Aktualności więcej »

Lewandowski w Audi

Lewandowski w Audi

29 sierpnia 2016

W miniony weekend piłkarze Bayernu Monachium zainaugurowali nowy sezon ligowy. Zawodnicy najlepszej drużyny niemieckiej, w której barwach wiodącą rolę odgrywa polski napastnik Robert Lewandowski, otrzymali w użytkowanie nowe pojazdy marki Audi.

czytaj więcej »

Opony Yokohama w Maździe CX-9

26 sierpnia 2016

Opony japońskiego koncernu Yokohama wybrano na oryginalne wyposażenie nowej Mazdy CX-9. Montowanym fabrycznie ogumieniem jest dedykowana SUV-om opona premium Geolandar H/T G056. Model zapewnia wysoką stabilność podczas szybkiej jazdy na drogach asfaltowych i w terenie, a także przyczynia się do mniejszego zużycia paliwa.

czytaj więcej »

Rekord Grupy Masterlease

25 sierpnia 2016

Zysk netto Grupy Masterlease osiągnął w I półroczu 2016 roku poziom 18,6 mln zł. Liczba aut objętych usługami firmy osiągnęła rekordowy wynik: 29 429 pojazdów.

czytaj więcej »

Podatki w wynajmie długoterminowym

24 sierpnia 2016

Popularność usługi wynajmu długoterminowego w Polsce systematycznie rośnie. Według danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów w ciągu ostatniego roku branża Car Fleet Management zanotowała ponad 9-procentowy wzrost. Jednym z elementów, które przekonały polskich przedsiębiorców do tego modelu finansowania firmowych flot pojazdów, są związane z nim korzyści podatkowe. Wynajem bowiem pozwala na optymalizację kosztów zarówno w dużych przedsiębiorstwach, jak i firmach z sektora MŚP.

czytaj więcej »

Wiadomości Log24.pl więcej »

Dyrektywa pod ostrzałem

Dyrektywa pod ostrzałem

Witold Zygmunt

Środowiska biznesowe jednym głosem krytykują projekt nowelizacji Dyrektywy Komisji Europejskiej dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług. Eksperci nie mają wątpliwości, że jej przyjęcie w zaproponowanym brzmieniu może fatalnie odbić się na stanie branży...

Testy i premiery więcej testów i premier »

Fiat Ducato vs Renault Master – pojedynek gigantów

Fiat Ducato vs Renault Master – pojedynek gigantów

Odświeżone wersje Fiata Ducato i Renault Mastera kuszą nowymi jednostkami napędowymi i technologiami z zakresu bezpieczeństwa i komfortu, niedostępnymi wcześniej dla samochodów tego typu. Przed testem mamy faworyta – włoski pojazd to najpopularniejsze auto dostawcze w Polsce. Postanowiliśmy sprawdzić, czy klienci na pewno mają rację i jakie są szanse „Francuza” na detronizację lidera. 

czytaj więcej »

Mitsubishi Pajero – prezes nie zazna strachu

Mitsubishi Pajero – prezes nie zazna strachu

Dla prezesa, członka zarządu, samochód stanowi benefit. Nic więc dziwnego, że najważniejsi ludzie w firmie mają czasem dość wysublimowane gusta. Jedną z propozycji nietypowego zakupu jest z pewnością Mitsubishi Pajero. O jego walorach w jeździe terenowej wie niemal każda osoba choć trochę „czująca” motoryzację. Ale czy auto także może służyć do codziennej jazdy?!

 

Nie jesteśmy szaleńcami z Top Gear, ale nasze testy czasami staramy się przeprowadzać w sposób nietypowy. Dlatego zdecydowana większość naszej jazdy przebiegała po terenach asfaltowych, bo uznaliśmy, że kolejny tekst o wspaniałości walorów Pajero w terenie nie ma sensu. To jest wiadome i wyważanie otwartych drzwi pozostawiamy innym.

Jazda Pajero po asfalcie jest nietypowa. Samochód wielki, ciężki i dlatego hamując warto sobie zostawić trochę więcej zapasu niż w przypadku tradycyjnego auta osobowego. Przy prędkości powyżej 120 km/h hałas w kabinie coraz mocniej daje się we znaki, choć nadal pozostaje na poziomie akceptowalnym. Zewnętrzne lusterka w przypadku deszczowej pogody bardzo szybko parują, co ogranicza widoczność. Po tych kilku zdaniach niejeden menedżer firmy pewnie już rusza z odradzaniem szefowi wydania ponad 200 000 złotych na pojazd spod znaku „Trzech Diamentów”. Ale niemal zawsze są jakieś „ale”, tutaj pozytywne…

 

Nic nas nie powstrzyma

Silnik o pojemności skokowej 3.2 litra i mocy 200 KM robi wrażenie. Auto jak na swoją wielkość jest naprawdę dynamiczne. Automatyczna skrzynia biegów, wbrew wielkim obawom, zasługuje na bardzo wysokie noty, choć jeszcze lepiej pojazd porusza się po przełączeniu jej w tryb sekwencyjny, czyli z ręcznym wspomaganiem. Mimo wszystko szkoda, że nie ma szóstego biegu, ale rozumiemy poniekąd główne zadania Pajero. Z drugiej strony, można by trochę wtedy obniżyć spalanie – na trasie wyniosło 13,2 l/100 km (warunki zimowe, dystans 258 kilometrów), w mieście 15,1 l/100 km (warunki zimowe, 87 kilometrów).

Zasiadając za kierownicą Pajero momentami czujemy, jakbyśmy jechali drogowym czołgiem i żadna siła nas nie powstrzyma w dotarciu do celu. Rewelacyjne wrażenie! Przejeżdżaliście kiedyś leżących policjantów z prędkością 40-45 km/h? Mieliście kłopot z podjeżdżaniem zimą pod górę? Obawialiście się trudnych warunków pogodowych? Za kierownicą japońskiego SUV-a nie dojdzie do takiej sytuacji. Nawet bardzo wysokie krawężniki traktujecie z uśmiechem. Objazd drogą, przy której niemal każda limuzyna miałaby problem z utrzymaniem zawieszenia lub „topiłaby się” po wielkiej ulewie, dla Mitsu stanowi raj podobnie jak wyjazd na leśny piknik.

 

Kobiece drwiny

Miejsca na bagaże – starczy na niemal wszystkie zachcianki żony, córki, syna, a nawet teściowej. Co ważne, z punktu widzenia wizerunkowego: Pajero robi wielkie wrażenie na ulicy, szczególnie jeśli pokusimy się o jakiś efektowny branding. Co było dla nas niezwykle zaskakujące, manewrowanie wielkim Mitsubishi wcale nie jest trudne. I to wcale nie dzięki kamerce parkowania, która tak nawiasem, spisywała się przeciętnie, ale doskonałej, jak na te gabaryty, zwrotności samochodu i wielkim lusterkom. Naprawdę nie trzeba być instruktorem jazdy, by zaparkować tym autem nawet na ciasnym parkingu. Jeszcze jedno. Miałem tego nie pisać, ale co mi tam, jadąc tym samochodem czułem potwierdzenie kobiecych drwin o tym, że pojazd stanowi przedłużenie męskości.

Do tego oczywiście możliwości terenowe, przydające się wszędzie poza asfaltem. Prezes firmy budowlanej, związanej z wyrębem lasu, czy też działalnością, w której konieczność stanowią częste jazdy poza asfaltem nie powinien mieć nawet wahania przed zakupem tego olbrzyma. Pajero najlepiej jeździ w terenie, lecz także podczas cywilnej służby nie zawiedzie oczekiwań. I stanowi z pewnością dość osobliwą, ale po części interesującą alternatywę dla nudnych limuzyn.

Jakub Nieszporek

czytaj więcej »

Nissan NP300 Navara – przyjaciel nie tylko w pracy

Nissan NP300 Navara – przyjaciel nie tylko w pracy

Pickupy miały swoje „pięć minut” w firmach, gdy ich kupowanie dawało przewagę względem innych segmentów, jeśli chodzi o „zyski” podatkowe. Nadal jednak niemała grupa przedsiębiorstw potrzebuje pojazdów specjalistycznych, pozwalających ciężko pracować w trudnym terenie a niekiedy stanowić… dowód off-roadowych zainteresowań prezesa. Oto jeden z nich: Nissan NP 300 Navara.

czytaj więcej »

Newsletter