Wodorowe ciężarówki dla Seven-Eleven

6 września 2017

Toyota dostarczy japońskiej sieci sklepów typu convenience store Seven-Eleven samochody dostawcze zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi, które będą rozwozić towary z hurtowni do poszczególnych placówek bez emitowania jakichkolwiek niepożądanych substancji.

Ekologiczne pojazdy zostaną skonstruowane specjalnie dla Seven-Eleven w oparciu o lekkie ciężarówki produkowane przez wchodzącą w skład koncernu Toyota firmę Hino, już obecnie dostępne z napędem hybrydowym. Przy tworzeniu nowych pojazdów Toyota wykorzysta rozwiązania opracowane dla wprowadzonego w roku 2014 modelu Mirai – pierwszego skonstruowanego od podstaw masowo produkowanego samochodu wodorowego, a także wodorowych autobusów, kursujących w regionie Tokio.

Sieć Seven-Eleven dysponuje w Japonii 20 tysiącami sklepów, obsługiwanych przez 5800 lekkich ciężarówek. Już w tej chwili około 15% tej floty stanowią hybrydy i inne pojazdy niskoemisyjne, a firma zamierza podnieść ten odsetek do 20% przed rokiem 2020.

Wspólne przedsięwzięcie umożliwi przetestowanie elektrycznych samochodów dostawczych zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi w rzeczywistych warunkach. Toyota przewiduje, że po dopracowaniu i przetestowaniu konstrukcji nowe wodorowe ciężarówki mogą również trafić do sprzedaży.

Przeszkodą w upowszechnieniu napędu wodorowego jest wciąż niedostateczna infrastruktura – w całej Japonii działa na razie około 90 punktów tankowania wodoru. W chwili obecnej Seven-Eleven ma trzy sklepy połączone ze stacjami tankowania wodoru, jednak planuje zwiększenie ich liczby w ciągu najbliższych 2-3 lat nawet do 20.

To nie pierwsze przedsięwzięcie Toyoty związane z wodorowymi ciężarówkami. W ramach projektu Portal, realizowane przez Toyota Motor North America, w oparciu o ciężki ciągnik siodłowy Kenworth T680 skonstruowano elektryczną ciężarówkę o mocy 680 KM. Ma ona służyć do przewozu kontenerów po autostradzie I-710 łączącej porty w Long Beach i Los Angeles z terminalami kolejowymi, ze względu na zanieczyszczenie powietrza spalinami zwanej „Aleją Raka”. Jedenastolitrowy silnik Diesla zastąpiono w niej dwoma silnikami elektrycznymi, dającymi łączny moment obrotowy 1797 Nm, co pozwala ciągnąć pod górę masę ponad 36 ton. Zasilania dostarczają dwa seryjne ogniwa paliwowe od Toyoty Mirai, system wyposażono w większy akumulator trakcyjny i zbiorniki wodoru o dużo większej pojemności, wystarczającej do przewiezienia 20 ton ładunku na odległość 320 km.

(Toyota)

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Tańczący z paletami – finał konkursu

14 grudnia 2017

Najlepsi operatorzy wózków widłowych firmy Raben rywalizowali 12 grudnia w wielkim finale konkursu Tańczący z paletami. Celem konkursu jest docenienie pracy operatorów oraz promowanie bezpiecznych zachowań w magazynie. W tym roku zawody odbyły się już po raz czwarty.

czytaj więcej »


Coca‑Cola HBC Polska otwiera zautomatyzowany magazyn w Radzyminie

13 grudnia 2017

Firma Coca‑Cola HBC Polska, lider na polskim rynku napojów bezalkoholowych, otworzyła w zakładzie produkcyjnym w Radzyminie swój najnowszy magazyn. Inwestycja o powierzchni 3800 m2 warta jest blisko 24 miliony złotych.

czytaj więcej »


Laureaci programu Supply Chain Designer 2017

11 grudnia 2017

VI edycja programu Supply Chain Designer została uroczyście podsumowana podczas Gali Logistyki Transportu i Produkcji. 7 grudnia 2017 roku w Sofitel Victoria Warsaw uhonorowaliśmy najlepsze projekty, biorące udział w tym unikatowym badaniu.

czytaj więcej »


Laureaci badania Operator Logistyczny Roku 2017

11 grudnia 2017

Po raz szesnasty wręczone zostały „Oscary Polskiej Logistyki” – 7 grudnia br. poznaliśmy laureatów programu badawczego – Operator Logistyczny Roku 2017.

czytaj więcej »


Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu, Produkcji 2017

11 grudnia 2017

Podczas Gali Logistyki, Transportu, Produkcji 2017 – 7 grudnia br. w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie ogłoszone zostały wyniki konkursu Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji 2017.

czytaj więcej »


Newsletter