Nowe technologie w Polo

13 listopada 2017

Wraz z nowym Polo Volkswagen wprowadza na rynek jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie małych samochodów. Uwagę zwraca oferta nowych systemów asystujących. Dzięki systemom, takim jak obserwacja otoczenia przed autem Front Assist z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście i wykrywania pieszych, asystentami zmiany pasa ruchu i wyjazdu z miejsca parkingowego oraz aktywnemu tempomatowi (ACC), Polo zyskuje na bezpieczeństwie i komforcie. Konstrukcje oparto na modułowej platformie MQB, Polo oferuje wiele systemów wspomagających, które zazwyczaj są dostępne w samochodach wyższych klas. Wersja podstawowa jest seryjnie wyposażona we Front Assist, czyli system obserwacji otoczenia przed autem z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i wykrywania pieszych. Nie tylko powyższe systemy, ale również układ automatycznego hamowania po kolizji po raz pierwszy należy do wyposażenia seryjnego. System ten może pomóc uniknąć kolejnych zderzeń lub zminimalizować ich skutki. Kolejnym elementem wyposażenia seryjnego w wersji Trendline jest ogranicznik prędkości, pozwalający ograniczyć prędkość jazdy samochodu do żądanej prędkości, np. aby uniknąć przekroczenia prędkości w mieście. Dodatkowo, do standardu należą system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach oraz asystent ruszania pod górę, zapobiegający cofaniu się auta podczas ruszania na podjeździe.
Jako wyposażenie dodatkowe do Polo oferowane są systemy takie, jak: aktywny tempomat (ACC), który za pomocą czujnika radarowego odczytuje odległość do poprzedzającego samochodu i jego prędkość (teraz aktywny
tempomat działa do prędkości 210 km/h) oraz asystent zmiany pasa ruchu z asystentem wyjazdu z miejsca parkingowego (zmniejsza ryzyko przy wyjeżdżaniu tyłem z wjazdów i miejsc parkingowych prostopadłych do
drogi ostrzegając o pojazdach nadjeżdżających z boku). Aktywny system ochrony pasażerów – jeżeli czujniki systemu ochrony pasażerów rozpoznają potencjalnie niebezpieczną sytuację, która z dużym prawdopodobieństwem może zakończyć się wypadkiem, zostanie uruchomiona procedura przygotowania samochodu i pasażerów do zbliżającej się kolizji poprzez automatyczne napięcie pasów bezpieczeństwa oraz zamknięcie bocznych szyb i rozsuwanego dachu.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Nowe pojazdy w VIVE Textile Recycling

10 sierpnia 2020

W kieleckim serwisie Tandem-Trucks odbyło się uroczyste przekazanie nowych pojazdów Volvo dla spółki VIVE Textile Recycling. To pierwsza tak szeroka współpraca obu firm, która oznacza dla nich nowe perspektywy rozwoju.

czytaj więcej »


Serwisy są otwarte

31 marca 2020

We wszystkich europejskich krajach nieprzerwanie działają policja, straż pożarna, ambulanse, służby komunalne, usługi techniczne, logistyczne i dostawy towarów. Samochody Mercedes-Benz Vans pozostają na służbie w sektorze prywatnym i publicznym.

czytaj więcej »


Nowe pojazdy Tesco

30 marca 2020

Tesco powiększyła swoją flotę pojazdów dostawczych w Wielkiej Brytanii o 52 nowe samochody z zasilanymi falownikiem, w pełni elektrycznymi agregatami chłodniczymi E-200 firmy Thermo King.

czytaj więcej »


Jak zmniejszyć emisję CO2 o 1 mln ton rocznie

30 stycznia 2020

Shell przygotowuje się do projektu sprzyjającego dekarbonizacji ciężkiego transportu drogowego w Niemczech. Firma rozbuduje swoją sieć niemieckich stacji LNG do 34–45 placówek i będzie je zaopatrywać w neutralne pod względem emisji CO2 paliwo bioLNG[1]. Inicjatywa ta umożliwia rozwijającej się branży transportu drogowego w Niemczech zmniejszanie śladu węglowego początkowo nawet o 1 mln ton CO2 rocznie do połowy lat 20. XXI wieku.

czytaj więcej »


Nowi „zawodnicy” DKV

16 stycznia 2020

Digitalizacja produktów, ekspansja w zakresie opłat drogowych, ochrona klimatu, rozwiązania big data oraz wzmocnienie usług finansowych. To obszary przewagi strategicznej DKV Euro Service. Ich realizację wzmocnią światowej klasy eksperci i praktycy, którzy na przełomie 2019 i 2020 roku dołączyli do Grupy DKV.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter