, przy jednoczesnym uniknięciu przegrzania. Tryb ten włącza się, przesuwając dźwignię zmiany biegów w lewo, a następnie do tyłu i do przodu w celu zmiany  biegów.

EcoPack
Ducato MY2020 jest wyposażony w standardzie w pakiet EcoPack zawierający najlepsze inteligentne technologie stosowane dla ochrony środowiska. EcoPack obejmuje system Start & Stop, inteligentny alternator; elektronicznie sterowaną pompę paliwa, która gwarantuje oszczędność energii i większą wydajność spalania; przełącznik ECO, który pomaga kierowcy oszczędzać paliwo.
Wszystko to z korzyścią dla całkowitego kosztu posiadania (Total Cost of Ownership), kolejnego mocnego punktu Ducato i wszystkich pojazdów Fiat Professional.

Drive assist i system informacyjno-rozrywkowy.
Nowa gama oferuje zaawansowane systemy wspomagania jazdy:

  • Blind spot assist (system monitorowania martwego pola) wykorzystujący czujniki radarowe zainstalowane w tylnym zderzaku w celu zlokalizowania zbliżających się pojazdów, które są niewidoczne dla kierowcy, jeśli znajdują się w martwym polu lusterka wstecznego.
  • Rear Cross Path detection (systemem wykrywania obiektów na drodze cofania), który wykorzystuje czujniki radarowe do zlokalizowania pojazdów zbliżających się z boku, gdy pojazd cofa. Pozwala uniknąć wypadków podczas manewrów jazdy na wstecznym.
  • Full brake control (FBC), który lokalizuje przeszkody, a po sprawdzeniu czy istnieje ryzyko kolizji, ostrzega kierowcę i włącza automatycznie hamulce awaryjne.
  • Lane departure warning system (asystent pasa ruchu) określający, czy samochód wyjeżdża poza pas ruchu, po którym jedzie, również w warunkach słabej widoczności. W razie niebezpieczeństwa sygnał akustyczny i wizualny natychmiast ostrzega kierowcę.
  • Traffic sign recognition (system rozpoznawania znaków drogowych), który wykorzystuje kamerę do wspomagania kierowcy, rozpoznając ograniczenia prędkości na poboczu i znaki wyprzedzania, oraz odtwarzając je na wyświetlaczu pokładowym.
  • High beam recognition (inteligentny system oświetlenia), który steruje włączeniem i wyłączaniem świateł drogowych, zwiększając widoczność i zmniejszając ryzyko oślepienia podczas jazdy nocą, rozpoznając automatycznie pojazdy jadące z przeciwnego kierunku.
  • Rain and dusk sensor (czujnik deszczu i zmierzchu), który aktywuje wycieraczki przedniej szyby i dostosowuje ich prędkość do intensywności opadów. Czujnik zmierzchu automatycznie włącza światła mijania, gdy światło naturalne przestaje być niewystarczające.
  • Tyre pressure monitoring system (system monitorowania ciśnienia w oponach), który stale monitoruje ciśnienie opon, alarmując ewentualne spadki bezpośrednio na wyświetlaczu samochodu.

Niezbędnym wyposażeniem każdego prawdziwego profesjonalisty jest Engine Idle Preset, które ma na celu zwiększenie minimalnych obrotów silnika, by móc zasilać dodatkowy sprzęt elektryczny zainstalowany w samochodzie oraz nowe światła ledowe Cargo Lights. Te nowe, mocniejsze światła, dostępne w trzech różnych rozmiarach w zależności od rozstawu osi samochodu, gwarantują efektywne oświetlenie przestrzeni ładunkowej, aż do 70 luksów w środku i 40 luksów na obwodzie.

System informacyjno-rozrywkowy Apple CarPlay integration oraz kompatybilność z Android AutoTM.
Od drugiej połowy roku gama Ducato MY2020 jeszcze bardziej rozszerzy ofertę pokładowych systemów informacyjno-rozrywkowych. Teraz dostępne jest nowe urządzenie multimedialne: 7-calowy ekran dotykowy firmy Mopar® z portem USB i radiem DAB oraz możliwością określenia wymiarów pojazdu i ewentualnej wersji wyposażenia, aby zapewnić wskazówki pozwalające uniknąć ulic, które nie są wystarczająco szerokie lub zbyt niskich przejazdów. Nowy system obejmuje integrację z Apple CarPlay i kompatybilność z Android AutoTM. Apple CarPlay umożliwia użytkownikowi wyświetlenie optymalnych wskazówek, uzależnionych od ruchu, wykonywanie połączeń, wysyłanie i odbieranie wiadomości tekstowych i słuchanie Apple Music, audiobooków lub podcastów, pozostając ciągle skupionym na jeździe. CarPlay umożliwia również obsługiwanie głosowe Siri i jest specjalnie zaprojektowany do prowadzenia samochodu. Ponadto, system jest kompatybilny z Android AutoTM, który umożliwia pozostanie w ekosystemie Android nawet podczas jazdy, poprzez projekcję aplikacji i usług na ekran centralnego wyświetlacza i zaprojektowany jest tak, aby zapewnić łatwy i bezpieczny dostęp do informacji podczas jazdy. Kierowca może korzystać z Google MapsTM lub Waze, aby uzyskać wskazówki na temat trasy i mieć łatwy dostęp do utworów muzycznych, treści multimedialnych oraz ulubionych komunikatorów.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Car sharing w wersji dostawczej

12 sierpnia 2019

Operator CityBee, oferujący usługi BIG carsharingu, rozszerza flotę o 25 samochodów dostawczych. Tym razem użytkownicy aplikacji będą mogli skorzystać z aut marki Citroën Jumper. Firma aktualnie posiada 175 dostawczaków, dostępnych w 10 polskich miastach.

czytaj więcej »


Verizon Connect z Iveco

22 lipca 2019

Firma Verizon Connect nawiązała współpracę z Iveco. Celem jest zapewnienie klientom wglądu w szereg parametrów dotyczących ich floty dzięki kompleksowym usługom telematycznym i mobilnemu oprogramowaniu do zarządzania personelem.

czytaj więcej »


Zmiany w Jumperze

18 lipca 2019

Zgodnie z hasłem „Inspired by Pro” Citroën wprowadza zmiany w ofercie modelu Jumper.

czytaj więcej »


Prąd, CNG, LNG na kartę paliwową

11 lipca 2019

Wszystko wskazuje na to, że rok 2019 przejdzie do historii jako ten, w którym polska branża TSL na serio zaczęła myśleć o ekologii. Składają się na to światowe trendy i postęp technologiczny, ale też rachunek ekonomiczny. Coraz głośniej jest dziś o pojazdach autonomicznych, drogach zasilanych prądem, ale też o preferencyjnych warunkach na trasach całej Europy dla aut emitujących mniej zanieczyszczeń.

czytaj więcej »


AutoCB

9 lipca 2019

AutoMapa opublikowała AutoCB – nową, darmową aplikację łączącą w sobie cechy radia CB oraz krótkofalówki „walkie-talkie”. Rozwiązanie od kilku miesięcy znają już użytkownicy AutoMapy. Teraz, w formie wygodnej aplikacji, trafia do wszystkich pozwalając na pełne korzystanie z zalet komunikacji głosowej, także podczas korzystania z innych programów.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter