Wodorowe ciężarówki dla Seven-Eleven

6 września 2017

Toyota dostarczy japońskiej sieci sklepów typu convenience store Seven-Eleven samochody dostawcze zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi, które będą rozwozić towary z hurtowni do poszczególnych placówek bez emitowania jakichkolwiek niepożądanych substancji.

Ekologiczne pojazdy zostaną skonstruowane specjalnie dla Seven-Eleven w oparciu o lekkie ciężarówki produkowane przez wchodzącą w skład koncernu Toyota firmę Hino, już obecnie dostępne z napędem hybrydowym. Przy tworzeniu nowych pojazdów Toyota wykorzysta rozwiązania opracowane dla wprowadzonego w roku 2014 modelu Mirai – pierwszego skonstruowanego od podstaw masowo produkowanego samochodu wodorowego, a także wodorowych autobusów, kursujących w regionie Tokio.

Sieć Seven-Eleven dysponuje w Japonii 20 tysiącami sklepów, obsługiwanych przez 5800 lekkich ciężarówek. Już w tej chwili około 15% tej floty stanowią hybrydy i inne pojazdy niskoemisyjne, a firma zamierza podnieść ten odsetek do 20% przed rokiem 2020.

Wspólne przedsięwzięcie umożliwi przetestowanie elektrycznych samochodów dostawczych zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi w rzeczywistych warunkach. Toyota przewiduje, że po dopracowaniu i przetestowaniu konstrukcji nowe wodorowe ciężarówki mogą również trafić do sprzedaży.

Przeszkodą w upowszechnieniu napędu wodorowego jest wciąż niedostateczna infrastruktura – w całej Japonii działa na razie około 90 punktów tankowania wodoru. W chwili obecnej Seven-Eleven ma trzy sklepy połączone ze stacjami tankowania wodoru, jednak planuje zwiększenie ich liczby w ciągu najbliższych 2-3 lat nawet do 20.

To nie pierwsze przedsięwzięcie Toyoty związane z wodorowymi ciężarówkami. W ramach projektu Portal, realizowane przez Toyota Motor North America, w oparciu o ciężki ciągnik siodłowy Kenworth T680 skonstruowano elektryczną ciężarówkę o mocy 680 KM. Ma ona służyć do przewozu kontenerów po autostradzie I-710 łączącej porty w Long Beach i Los Angeles z terminalami kolejowymi, ze względu na zanieczyszczenie powietrza spalinami zwanej „Aleją Raka”. Jedenastolitrowy silnik Diesla zastąpiono w niej dwoma silnikami elektrycznymi, dającymi łączny moment obrotowy 1797 Nm, co pozwala ciągnąć pod górę masę ponad 36 ton. Zasilania dostarczają dwa seryjne ogniwa paliwowe od Toyoty Mirai, system wyposażono w większy akumulator trakcyjny i zbiorniki wodoru o dużo większej pojemności, wystarczającej do przewiezienia 20 ton ładunku na odległość 320 km.

(Toyota)

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Porta zainwestuje ponad 16 mln zł w centrum logistyczno-magazynowe

22 września 2017

Porta KMI Poland, największy producent drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej, zainwestuje co najmniej 16,1 mln zł w nowoczesne centrum logistyczno-magazynowe. Na powierzchni ponad 3 ha w Nidzicy, w woj. warmińsko-mazurskim, powstaną dwie hale: logistyczno-magazynowa oraz wysokiego składowania.

czytaj więcej »


Duże inwestycje w Europie

20 września 2017

Dachser w ramach rozwoju swojej europejskiej sieci buduje i modernizuje magazyny w Austrii, Rosji i zachodniej Francji. Nowe inwestycje mają ułatwić klientom dostęp do rynków eksportowych i tym samym konkurowanie za granicą.

czytaj więcej »


K+N zajmie 56 000 mkw. w parku logistycznym P3 Piotrków

19 września 2017

P3 Logistic Parks kontynuuje intensywny rozwój, rozpoczynając budowę magazynu o powierzchni 61 000 m2 w parku logistycznym P3 Piotrków w centralnej Polsce. Głównym najemcą obiektu, który zajmie 56 000 m2, będzie Kuehne+Nagel.

czytaj więcej »


Ekol uruchamia nowy pociąg

18 września 2017

Firma Ekol Logistics, realizując strategię wdrażania nowych połączeń intermodalnych w Europie, uruchomiła nowe połączenie kolejowe między Węgrami i Niemcami. Pociąg z Budapesztu do Kolonii będzie kursował trzy razy w tygodniu.

czytaj więcej »


Amica ma najwyższy w Polsce magazyn

15 września 2017

Tydzień temu, 8 września, Amica otworzyła przy swojej Fabryce Kuchni we Wronkach magazyn wysokiego składowania – najwyższy tego typu obiekt w Polsce i jeden z najwyższych w Europie. Magazyn powstał w rok od wmurowania kamienia węgielnego.

czytaj więcej »


Newsletter