Masterlease podsumował minione 365 dni

11 stycznia 2018

W 2017 roku Grupa Masterlease sfinansowała 11 875 samochodów, a łączna wielkość floty Grupy osiągnęła poziom 33 904 pojazdów. Zmiana stanu floty finansowanej, jaka nastąpiła w zeszłym roku, wyniosła łącznie 3 001 dodatkowych pojazdów, co stanowi wzrost o 9,7% r./r.

– Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedażowych w 2017 r. Szczególnie cieszymy się z wysokiej dynamiki sprzedaży w drugim półroczu, która pozwoliła nam na przekroczenie planu rocznego jaki zakomunikowaliśmy w połowie roku. W ubiegłym roku priorytetem był dla nas rozwój sprzedaży produktu Abonament oraz uruchomienie działalności w nowym dla nas obszarze – short-term rental. Wiążemy duże nadzieje z rozwojem tych produktów i zakładamy, że będę one motorem rozwoju Grupy w 2018 rok. Na tym jednak nie koniec. W najbliższym czasie będziemy chcieli koncentrować się na działaniach zwiększających wykorzystanie nowych technologii w naszej działalności, realizując zapowiadany wcześniej kierunek rozwoju modelu biznesowego w kierunku czegoś, co nazwaliśmy CarFinTech. Chcemy także lepiej dostosować naszą ofertę do oczekiwań naszych klientów. W najbliższych dniach rozpoczniemy negocjacje z importerami aut warunków dostaw 3 000 samochodów w tym roku na potrzeby naszych nowych produktów. Jak sądzę będzie to największy kontrakt na dostawy samochodów w Polsce w tym roku – mówi Jakub Kizielewicz, Prezes Grupy Masterlease.

Warto przypomnieć, że w IV kwartale 2017 Grupa Masterlease uruchomiła na platformie Master1.pl – średnioterminowe wynajmowanie samochodów on-line. W ofercie dostępne są samochody nowe i używane. Klienci detaliczni oraz przedsiębiorstwa mogą wybierać spośród kilkuset ofert samochodów niemal wszystkich dostępnych w Polsce marek z możliwością sfinansowania ich w formie abonamentu, leasingu lub za gotówkę. Zarząd Grupy planuje w 2018 r. nadal wprowadzać nowe produkty do oferty. W najbliższym czasie w portfolio Masterlease ma się znaleźć produkt MasterBenefit. Umożliwi on pracownikom korporacji dostęp do bardziej komfortowego i konkurencyjnego pod względem cenowym, sposobu użytkowania prywatnego samochodu. – W przeciwieństwie do innych benefitów pracowniczych, skupionych wokół aktywności fizycznej czy opieki medycznej, stworzyliśmy produkt, który po prostu ułatwia pracownikom dostęp do użytkowania nowego samochodu. Chcemy, aby była to odpowiedź na potrzeby pracowników planujących zakup wymarzonego auta, którzy coraz częściej zwracają się do swojego pracodawcy z prośbą o skorzystanie z jego wynegocjowanych, z dystrybutorami samochodów, warunków zakupowych – tłumaczy Jakub Kizielewicz.

21 grudnia 2017 r. Grupa Masterlease wyemitowała także trzyletnie obligacje o łącznej wartości 250 mln złotych, o oprocentowaniu zmiennym, opartym o stawkę WIBOR 3M, powiększonym o marżę w wysokości 1,7%. – Zależało nam, aby po 5 latach powrócić na rynek obligacji. Chcemy dywersyfikować źródła finansowania i stąd pomysł na przeprowadzenie programu o wartości 500 mln zł. Pod koniec roku zakończyliśmy zapisy na pierwszą transzę i jesteśmy bardzo zadowoleni z ich wartości oraz z ustalonego oprocentowania obligacji. Sądzę, że inwestorzy docenili jakość naszego portfela kontraktów oraz wysoką płynność zaproponowanych przez nas zabezpieczeń. Będziemy starali się na stałe zaistnieć na rynku obligacji, zapewne już w tym roku zaoferujemy kolejne transze – komentuje prezes Grupy Masterlease.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Rok Infiniti

19 stycznia 2018

To był bardzo dobry rok dla Infiniti w Polsce. Prawie dwukrotnie lepszy niż dla całego motoryzacyjnego rynku premium. Sprzedaż marki w roku 2017 wyniosła 781 aut, czyli o 44,6% więcej niż rok wcześniej, wobec wzrostu segmentu premium w Polsce o 23%.

czytaj więcej »


16 stycznia 2018
Toyota zaprezentowała doświadczalny samochód nowej generacji do badań nad autonomicznym prowadzeniem. Zaawansowany zestaw czujników i kamer o zasięgu zwiększonym do 200 metrów monitoruje otoczenie samochodu w zakresie 360 stopni. System autonomicznej jazdy został ukryty pod panelem dachowym.

czytaj więcej »


Nowe silniki Volkswagena

12 stycznia 2018

Volkswagen rozszerzył gamę silników oferowanych do Golfa i do Golfa Varianta wzbogacając ofertę o benzynową jednostkę napędową najnowszej generacji – 1.5 TSI o mocy 130 KM. Turbodoładowany, czterocylindrowy silnik, który pracuje w cyklu Millera, jednocześnie oferuje wysoki moment obrotowy i korzyści wynikające z zastosowania bezpośredniego wtrysku paliwa. Wysoki stopień sprężania sprawia, że nowa jednostka napędowa odznacza się większą wydajnością i znacząco niższym zapotrzebowaniem na paliwo. W wypadku Golfa – w zależności od wyposażenia – oznacza to zużycie paliwa od 4,8 do 5 l na 100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie od 110 do 116 g/km.

czytaj więcej »


Ceny paliw maleją

5 stycznia 2018

Jak podaje Polska Izba Paliw Płynnych, średnie ceny detaliczne paliw na polskich stacjach 5 stycznia 2018 r. ukształtowały się na poziomie: Pb95 4,65 zł/l; ON 4,56 zł/l i LPG 2,13 zł/l*. W porównaniu z notowaniem z piątku 29 grudnia olej napędowy i autogaz tanieją 1 gr/l, a benzyna 2 gr/l (zarówno podstawowa PB95, jak i premium PB98).

czytaj więcej »


Kierowcy oceniają bezpieczeństwo na drodze

20 grudnia 2017

Zawodowi kierowcy, w szczególności prowadzący autobusy, pojazdy uprzywilejowane i przewożący niebezpieczne ładunki, uchodzą za wzory bezpiecznej jazdy. Z kolei motocykliści i posiadacze aut sportowych to największe zagrożenie na polskich drogach – wynika z badania postrzegania kwestii bezpieczeństwa na polskich drogach, przeprowadzonego na zlecenie Shell Polska.

czytaj więcej »


Newsletter