Najdroższe strefy ekologiczne

22 sierpnia 2019

Portal Green-Zones zdiagnozował europejskie strefy ekologiczne, w których naruszenia są karane najsurowiej. Może to znacznie zmniejszyć budżet urlopowy, zwłaszcza w okresie wakacyjnym.

Belgia zajmuje 10. i 9. miejsce wśród najwyższych grzywien dla strefy środowiskowej, z trwale ustanowionymi strefami niskiej emisji (LEZ) w Antwerpii i Brukseli. Wszystkie pojazdy, które nie są zarejestrowane w Belgii lub Holandii muszą zarejestrować się tutaj przed wejściem w strefę niskiej emisji zgodnie z przepisami LEZ. Pojazdy muszą się również zarejestrować, jeśli spełniają normę Euro. W przeciwnym razie może zostać nałożona grzywna w wysokości 150-350 euro, w zależności od rodzaju i częstotliwości naruszenia.

Pośrodku znajdują się strefy w Austrii i Wielkiej Brytanii, gdzie za nieprzestrzeganie przepisów nakładane są kary pieniężne w wysokości do 2.000 euro, sklasyfikowane według normy EURO, typu i wagi pojazdu. Dania zajmuje 1 miejsce i tym samym jest liderem w zakresie wysokości grzywny. Od 2008 r. pojazdy niektórych klas typu muszą spełniać co najmniej normę Euro 4 lub być doposażone w zatwierdzony filtr przeciwpyłowy Euro 3, zanim będą mogły wjeżdżać do stref ekologicznych w Kopenhadze, Aalborgu i innych miastach. Kara za wjechanie do duńskiej strefy o niskiej emisji bez plakietki dotyczącej strefy niskiej emisji może wynieść do 20.000 DKK (ok. 2.700 euro) np. dla kierowcy ciężarówki i jego spedytora. Ponadto: pojazd może zostać zatrzymany do czasu wpływu grzywny.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Serwisy są otwarte

31 marca 2020

We wszystkich europejskich krajach nieprzerwanie działają policja, straż pożarna, ambulanse, służby komunalne, usługi techniczne, logistyczne i dostawy towarów. Samochody Mercedes-Benz Vans pozostają na służbie w sektorze prywatnym i publicznym.

czytaj więcej »


Nowe pojazdy Tesco

30 marca 2020

Tesco powiększyła swoją flotę pojazdów dostawczych w Wielkiej Brytanii o 52 nowe samochody z zasilanymi falownikiem, w pełni elektrycznymi agregatami chłodniczymi E-200 firmy Thermo King.

czytaj więcej »


Jak zmniejszyć emisję CO2 o 1 mln ton rocznie

30 stycznia 2020

Shell przygotowuje się do projektu sprzyjającego dekarbonizacji ciężkiego transportu drogowego w Niemczech. Firma rozbuduje swoją sieć niemieckich stacji LNG do 34–45 placówek i będzie je zaopatrywać w neutralne pod względem emisji CO2 paliwo bioLNG[1]. Inicjatywa ta umożliwia rozwijającej się branży transportu drogowego w Niemczech zmniejszanie śladu węglowego początkowo nawet o 1 mln ton CO2 rocznie do połowy lat 20. XXI wieku.

czytaj więcej »


Nowi „zawodnicy” DKV

16 stycznia 2020

Digitalizacja produktów, ekspansja w zakresie opłat drogowych, ochrona klimatu, rozwiązania big data oraz wzmocnienie usług finansowych. To obszary przewagi strategicznej DKV Euro Service. Ich realizację wzmocnią światowej klasy eksperci i praktycy, którzy na przełomie 2019 i 2020 roku dołączyli do Grupy DKV.

czytaj więcej »


Szerokości, czyli digitalizacja transportu, spedycji i logistyki, 30.01. Warszawa

14 stycznia 2020

Szerokości, czyli digitalizacja transportu, spedycji i logistyki pod takim hasłem odbędzie się 30.01 konferencja organizowana przez Betacom i Hewlett Packard Enterprise. Wstęp bezpłatny.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter