Nowe pojazdy Tesco

30 marca 2020

Tesco powiększyła swoją flotę pojazdów dostawczych w Wielkiej Brytanii o 52 nowe samochody z zasilanymi falownikiem, w pełni elektrycznymi agregatami chłodniczymi E-200 firmy Thermo King.Firma Tesco postanowiła jeszcze bardziej postawić na zrównoważony rozwój i elastyczność swoich pojazdów dot-com obsługujących różnorodne usługi dostaw do domu, usługi na obszarach podmiejskich oraz usługi typu „kliknij i odbierz”. Potrzebowała do tego kompleksowego rozwiązania chłodniczego do transportu, aby utrzymać nieprzerwany łańcuch chłodniczy podczas wielu codziennych przejazdów między magazynami a domami klientów. Jednym z głównych wymagań była ochrona ładunku przez cały czas, nawet przy wyłączonym zapłonie samochodu dostawczego.

Funkcja podtrzymania w agregatach E-200 jest obsługiwana przez akumulator pomocniczy pojazdu, umożliwiając również działanie funkcji Start/Stop w celu oszczędzania paliwa, zmniejszenia hałasu i emisji spalin. Funkcja podtrzymania utrzymuje agregat chłodniczy w stanie pracy bez emisji spalin, gdy kierowca zatrzymuje się na dostawę, ma przerwę lub podczas innego dłuższego unieruchomienia pojazdu. Daje to kierowcy możliwość zatrzymania pojazdu bez konieczności zostawiania go na biegu jałowym w celu utrzymania chłodzenia przewożonego towaru.

Zmieniając parametry energii elektrycznej doprowadzanej do agregatu chłodniczego, falownik może w razie potrzeby zapewnić większą moc, co powoduje szybsze obniżenie temperatury podczas chłodzenia wstępnego. Przez precyzyjne sterowanie zasilaniem falownik zapewnia dokładną kontrolę układu chłodniczego oraz wydajności chłodzenia lub grzania, potrzebną do uzyskania żądanej temperatury.

Pojazdy mogą spełniać wymagania normy PIEK i przepisów dotyczących dostępu pojazdów do miast (UVAR) w zakresie poziomów hałasu w warunkach miejskich, wjeżdżać do stref niskiej emisji, a także pracować odpowiednio cicho podczas dostaw nocnych.

Rozwój produktów E-200 wpisuje się w aspiracje dotyczące zobowiązań Trane Technologies 2030 w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz jest spójny z zobowiązaniem do zmniejszenia śladu węglowego klienta wynikającego z ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) oraz z transportu chłodniczego o jedną gigatonę CO2e, co odpowiada rocznej emisji we Włoszech, Francji i Wielkiej Brytanii razem wziętych.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Serwisy są otwarte

31 marca 2020

We wszystkich europejskich krajach nieprzerwanie działają policja, straż pożarna, ambulanse, służby komunalne, usługi techniczne, logistyczne i dostawy towarów. Samochody Mercedes-Benz Vans pozostają na służbie w sektorze prywatnym i publicznym.

czytaj więcej »


Jak zmniejszyć emisję CO2 o 1 mln ton rocznie

30 stycznia 2020

Shell przygotowuje się do projektu sprzyjającego dekarbonizacji ciężkiego transportu drogowego w Niemczech. Firma rozbuduje swoją sieć niemieckich stacji LNG do 34–45 placówek i będzie je zaopatrywać w neutralne pod względem emisji CO2 paliwo bioLNG[1]. Inicjatywa ta umożliwia rozwijającej się branży transportu drogowego w Niemczech zmniejszanie śladu węglowego początkowo nawet o 1 mln ton CO2 rocznie do połowy lat 20. XXI wieku.

czytaj więcej »


Nowi „zawodnicy” DKV

16 stycznia 2020

Digitalizacja produktów, ekspansja w zakresie opłat drogowych, ochrona klimatu, rozwiązania big data oraz wzmocnienie usług finansowych. To obszary przewagi strategicznej DKV Euro Service. Ich realizację wzmocnią światowej klasy eksperci i praktycy, którzy na przełomie 2019 i 2020 roku dołączyli do Grupy DKV.

czytaj więcej »


Szerokości, czyli digitalizacja transportu, spedycji i logistyki, 30.01. Warszawa

14 stycznia 2020

Szerokości, czyli digitalizacja transportu, spedycji i logistyki pod takim hasłem odbędzie się 30.01 konferencja organizowana przez Betacom i Hewlett Packard Enterprise. Wstęp bezpłatny.

czytaj więcej »


Pracownicy szukają nowej pracy

30 grudnia 2019

Bardzo wielu pracowników pozytywnie ocenia perspektywę swojej kariery zawodowej i z optymizmem patrzy w przyszłość. Coraz częściej zatrudnieni uważają też, że obecny pracodawca daje im szansę dalszego rozwoju. Nie jest to jednak argument przekładający się na chęć pozostania w firmie. Wg prowadzonego obecnie badania Hays Poland tylko 22 proc. pracowników nie rozważa zmiany pracy. Biorą pod uwagę taką ewentualność w ciągu kilku lat, ale i nadchodzących miesięcy. Dla pracodawców to wyzwanie znalezienia zastępstwa – stworzenia ciekawej oferty i odpowiedniego zaprezentowania.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter