Wzrosty w sektorze DIY

5 stycznia 2018

Dachser w minionym roku aż o 28% zwiększył liczbę przesyłek z produktami z branży „ogród i dom”. Jednocześnie liczba przesyłek z towarami polskich eksporterów dla europejskich sieci DIY wzrosła o blisko 65% r/r.
W Polsce Dachser specjalizuje się w obsłudze eksporterów, a wśród nich szczególnie silną grupę klientów stanową producenci wysyłający swoje wyroby do zagranicznych sklepów budowlano-ogrodniczych. Lata 2016 i 2017 r. były szczególnie korzystne pod względem umacniania się firmy na tym rynku.

– Coraz lepsze wyniki w obszarze obsługi eksportu sektora DIY są efektem kilku czynników. Z jednej strony sprzyja nam korzystna koniunktura gospodarcza w Europie, dzięki której ta branża stale się rozwija. Jednocześnie polscy producenci coraz odważniej walczą o miejsce na zagranicznych rynkach. Europejskie sieci DIY są dla nich szczególnie atrakcyjnym odbiorcą, a Dachser ze swoim know-how i doświadczeniem w tej dziedzinie umożliwia zaistnienie wielu polskim markom na unijnych rynkach – mówi Juliusz Pakuński, kierownik rozwoju biznesu DIY-Logistics Dachser Polska.

Ciężarówki z logo Dachser dostarczają towary do sklepów sieci DIY na terenie całej Europy. Z Polski do zagranicznych sieci typu „dom i ogród” operator transportuje m.in. wyposażenie łazienek, w tym meble i armaturę, urządzenia grzewcze i sanitarne, produkty ogrodnicze czy elektronarzędzia. Najwięcej produktów polskich eksporterów trafia na rynek niemiecki, największy pod względem obrotów w Europie rynek DIY.

Zagraniczne sieci DIY to wymagający odbiorca. Dachser wspiera polskie firmy w tej współpracy, zapewniając płynność i terminowość dostaw m.in. dzięki codziennym wysyłkom do 18 000 sklepów w określonych oknach czasowych. Operator świadczy także usługi magazynowania z konfekcjonowaniem towaru na podstawie zamówień sklepu, etykietowanie palet zgodnie z wymaganiami danej sieci czy usługi związane z obsługą towarów na terenie sklepu – kontrolą jakości, wyłożeniem ich na półki i zadbaniem o odpowiednią ekspozycję czy organizacją akcji promocyjnych. Firma może się też zająć obsługą zwrotów i reklamacji.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

7R City Flex w Gdańsku w połowie wynajęty

28 maja 2018

Trwają przygotowania do budowy obiektu 7R City Flex Gdańsk Airport, który powstanie w ramach ogólnopolskiej sieci City Flex. Na rok przed oddaniem magazynu jest on już wynajęty w 50 procentach.

czytaj więcej »


Bartłomiej Hofman dyrektorem zarządzającym P3 w Polsce

25 maja 2018

Do zespołu P3 Logistic Parks w Polsce, obejmując stanowisko Managing Directora, dołączył Bartłomiej Hofman. Zmiana kadrowa wynika z awansu Andrzeja Wrońskiego, dotychczas zarządzającego odziałem P3 w Polsce, na stanowisko Group Head of Asset Management.

czytaj więcej »


Lubella: Nowoczesny kompleks produkcyjny i centrum logistyczne

23 maja 2018

Uruchomiony w Lublinie nowoczesny kompleks produkcyjny ze zautomatyzowanym centrum logistycznym o wartości 130 mln zł pozwoli Lubelli umocnić się na pozycji lidera makaronów w Polsce. Inwestycja przyczyni się także do wzbogacenia lubelskiego rynku pracy.

czytaj więcej »


Logistyka Dachser w oczekiwaniu na brexit

22 maja 2018

Jak będzie wyglądała wymiana handlowa między UE i Wielką Brytanią po brexicie? Co z procedurami celnymi? Czy jest szansa na wprowadzenie scenariusza z elektroniczną granicą, która ułatwiłaby fizyczny przepływ towarów do i z Unii?

czytaj więcej »


Nowy magazyn wysokiego składowania Grupy CIECH w Janikowie

21 maja 2018

Automatyczne wózki satelitarne, regały o wysokości sześciopiętrowego budynku i możliwość składowania 13 tys. ton produktów solnych – w Janikowie działa już nowoczesny, jeden najbardziej zautomatyzowanych magazynów wysokiego składowania w tym regionie Polski.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter