Nowe silniki Volkswagena

12 stycznia 2018

Volkswagen rozszerzył gamę silników oferowanych do Golfa i do Golfa Varianta wzbogacając ofertę o benzynową jednostkę napędową najnowszej generacji – 1.5 TSI o mocy 130 KM. Turbodoładowany, czterocylindrowy silnik, który pracuje w cyklu Millera, jednocześnie oferuje wysoki moment obrotowy i korzyści wynikające z zastosowania bezpośredniego wtrysku paliwa. Wysoki stopień sprężania sprawia, że nowa jednostka napędowa odznacza się większą wydajnością i znacząco niższym zapotrzebowaniem na paliwo. W wypadku Golfa – w zależności od wyposażenia – oznacza to zużycie paliwa od 4,8 do 5 l na 100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie od 110 do 116 g/km.

Maksymalny moment wynoszący 200 Nm jest do dyspozycji już od zaledwie 1.400 obr./min i utrzymuje się na takim poziomie aż do 4000 obr./min. To główna zasługa turbosprężarki o zaawansowanej konstrukcji ze zmienną geometrią łopatek turbiny (VTG). Golf 1.5 TSI osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 210 km/h. Wraz z tą jednostką napędową Volkswagen po raz pierwszy oferuje w Golfie silnik z funkcją żeglowania, co oznacza, że podczas jazdy ze stałą prędkością i bez przyspieszania silnik jest całkowicie wyłączony. Przy prędkości do 130 km/h silnik – współpracujący z przekładnią o dwóch sprzęgłach – wyłącza się, gdy tylko kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu. Wówczas samochód zaczyna „żeglować”, a kompaktowych rozmiarów litowo-jonowy akumulator dostarcza zasilanie do urządzeń elektrycznych, takich jak wycieraczki, reflektory czy system audio.

W zależności od obciążenia jednostki napędowej, podczas jazdy z prędkością obrotową silnika w przedziale od 1400 do 3200 obr./min., system odłączanych cylindrów (Active Cylinder Management) niewyczuwalnie dla kierowcy wyłącza również dwa z czterech cylindrów, co zdecydowanie ogranicza zużycie paliwa i emisję spalin. Silnik 1.5 TSI o mocy 130 KM można zamówić zarówno do Golfa w wersji hatchback, jak i do Golfa w wersji Variant z wyposażeniem Comfortline i Highline. Ceny Golfa z tym silnikiem zaczynają się od 85 190 złotych, a Golfa Varianta – od 90.790 złotych w połączeniu z sześciobiegową przekładnią mechaniczną.

Ostatnie newsy Flota Auto Biznes więcej newsów »

Toyota w chmurze

17 września 2018

Toyota rozpoczęła kolejny etap testowania technologii łączenia samochodów w chmurze, która umożliwi automatyczną wymianę danych między samochodami i urządzeniami infrastruktury drogowej, aby zapobiegać wypadkom. Program obejmuje teren Ann Arbor w stanie Michigan i jest adresowany do pracowników firmy oraz mieszkańców miasta. Testowany system oparty na technologii DSRC wykorzystuje fale krótkiego zasięgu i jest niezależny od sieci komórkowej.

czytaj więcej »


Nowi nadawcy na Kongresie Transportowym

14 września 2018

Pekabex i Pepco to kolejne firmy, które dołączyły do grona nadawców transportu uczestniczących w Kongresie Transportowym. Z ich przedstawicielami będzie można porozmawiać już 18.10. w warszawskim hotelu Airport Novotel.

czytaj więcej »


Sukces to praca zespołowa

12 września 2018

Cyfryzacja jest jedną z sił napędowych szybkich zmian w sektorze mobilności. Tym, co nie zmienia się równie szybko, jest liczba kobiet pracujących w branży. Martyna Abendrot – dyrektor zarządzająca biura PTV Group w Polsce odpowiada za rozwój firmy na rynku polskim i w krajach nadbałtyckich. Mając duże doświadczenie w dziedzinie infrastruktury i inżynierii transportu dołączyła do PTV w sierpniu 2017, jako Country Director Traffic Software. W wywiadzie mówi o różnorodności, przywództwie i tym, co oznacza dla niej sukces. Oto pierwsza część rozmowy.

czytaj więcej »


Wypiłeś – ubezpieczyciel nie pomoże

10 września 2018

Towarzystwa ubezpieczeniowe nie tolerują nietrzeźwych kierowców. Nawet nie będąc sprawcą kolizji drogowej i tak można zostać uznanym za osobę, która przyczyniła się do wypadku. Natomiast nietrzeźwi sprawcy zdarzeń drogowych muszą liczyć się z bardzo poważnymi konsekwencjami, nawet jeśli nie siedzieli za kierownicą.

czytaj więcej »


Korzystna wymiana waluty

6 września 2018

Rozliczanie się z zagranicznym kontrahentem może być kłopotliwe i obciążyć dodatkowo nasze firmowe konto. Warto poznać kilka zasad, jak uniknąć niepotrzebnych kosztów i zaoszczędzić na wymianie walut i obsłudze zagranicznych płatności.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter