Monitoring nie jest zły. Tylko trzeba przekonać o tym kierowcę

13 czerwca 2018

Dla większości firm korzyści płynące z monitorowania pojazdów są oczywiste. W celu pełnego wykorzystania możliwości i udogodnienia, jakie firmie przynosi monitoring floty, niezbędne jest przekonanie kierowców do tego rozwiązania. Jak tego dokonać? Krzysztof Kuros, dyrektor sprzedaży na rynek niemiecki i polski w Verizon Connect prezentuje pięć sprawdzonych sposobów.

 Bądź szczery ze swoją załogą

Powiedzenie kierowcom, że podjęto decyzję o wdrożeniu systemu do monitorowania w swoich pojazdach. Nie polecam utrzymywania tego w tajemnicy ani nie ujawniania po fakcie. Szczera, przeprowadzona z odpowiednim wyprzedzeniem rozmowa o planach w tym zakresie pomoże zbudować zaufanie i uzyskać akceptację ze strony kierowców.

Powiedz im, jak sami na tym skorzystają

Niech kierowcy dowiedzą się, jak monitoring GPS uczyni ich pracę łatwiejszą, bardziej bezpieczną, a często nawet pomoże uchronić ich przed kłopotami. Z kolei z listy obowiązków być może odejdzie im spora część żmudnej i ogólnie nielubianej pracy papierkowej. W razie nieszczęśliwego zdarzenia, będzie można wysłać pomoc we wskazane przez GPS miejsce, a jeśli kierowca zostanie niesłusznie oskarżony np. o niedotrzymanie terminu dostawy lub złamanie przepisów, zaistnieje szansa na dostarczenie dowodów wskazujących, kto miał rację.

Powiedz im, jak skorzysta na tym firma

Nie ma powodów, aby nie wskazać kierowcom problemów w codziennej działalności przedsiębiorstwa, które monitoring floty pomoże rozwiązać. Jeśli np. sami wiedzą o nieautoryzowanych trasach realizowanych przez swoich kolegów, prawdopodobnie widzą w tym nadużycie i szkodę dla firmy tak samo jak jej właściciel i menedżerowie, a sprawa nie jest im do końca obojętna. Warto pokazać pracownikom jak monitoring poprawi efektywność codziennej działalności: terminowość, planowanie, obsługę klienta, a w ostatecznym rozrachunku zwiększy dochody formy.

Pokaż im, jak to działa

Sugerowane jest zaangażowanie swoich kierowców w proces wdrożenia, a następnie codzienną eksploatację systemu. Wykorzystać w tym celu można udostępnione wraz z narzędziem do monitoringu internetowe materiały szkoleniowe. Pamiętajmy: edukacja kierowców w zakresie korzystania z systemu stanowi klucz do tego, aby oswoili się z nim i pozbyli oporów przed jego wdrożeniem.

Nagradzaj ich za dobre wyniki

Dzięki narzędziu do monitorowania pojazdów firma będzie dysponować wiedzą, którzy kierowcy trzymają się swoich tras, prowadzą pojazdy zgodnie z przepisami oraz zasadami racjonalnej eksploatacji, a także terminowo docierają do swoich destynacji. Warto rozważyć wprowadzenie jakichś korzyści, np. bonusów, kart zniżkowych, a także innych nagród przyznawanych za indywidualne osiągnięcia.

Wdrożenie systemu do monitorowania twoich pojazdów może przynieść ogromne korzyści. Zbudowanie zaufania między szefem a zespołem ma dla tego procesu fundamentalne znaczenie, dlatego warto upewnić się, że pracownicy zostaną zaangażowani w ten process. Pomocne będzie również wskazanie kierowcom, jak wykorzystywane narzędzie pomoże im sprawniej wykonywać ich codzienne obowiązki, uczyni ich pracę bezpieczniejszą, a także przysłuży się całej firmie – komentuje Krzysztof Kuros, dyrektor sprzedaży na rynek niemiecki i polski w Verizon Connect.

 

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Nowe pojazdy w VIVE Textile Recycling

10 sierpnia 2020

W kieleckim serwisie Tandem-Trucks odbyło się uroczyste przekazanie nowych pojazdów Volvo dla spółki VIVE Textile Recycling. To pierwsza tak szeroka współpraca obu firm, która oznacza dla nich nowe perspektywy rozwoju.

czytaj więcej »


Serwisy są otwarte

31 marca 2020

We wszystkich europejskich krajach nieprzerwanie działają policja, straż pożarna, ambulanse, służby komunalne, usługi techniczne, logistyczne i dostawy towarów. Samochody Mercedes-Benz Vans pozostają na służbie w sektorze prywatnym i publicznym.

czytaj więcej »


Nowe pojazdy Tesco

30 marca 2020

Tesco powiększyła swoją flotę pojazdów dostawczych w Wielkiej Brytanii o 52 nowe samochody z zasilanymi falownikiem, w pełni elektrycznymi agregatami chłodniczymi E-200 firmy Thermo King.

czytaj więcej »


Jak zmniejszyć emisję CO2 o 1 mln ton rocznie

30 stycznia 2020

Shell przygotowuje się do projektu sprzyjającego dekarbonizacji ciężkiego transportu drogowego w Niemczech. Firma rozbuduje swoją sieć niemieckich stacji LNG do 34–45 placówek i będzie je zaopatrywać w neutralne pod względem emisji CO2 paliwo bioLNG[1]. Inicjatywa ta umożliwia rozwijającej się branży transportu drogowego w Niemczech zmniejszanie śladu węglowego początkowo nawet o 1 mln ton CO2 rocznie do połowy lat 20. XXI wieku.

czytaj więcej »


Nowi „zawodnicy” DKV

16 stycznia 2020

Digitalizacja produktów, ekspansja w zakresie opłat drogowych, ochrona klimatu, rozwiązania big data oraz wzmocnienie usług finansowych. To obszary przewagi strategicznej DKV Euro Service. Ich realizację wzmocnią światowej klasy eksperci i praktycy, którzy na przełomie 2019 i 2020 roku dołączyli do Grupy DKV.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter