Systemy autonomicze – Dachser testuje nowe rozwiązania

15 maja 2018

Dachser testuje systemy autonomiczne, które ułatwią pracę w magazynach i terminalach. Firma pracuje także nad kolejnymi aplikacjami, umożliwiającymi głęboką analizę danych, co ma pozwolić na wprowadzenie usług logistycznych o charakterze prognostycznym.
Mimo prac nad wykorzystaniem automatyki i inteligentnych rozwiązań, Dachser uważa, że w przyszłości ludzie nadal pozostaną niezbędni w logistyce.

W fazie pilotażu są m.in. systemy do automatycznego przemieszczenia palet w magazynach. Są one w stanie rozpoznać i ominąć przeszkody oraz mogą być używane razem z konwencjonalnymi wózkami widłowymi. W przyszłości pojazdy i rozwiązania autonomiczne mogą być także wykorzystywane do obsługi nadwozi wymiennych.

W logistyce hasło jazda autonomiczna jest ostatnio odmieniane przez wszystkie przypadki. Należy jednak pamiętać, że mogą być różne stopnie wykorzystania automatyki w samochodach – pod postacią np. obecnych już dziś systemów wsparcia kierowcy, czy jazdy półautonomicznej, dzięki której kierowca miałby możliwość wykonywania innych zadań np. planowania zmiany trasy.

– Naszym zdaniem w pełni autonomiczna jazda, dziś tak szeroko dyskutowana, jest jeszcze daleka od urzeczywistnienia. Nadal trzeba odpowiedzieć na wiele pytań, nie tylko technicznych, ale także etycznych i prawnych. Jedno jest jednak pewne – w przyszłości logistyka wciąż będzie opierać się na relacjach międzyludzkich. Dotyczyć to będzie zwłaszcza kierowców, którzy przejmą odpowiedzialność za bezpośredni kontakt z klientami w punkcie załadunkowym. Cyfryzacja nie wykluczy tych zadań. Zamiast tego, dzięki automatyzacji prostszych czynności, zostaną one wzbogacone o dodatkową wartość – mówi Stefan Hohm, dyrektor działu rozwiązań korporacyjnych, badań i rozwoju w Dachser.

Dachser już 30 lat temu postawił na rozwój autorskich systemów IT w zakresie transportu i magazynowania. Dzięki nim dziś zapewnia klientom dokładne i kompleksowe analizy bazujące na ustandaryzowanych danych. Dachser może np. niezwłocznie dostarczyć informacje na temat problemów z wysyłką, oszczędzając cenny czas, który może być wykorzystany do opracowania alternatywnych rozwiązań. Inne narzędzie pozwala zwizualizować cały łańcuch dostaw danej firmy, umożliwiając jego analizę i wskazanie miejsc, w których można go ulepszyć i znaleźć oszczędności.

– Wszystko, co do tej pory zrobiliśmy w dziedzinie pozyskiwania i analizy danych, jest fundamentem, na którym w przyszłości możemy budować dalej. Będziemy analizować dane transportowe w sposób coraz bardziej inteligentny, wzbogacając je o zewnętrzne informacje, dzięki czemu będziemy mogli zaoferować usługi logistyczne o charakterze prognostycznym. Biorąc pod uwagę, jak głęboko zintegrowane są obecnie nasze systemy zarządzania transportem i magazynami, uruchomiliśmy już zaawansowane narzędzia służące planowaniu tras, które zapewniają maksymalne wykorzystanie miejsca oraz sprzętu i uniknięcie pustych przebiegów. Bacznie obserwujemy również rozwój technologiczny w dziedzinie sztucznej inteligencji, by w także przyszłości pozostać na najwyższym poziomie technologicznym i wydajności – podsumowuje Stefan Hohm.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

7R City Flex w Gdańsku w połowie wynajęty

28 maja 2018

Trwają przygotowania do budowy obiektu 7R City Flex Gdańsk Airport, który powstanie w ramach ogólnopolskiej sieci City Flex. Na rok przed oddaniem magazynu jest on już wynajęty w 50 procentach.

czytaj więcej »


Bartłomiej Hofman dyrektorem zarządzającym P3 w Polsce

25 maja 2018

Do zespołu P3 Logistic Parks w Polsce, obejmując stanowisko Managing Directora, dołączył Bartłomiej Hofman. Zmiana kadrowa wynika z awansu Andrzeja Wrońskiego, dotychczas zarządzającego odziałem P3 w Polsce, na stanowisko Group Head of Asset Management.

czytaj więcej »


Lubella: Nowoczesny kompleks produkcyjny i centrum logistyczne

23 maja 2018

Uruchomiony w Lublinie nowoczesny kompleks produkcyjny ze zautomatyzowanym centrum logistycznym o wartości 130 mln zł pozwoli Lubelli umocnić się na pozycji lidera makaronów w Polsce. Inwestycja przyczyni się także do wzbogacenia lubelskiego rynku pracy.

czytaj więcej »


Logistyka Dachser w oczekiwaniu na brexit

22 maja 2018

Jak będzie wyglądała wymiana handlowa między UE i Wielką Brytanią po brexicie? Co z procedurami celnymi? Czy jest szansa na wprowadzenie scenariusza z elektroniczną granicą, która ułatwiłaby fizyczny przepływ towarów do i z Unii?

czytaj więcej »


Nowy magazyn wysokiego składowania Grupy CIECH w Janikowie

21 maja 2018

Automatyczne wózki satelitarne, regały o wysokości sześciopiętrowego budynku i możliwość składowania 13 tys. ton produktów solnych – w Janikowie działa już nowoczesny, jeden najbardziej zautomatyzowanych magazynów wysokiego składowania w tym regionie Polski.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter