Zielony cross-dock dla DB Schenker

10 stycznia 2019

Panattoni Europe wybudował nowoczesny obiekt logistyczny dla DB Schenker w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem. Inwestycja o powierzchni 9300 m kw. powstała w Nowej Wsi Wrocławskiej.
Zastosowane w niej rozwiązania zmniejszą dwukrotnie zużycie energii i redukują emisję CO2 o 230 ton rocznie w porównaniu do tradycyjnych obiektów. Obiekt będzie certyfikowany metodą BREEAM In-Use na poziomie Very Good.

Nowy obiekt zastąpił dotychczasowy – zlokalizowany we Wrocławiu – umożliwiając zwiększenie liczby obsługiwanych przesyłek. Jak podkreśla Janusz Górski, CEO North & East Europe w DB Schenker: – Nowoczesny terminal pozwoli DB Schenker nie tylko terminowo obsłużyć większą liczbę przesyłek, ale również zagwarantować jeszcze lepszą obsługę klientom. Najnowsza inwestycja wzmacnia naszą silną pozycję w regionie.

Obsługiwane w niej przesyłki szybko docierają do adresata zarówno krajowego, jak i międzynarodowego, a to dzięki codziennym relacjom pomiędzy 17 terminalami w Polsce oraz połączeniami z siecią w całej Europie. – W całej Europie DB Schenker zarządza siecią 420 terminali. Inwestycja w Nowej Wsi Wrocławskiej pozwala na jeszcze efektywniejsze wykorzystanie tych połączeń oraz zapewnienie klientom szybkiego i bezpiecznego transportu międzynarodowego – dodaje Janusz Górski.

Nowa inwestycja DB Schenker to również konsekwentna realizacja strategii zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa. Na lokalizację nowego terminalu firma wybrała Nową Wieś Wrocławską, tuż przy węźle autostrady A4, bezpośrednio przy skrzyżowaniu dróg A4, E67, A8 – tzw. Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Znajduje się on z dala od osiedli i centrum miasta. Obiekt o metrażu 9300 m kw. (8 tys. powierzchni operacyjnej i 1300 m kw. biurowej) w całości wyposażony został w oświetlenie typu LED i dodatkowo wzbogacony o system dynamicznego sterowania (rozwiązanie, które umożliwia dostosowanie natężenia oświetlenia w zależności od obecności światła naturalnego np. wpadającego do pomieszczenia przez świetliki dachowe). Ściany zewnętrzne charakteryzuje zwiększony współczynnik izolacji, w tym przypadku U = 0,36 W/m²K. Na dachu zamontowane zostały kolektory słoneczne podgrzewające wodę użytkową w części biurowej, a kotłownia wyposażona została w piec kondensacyjny. Zastosowano również instalacje technologiczne umożliwiające rekuperację, czyli odzysk ciepła nawet w 80 proc., a do toalet w budynku biurowym wykorzystana jest woda deszczowa. W porównaniu do tradycyjnego terminalu logistycznego, rozwiązania te pozwoliły zmniejszyć dwukrotnie zużycie energii, zredukować emisję CO2 o 230 ton rocznie, zmniejszyć pobór mocy do 60 proc. i zaoszczędzić 3 tys. litrów wody dziennie. Podobnie jak poprzednie w pełni ekologiczne inwestycje DB Schenker, obiekt będzie certyfikowany metodą BREEAM In-USE, na poziomie VERY GOOD. DB Schenker jest pierwszym operatorem logistycznym w Polsce, który uzyskał certyfikat BREEAM In-USE dla terminali cross-dockingowych.

Rozwiązania przyjazne dla środowiska są również istotnym elementem strategii Panattoni Europe, które na co dzień wspiera swoich klientów we wprowadzaniu rozwiązań zgodnych z założeniami zielonego łańcucha dostaw. Marek Dobrzycki, Managing Director Panattoni Europe komentuje: – Wdrażanie szeroko pojętych ekologicznych rozwiązań już się dzieje i to przynajmniej w dwóch obszarach – struktur samych budynków i zarządzania nimi. A pierwsze skrzypce grają rozwiązania, które wspierają zużycie energii elektrycznej. Standardem Panattoni Europe jest instalowanie w budynkach oświetlenia typu LED, które w porównaniu z tradycyjnym ogranicza zużycie energii o 30 proc. Stosujemy również podwyższoną izolacyjność ścian i dachów, a także szczelność budynków, dzięki czemu zmniejszamy emisję spalin i dwutlenku węgla. Ponadto w przypadku zarządzania obiektem magazynowym, coraz częściej wyposażamy inwestycje w inteligentny system zarządzania budynkiem (BMS), który integruje wszelkie instalacje w obiektach.

Nie bez znaczenia pozostaje również całe spektrum lokalizacji obiektów Panattoni Europe – dzięki obecności firmy zarówno z dala od miast, jak i w ich granicach (m.in. City Logistics Parks), klienci mogą ekologicznie i efektywnie zarządzać transportem wybierając optymalne lokalizacje z punktu widzenia zarówno prowadzonego biznesu, jak i zielonego łańcucha dostaw.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

800 nadwozi wymiennych dla sieci krajowej DB Schenker

18 marca 2019

DB Schenker wymienia tradycyjnie stosowane naczepy na nadwozia wymienne (zwane też swap body lub BDF) do obsługi połączeń międzyterminalowych w polskiej sieci logistycznej. Docelowo operator wprowadzi 800 nadwozi wymiennych.

czytaj więcej »


7R z kolejną inwestycją na Śląsku

15 marca 2019

7R ruszył z realizacją nowej inwestycji na Śląsku. W ramach 7R Park Sosnowiec powstają trzy budynki o łącznej powierzchni 23 tys. mkw.

czytaj więcej »


GLS Poland: kolejne kraje w elastycznej sieci

14 marca 2019

Teraz również Włosi, Portugalczycy i Finowie wygodniej odbiorą paczki z Polski. GLS Poland reaguje na szybki rozwój polskiego e-commerce na rynku międzynarodowym. Wprowadza kolejne usługi i funkcjonalności ułatwiające sklepom dotarcie do klientów w innych krajach.

czytaj więcej »


ID Logistics wzmacnia współpracę z PepsiCo

14 marca 2019

Po roku od uruchomienia, magazyn konsolidacyjny w Grodzisku Mazowieckim, zarządzany przez ID Logistics, stał się największym centrum dystrybucyjnym PepsiCo w Polsce, obsługującym wszystkie zakłady produkcyjne tej firmy w naszym kraju.

czytaj więcej »


Ruszyła budowa Hillwood Łódź

13 marca 2019

Hillwood rozpoczął budowę centrum logistycznego Łódź I, położonego przy skrzyżowaniu Trasy Górnej z ul. Rzgowską, niedaleko autostrady A1. Docelowa powierzchnia parku magazynowego wyniesie niemal 170 tys. mkw.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter