Aktualności więcej »

Podatki w wynajmie długoterminowym

Podatki w wynajmie długoterminowym

24 sierpnia 2016

Popularność usługi wynajmu długoterminowego w Polsce systematycznie rośnie. Według danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów w ciągu ostatniego roku branża Car Fleet Management zanotowała ponad 9-procentowy wzrost. Jednym z elementów, które przekonały polskich przedsiębiorców do tego modelu finansowania firmowych flot pojazdów, są związane z nim korzyści podatkowe. Wynajem bowiem pozwala na optymalizację kosztów zarówno w dużych przedsiębiorstwach, jak i firmach z sektora MŚP.

czytaj więcej »

Flota Škody na Vuelta a España

23 sierpnia 2016

Cztery tygodnie po tym, jak zwycięzcy tegorocznego Tour de France wznieśli w paryskie niebo kryształowe rzeźby zaprojektowane przez Škodę, ruszył  kolejny wieli tour z czeska marką przy współudziale. Škoda będzie towarzyszyła wyścigowi Vuelta a España jako oficjalny partner już po raz szósty, podczas tej edycji wspierając organizatorów ponad 70 samochodami. Kolarzom będzie przewodził flagowy model Superb, podobnie jak we Francji pełniący rolę „Czerwonego Samochodu”. Oprócz tego, Škoda ponownie będzie patronem Zielonej Koszulki dla najlepszego zawodnika w klasyfikacji punktowej. 71. wyścig dookoła Hiszpanii trwa od 20 sierpnia do 11 września i przez ten czas pokonuje 3 315 kilometrów podzielonych na 21 etapów.

Obok Tour de France i Giro d’Italia, Vuelta a España to jeden z trzech wielkich kolarskich tourów, najważniejszych imprez rowerowych na świecie. Tegoroczna edycja hiszpańskiego święta kolarstwa rozpoczęła się 20 sierpnia od liczącego 29,4 km odcinka zespołowej jazdy na czas w regionie Galicji w północno-zachodniej części kraju. W obliczu aż dziesięciu finiszów górskich, w walce o czerwoną koszulkę lidera liczyć się będą szczególnie specjaliści od podjazdów. Ukoronowaniem imprezy będzie rozgrywany 3 września 196-kilometrowy odcinek wiodący przez legendarną przełęcz Col d’Aubisque i Pireneje do Francji. Zwycięzców poznamy w Madrycie 11 września.

– Każdego roku akcję na trasach Vuelty śledzą miliony fanów kolarstwa na całym świecie – na żywo wzdłuż trasy wyścigu i w swoich domach przed telewizorami” – mówi Werner Eichhorn, członek zarządu Škody ds. sprzedaży i marketingu. – W 2014 roku czeska marka zagwarantowała sobie przedłużenie patronatu sponsorskiego nad topowymi wydarzeniami kolarskimi Tour de France i Vuelta a España do roku 2018. Równolegle Škoda wspiera także inne międzynarodowe kolarskie klasyki.

Tak jak w poprzednich latach, Škoda wysłała do Hiszpanii silną reprezentację. Ponad 70 samochodów z Mladej Boleslavi (wśród nich głównie modele Octavia Combi i Superb) będzie wspierać kolarzy na 21 etapach wyścigu. Podczas trzytygodniowej misji w Hiszpanii samochody Škody pokonują tu wspólnie około pół miliona kilometrów. Od 2011 roku daje już to ponad dwa i pół miliona kilometrów pokonanych bez najmniejszej usterki. Towarzysząc kolarzom na trasach ich zmagań, Škoda Superb będzie w najbliższych tygodniach w centrum uwagi: „Czerwony Samochód” wyścigu przewodzi stawce zawodników i służy jako mobilne biuro dowodzenia. Samochód jest pokryty szczególnie pasującym tu lakierem o odcieniu czerwieni Corrida.

Škoda Auto i Škoda España będą wspierać wyścig zakrojonymi na szeroką skalę dodatkowymi aktywnościami. Na stronieWeLoveCycling.com można znaleźć najnowsze doniesienia i filmy wideo z trasy oraz wiele ciekawych informacji z  fascynującego świata kolarstwa. Fani mogą być także na bieżąco z wyścigiem śledząc profil Škody na Facebooku facebook.com/skoda-cycling.

Zaangażowanie ŠKODY we wspieranie imprez kolarskich obrazuje specjalny związek czeskiej marki z tym sportem: jej historia rozpoczęła się 121 lat temu, gdy w 1895 roku Václav Laurin i Václav Klement założyli zakład produkujący rowery w Mladej Boleslavi. Centrala firmy znajduje się w tym mieście po dziś dzień, a kolarstwo pozostaje jednym z kluczowych elementów strategii sponsorskiej Škody. W tym roku marka była oficjalnym sponsorem i partnerem Tour de France już po raz trzynasty, od zeszłego roku jest też patronem Zielonej Koszulki dla najlepszego sprintera. Dodatkowo czeski producent samochodów wspiera także inne imprezy kolarskie o międzynarodowej i ogólnokrajowej randze.

czytaj więcej »

Autonomiczne Fordy w 2017 roku

22 sierpnia 2016

Ford poinformował o zamiarze wprowadzenia do komercyjnej eksploatacji w pełni autonomicznych samochodów, które nie wymagają wkładu kierowcy opisanego przez stowarzyszenie SAE International, jako czwarty poziom automatyzacji. Auta tego typu mają być wykorzystywane już w 2021 roku w zakresie usług związanych z mobilnością, jak wspólne przejazdy (ride sharing) czy transport pasażerski (ride hailing).

czytaj więcej »

Można już zamawiać Audi Q2

19 sierpnia 2016

Nowe Audi Q2 jest już w sprzedaży w polskich salonach. Model po raz pierwszy zaprezentowano na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu tego roku. Miejski pojazd użytku codziennego i rekreacyjnego, łączy w sobie ciekawą stylistykę i dużą funkcjonalność.

czytaj więcej »

Wiadomości Log24.pl więcej »

10 wskazówek jak wynająć pojazd za granicą

10 wskazówek jak wynająć pojazd za granicą

Tomasz Czarnecki, na podstawie informacji Avis Polska i własnych

Szczyt wakacyjny zbliża się ku końcowi, ale nie brakuje menedżerów wybierających wrzesień a nawet październik jako czas destynacji zagranicznej. A będąc poza swoimi krajem warto zobaczyć ciekawe miejsca, korzystając z wypożyczonego samochodu. Jak wynająć auto "z...

Zmiany w certyfikacji ISO

Witold Zygmunt

Testy i premiery więcej testów i premier »

Fiat Ducato vs Renault Master – pojedynek gigantów

Fiat Ducato vs Renault Master – pojedynek gigantów

Odświeżone wersje Fiata Ducato i Renault Mastera kuszą nowymi jednostkami napędowymi i technologiami z zakresu bezpieczeństwa i komfortu, niedostępnymi wcześniej dla samochodów tego typu. Przed testem mamy faworyta – włoski pojazd to najpopularniejsze auto dostawcze w Polsce. Postanowiliśmy sprawdzić, czy klienci na pewno mają rację i jakie są szanse „Francuza” na detronizację lidera. 

czytaj więcej »

Mitsubishi Pajero – prezes nie zazna strachu

Mitsubishi Pajero – prezes nie zazna strachu

Dla prezesa, członka zarządu, samochód stanowi benefit. Nic więc dziwnego, że najważniejsi ludzie w firmie mają czasem dość wysublimowane gusta. Jedną z propozycji nietypowego zakupu jest z pewnością Mitsubishi Pajero. O jego walorach w jeździe terenowej wie niemal każda osoba choć trochę „czująca” motoryzację. Ale czy auto także może służyć do codziennej jazdy?!

 

Nie jesteśmy szaleńcami z Top Gear, ale nasze testy czasami staramy się przeprowadzać w sposób nietypowy. Dlatego zdecydowana większość naszej jazdy przebiegała po terenach asfaltowych, bo uznaliśmy, że kolejny tekst o wspaniałości walorów Pajero w terenie nie ma sensu. To jest wiadome i wyważanie otwartych drzwi pozostawiamy innym.

Jazda Pajero po asfalcie jest nietypowa. Samochód wielki, ciężki i dlatego hamując warto sobie zostawić trochę więcej zapasu niż w przypadku tradycyjnego auta osobowego. Przy prędkości powyżej 120 km/h hałas w kabinie coraz mocniej daje się we znaki, choć nadal pozostaje na poziomie akceptowalnym. Zewnętrzne lusterka w przypadku deszczowej pogody bardzo szybko parują, co ogranicza widoczność. Po tych kilku zdaniach niejeden menedżer firmy pewnie już rusza z odradzaniem szefowi wydania ponad 200 000 złotych na pojazd spod znaku „Trzech Diamentów”. Ale niemal zawsze są jakieś „ale”, tutaj pozytywne…

 

Nic nas nie powstrzyma

Silnik o pojemności skokowej 3.2 litra i mocy 200 KM robi wrażenie. Auto jak na swoją wielkość jest naprawdę dynamiczne. Automatyczna skrzynia biegów, wbrew wielkim obawom, zasługuje na bardzo wysokie noty, choć jeszcze lepiej pojazd porusza się po przełączeniu jej w tryb sekwencyjny, czyli z ręcznym wspomaganiem. Mimo wszystko szkoda, że nie ma szóstego biegu, ale rozumiemy poniekąd główne zadania Pajero. Z drugiej strony, można by trochę wtedy obniżyć spalanie – na trasie wyniosło 13,2 l/100 km (warunki zimowe, dystans 258 kilometrów), w mieście 15,1 l/100 km (warunki zimowe, 87 kilometrów).

Zasiadając za kierownicą Pajero momentami czujemy, jakbyśmy jechali drogowym czołgiem i żadna siła nas nie powstrzyma w dotarciu do celu. Rewelacyjne wrażenie! Przejeżdżaliście kiedyś leżących policjantów z prędkością 40-45 km/h? Mieliście kłopot z podjeżdżaniem zimą pod górę? Obawialiście się trudnych warunków pogodowych? Za kierownicą japońskiego SUV-a nie dojdzie do takiej sytuacji. Nawet bardzo wysokie krawężniki traktujecie z uśmiechem. Objazd drogą, przy której niemal każda limuzyna miałaby problem z utrzymaniem zawieszenia lub „topiłaby się” po wielkiej ulewie, dla Mitsu stanowi raj podobnie jak wyjazd na leśny piknik.

 

Kobiece drwiny

Miejsca na bagaże – starczy na niemal wszystkie zachcianki żony, córki, syna, a nawet teściowej. Co ważne, z punktu widzenia wizerunkowego: Pajero robi wielkie wrażenie na ulicy, szczególnie jeśli pokusimy się o jakiś efektowny branding. Co było dla nas niezwykle zaskakujące, manewrowanie wielkim Mitsubishi wcale nie jest trudne. I to wcale nie dzięki kamerce parkowania, która tak nawiasem, spisywała się przeciętnie, ale doskonałej, jak na te gabaryty, zwrotności samochodu i wielkim lusterkom. Naprawdę nie trzeba być instruktorem jazdy, by zaparkować tym autem nawet na ciasnym parkingu. Jeszcze jedno. Miałem tego nie pisać, ale co mi tam, jadąc tym samochodem czułem potwierdzenie kobiecych drwin o tym, że pojazd stanowi przedłużenie męskości.

Do tego oczywiście możliwości terenowe, przydające się wszędzie poza asfaltem. Prezes firmy budowlanej, związanej z wyrębem lasu, czy też działalnością, w której konieczność stanowią częste jazdy poza asfaltem nie powinien mieć nawet wahania przed zakupem tego olbrzyma. Pajero najlepiej jeździ w terenie, lecz także podczas cywilnej służby nie zawiedzie oczekiwań. I stanowi z pewnością dość osobliwą, ale po części interesującą alternatywę dla nudnych limuzyn.

Jakub Nieszporek

czytaj więcej »

Nissan NP300 Navara – przyjaciel nie tylko w pracy

Nissan NP300 Navara – przyjaciel nie tylko w pracy

Pickupy miały swoje „pięć minut” w firmach, gdy ich kupowanie dawało przewagę względem innych segmentów, jeśli chodzi o „zyski” podatkowe. Nadal jednak niemała grupa przedsiębiorstw potrzebuje pojazdów specjalistycznych, pozwalających ciężko pracować w trudnym terenie a niekiedy stanowić… dowód off-roadowych zainteresowań prezesa. Oto jeden z nich: Nissan NP 300 Navara.

czytaj więcej »

Newsletter