Masterlease podsumował minione 365 dni

11 stycznia 2018

W 2017 roku Grupa Masterlease sfinansowała 11 875 samochodów, a łączna wielkość floty Grupy osiągnęła poziom 33 904 pojazdów. Zmiana stanu floty finansowanej, jaka nastąpiła w zeszłym roku, wyniosła łącznie 3 001 dodatkowych pojazdów, co stanowi wzrost o 9,7% r./r.

– Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedażowych w 2017 r. Szczególnie cieszymy się z wysokiej dynamiki sprzedaży w drugim półroczu, która pozwoliła nam na przekroczenie planu rocznego jaki zakomunikowaliśmy w połowie roku. W ubiegłym roku priorytetem był dla nas rozwój sprzedaży produktu Abonament oraz uruchomienie działalności w nowym dla nas obszarze – short-term rental. Wiążemy duże nadzieje z rozwojem tych produktów i zakładamy, że będę one motorem rozwoju Grupy w 2018 rok. Na tym jednak nie koniec. W najbliższym czasie będziemy chcieli koncentrować się na działaniach zwiększających wykorzystanie nowych technologii w naszej działalności, realizując zapowiadany wcześniej kierunek rozwoju modelu biznesowego w kierunku czegoś, co nazwaliśmy CarFinTech. Chcemy także lepiej dostosować naszą ofertę do oczekiwań naszych klientów. W najbliższych dniach rozpoczniemy negocjacje z importerami aut warunków dostaw 3 000 samochodów w tym roku na potrzeby naszych nowych produktów. Jak sądzę będzie to największy kontrakt na dostawy samochodów w Polsce w tym roku – mówi Jakub Kizielewicz, Prezes Grupy Masterlease.

Warto przypomnieć, że w IV kwartale 2017 Grupa Masterlease uruchomiła na platformie Master1.pl – średnioterminowe wynajmowanie samochodów on-line. W ofercie dostępne są samochody nowe i używane. Klienci detaliczni oraz przedsiębiorstwa mogą wybierać spośród kilkuset ofert samochodów niemal wszystkich dostępnych w Polsce marek z możliwością sfinansowania ich w formie abonamentu, leasingu lub za gotówkę. Zarząd Grupy planuje w 2018 r. nadal wprowadzać nowe produkty do oferty. W najbliższym czasie w portfolio Masterlease ma się znaleźć produkt MasterBenefit. Umożliwi on pracownikom korporacji dostęp do bardziej komfortowego i konkurencyjnego pod względem cenowym, sposobu użytkowania prywatnego samochodu. – W przeciwieństwie do innych benefitów pracowniczych, skupionych wokół aktywności fizycznej czy opieki medycznej, stworzyliśmy produkt, który po prostu ułatwia pracownikom dostęp do użytkowania nowego samochodu. Chcemy, aby była to odpowiedź na potrzeby pracowników planujących zakup wymarzonego auta, którzy coraz częściej zwracają się do swojego pracodawcy z prośbą o skorzystanie z jego wynegocjowanych, z dystrybutorami samochodów, warunków zakupowych – tłumaczy Jakub Kizielewicz.

21 grudnia 2017 r. Grupa Masterlease wyemitowała także trzyletnie obligacje o łącznej wartości 250 mln złotych, o oprocentowaniu zmiennym, opartym o stawkę WIBOR 3M, powiększonym o marżę w wysokości 1,7%. – Zależało nam, aby po 5 latach powrócić na rynek obligacji. Chcemy dywersyfikować źródła finansowania i stąd pomysł na przeprowadzenie programu o wartości 500 mln zł. Pod koniec roku zakończyliśmy zapisy na pierwszą transzę i jesteśmy bardzo zadowoleni z ich wartości oraz z ustalonego oprocentowania obligacji. Sądzę, że inwestorzy docenili jakość naszego portfela kontraktów oraz wysoką płynność zaproponowanych przez nas zabezpieczeń. Będziemy starali się na stałe zaistnieć na rynku obligacji, zapewne już w tym roku zaoferujemy kolejne transze – komentuje prezes Grupy Masterlease.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Stan i perspektywy rozwoju międzynarodowego transportu drogowego rzeczy w Polsce – premiera książki dla firm transportowych i spedytorów

11 kwietnia 2018

Międzynarodowi przewoźnicy drogowi i spedytorzy zastanawiający się nad tym jak rozwiązać bieżące problemy związane z codzienną działalnością i jak będzie wyglądała najbliższa przyszłość mają szansę zdobycia wielu (bez)cennych informacji. Kilka dni temu na rynku pojawiła się książka „Stan i perspektywy rozwoju międzynarodowego transportu drogowego rzeczy w Polsce” pod redakcją prof. dr hab. Zdzisława Kordela i prof. dr hab. Wojciecha Paprockiego. Poruszana tematyka jest niezwykle ważna, a dotychczas nie doczekała się tak fachowej publikacji. 

czytaj więcej »


O tym co oznaczają skróty związane z autami hybrydowymi

11 kwietnia 2018
Producenci samochodów mianem napędu hybrydowego określają całkiem różne rozwiązania o innych poziomach zaawansowania i skuteczności. Obecnie można wyróżnić trzy podstawowe rodzaje hybryd. Według najprostszej definicji, odnoszącej się zresztą nie tylko do motoryzacji, hybryda to połączenie dwóch różnych elementów. W przypadku samochodów odnosi się to do współpracy silników różnego typu. Już tutaj pojawia się pierwsza nieścisłość: może to być duet silnika spalinowego z elektrycznym, ale teoretycznie i każde inne połączenie, na jakie wpadną konstruktorzy. Nawet ograniczając się do samego połączenia silnika spalinowego z elektrycznym, dalej określenie napędu hybrydowego może odnosić się do bardzo różnych rozwiązań, które znacznie różnią się od siebie stopniem wyszukania, kosztami produkcji i korzyściami wynikającymi z ich zastosowania.

czytaj więcej »


PSA będzie produkować nowy silnik w Polsce

6 kwietnia 2018

PSA, nowy właściciel marki Opel, przedstawił plany reorganizacji produkcji niemieckiej marki. Dobre wieści dotyczą fabryki silników w Tychach, która otrzyma zadanie wytwarzania nowoczesnych silników benzynowych. PSA milczy jednak na temat zakładu w Gliwicach, zaś nieoficjalne wieści nie są najlepsze.

czytaj więcej »


Rozszerzenie działalności Alphabetu

5 kwietnia 2018

Alphabet rozpoczął działalność w dwóch nowych krajach – Portugalii oraz Irlandii, co oznacza, że usługi firmy są obecnie dostępne w sumie na trzech kontynentach i 21 rynkach – w Europie, Australii oraz w Chinach.

czytaj więcej »


Rynek samochodów używanych w marcu sporo większy niż w lutym

4 kwietnia 2018

Według miesięcznego raportu AAA Auto opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w marcu 2018 roku w Polsce pojawiło się 247 120 ofert sprzedaży samochodów używanych, czyli o niemal 25 000 więcej niż w lutym. Najpopularniejszym modelem oferowanym na sprzedaż w marcu 2018 roku, podobnie jak w miesiącu poprzednim był Opel Astra – aż 7906 samochodów, na drugim miejscu znalazł się Volkswagen Passat – 7037 samochodów, a na trzecim Audi A4 – 6361 samochodów.

czytaj więcej »


Newsletter