Jak zmniejszyć emisję CO2 o 1 mln ton rocznie

30 stycznia 2020

Shell przygotowuje się do projektu sprzyjającego dekarbonizacji ciężkiego transportu drogowego w Niemczech. Firma rozbuduje swoją sieć niemieckich stacji LNG do 34–45 placówek i będzie je zaopatrywać w neutralne pod względem emisji CO2 paliwo bioLNG[1]. Inicjatywa ta umożliwia rozwijającej się branży transportu drogowego w Niemczech zmniejszanie śladu węglowego początkowo nawet o 1 mln ton CO2 rocznie do połowy lat 20. XXI wieku.

Shell planuje wykorzystywać bioLNG jako przystępne cenowo, neutralne pod względem emisji CO2 paliwo dla ciężkiego transportu drogowego, które będzie sprzyjać dekarbonizacji łańcucha dostaw LNG Shell w Niemczech. W ramach tej inicjatywy firma będzie pozyskiwać biometan z mokrego nawozu oraz odpadów rolniczych i komunalnych, a także rozwijać moce produkcyjne w zakresie skraplania gazu, dystrybucję neutralnego pod względem emisji CO2 paliwa LNG w swojej sieci stacji. Shell będzie również dysponował własną flotą cystern napędzanych LNG.

– Decyzja ta świadczy o tym, że poważnie traktujemy zobowiązanie do realizacji postanowień porozumienia paryskiego oraz swoje globalne ambicje zredukowania śladu węglowego produktów energetycznych sprzedawanych przez Shell o około 20% do roku 2035 i o około połowę do roku 2050. Podczas gdy inni wolą czekać na inne nowe technologie, które mogą zostać wdrożone dopiero za wiele lat, my nie chcemy marnować czasu – powiedział Fabian Ziegler, prezes zarządu niemieckiego oddziału Shell. LNG jest już technologią dojrzałą i dostępną. Shell zamierza współpracować z innymi firmami i organizacjami z sektora publicznego oraz państwowego na wszystkich etapach łańcucha dostaw w celu rozwoju dostaw bioLNG w miarę wzrostu popytu wśród klientów.

Shell uważa zintegrowany, kompleksowy łańcuch dostaw za czynnik zwiększający konkurencyjność z punktu widzenia klientów biznesowych, ponieważ mogą oni oferować własnym klientom atrakcyjniejsze ceny. Zgodnie z programem nowe stacje detaliczne LNG Shell w Niemczech powstaną w najbliższych miesiącach w Recklinghausen, Hermsdorfie, Kirchheim/Teck, Weinsbergu oraz w okolicy Kolonii, a budowa kolejnych będzie zależeć od uzyskanych zezwoleń. Rozpatrywane są obecnie możliwe lokalizacje, w których powstanie zakład skraplania gazu. Firma planuje sprawnie przeprowadzić wymagane oceny i konsultacje publiczne, jak również uzyskać zezwolenia oraz wsparcie ze strony organów regulacyjnych.

[1] * Wartość średnia. Więcej informacji można znaleźć w Uwagach dla redaktorów

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Nowi „zawodnicy” DKV

16 stycznia 2020

Digitalizacja produktów, ekspansja w zakresie opłat drogowych, ochrona klimatu, rozwiązania big data oraz wzmocnienie usług finansowych. To obszary przewagi strategicznej DKV Euro Service. Ich realizację wzmocnią światowej klasy eksperci i praktycy, którzy na przełomie 2019 i 2020 roku dołączyli do Grupy DKV.

czytaj więcej »


Szerokości, czyli digitalizacja transportu, spedycji i logistyki, 30.01. Warszawa

14 stycznia 2020

Szerokości, czyli digitalizacja transportu, spedycji i logistyki pod takim hasłem odbędzie się 30.01 konferencja organizowana przez Betacom i Hewlett Packard Enterprise. Wstęp bezpłatny.

czytaj więcej »


Pracownicy szukają nowej pracy

30 grudnia 2019

Bardzo wielu pracowników pozytywnie ocenia perspektywę swojej kariery zawodowej i z optymizmem patrzy w przyszłość. Coraz częściej zatrudnieni uważają też, że obecny pracodawca daje im szansę dalszego rozwoju. Nie jest to jednak argument przekładający się na chęć pozostania w firmie. Wg prowadzonego obecnie badania Hays Poland tylko 22 proc. pracowników nie rozważa zmiany pracy. Biorą pod uwagę taką ewentualność w ciągu kilku lat, ale i nadchodzących miesięcy. Dla pracodawców to wyzwanie znalezienia zastępstwa – stworzenia ciekawej oferty i odpowiedniego zaprezentowania.

czytaj więcej »


Poczta Polska na prąd

13 grudnia 2019

Pracownicy Poczty Polskiej doręczają paczki elektrycznymi Nissanami e-NV200.

czytaj więcej »


Tłumy na Akademii Spedytora 

9 grudnia 2019

Pierwsze warsztaty z cyklu Akademia Spedytora zgromadziły tłumy przyszłych logistyków. Podczas prezentacji na Wydziale Transport Politechniki Warszawskiej obecnych było 179 osób, dwa dni później na warsztatach w Katedrze Logistyki SGGW – 161 osób.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter