Systemy autonomicze – Dachser testuje nowe rozwiązania

15 maja 2018

Dachser testuje systemy autonomiczne, które ułatwią pracę w magazynach i terminalach. Firma pracuje także nad kolejnymi aplikacjami, umożliwiającymi głęboką analizę danych, co ma pozwolić na wprowadzenie usług logistycznych o charakterze prognostycznym.
Mimo prac nad wykorzystaniem automatyki i inteligentnych rozwiązań, Dachser uważa, że w przyszłości ludzie nadal pozostaną niezbędni w logistyce.

W fazie pilotażu są m.in. systemy do automatycznego przemieszczenia palet w magazynach. Są one w stanie rozpoznać i ominąć przeszkody oraz mogą być używane razem z konwencjonalnymi wózkami widłowymi. W przyszłości pojazdy i rozwiązania autonomiczne mogą być także wykorzystywane do obsługi nadwozi wymiennych.

W logistyce hasło jazda autonomiczna jest ostatnio odmieniane przez wszystkie przypadki. Należy jednak pamiętać, że mogą być różne stopnie wykorzystania automatyki w samochodach – pod postacią np. obecnych już dziś systemów wsparcia kierowcy, czy jazdy półautonomicznej, dzięki której kierowca miałby możliwość wykonywania innych zadań np. planowania zmiany trasy.

– Naszym zdaniem w pełni autonomiczna jazda, dziś tak szeroko dyskutowana, jest jeszcze daleka od urzeczywistnienia. Nadal trzeba odpowiedzieć na wiele pytań, nie tylko technicznych, ale także etycznych i prawnych. Jedno jest jednak pewne – w przyszłości logistyka wciąż będzie opierać się na relacjach międzyludzkich. Dotyczyć to będzie zwłaszcza kierowców, którzy przejmą odpowiedzialność za bezpośredni kontakt z klientami w punkcie załadunkowym. Cyfryzacja nie wykluczy tych zadań. Zamiast tego, dzięki automatyzacji prostszych czynności, zostaną one wzbogacone o dodatkową wartość – mówi Stefan Hohm, dyrektor działu rozwiązań korporacyjnych, badań i rozwoju w Dachser.

Dachser już 30 lat temu postawił na rozwój autorskich systemów IT w zakresie transportu i magazynowania. Dzięki nim dziś zapewnia klientom dokładne i kompleksowe analizy bazujące na ustandaryzowanych danych. Dachser może np. niezwłocznie dostarczyć informacje na temat problemów z wysyłką, oszczędzając cenny czas, który może być wykorzystany do opracowania alternatywnych rozwiązań. Inne narzędzie pozwala zwizualizować cały łańcuch dostaw danej firmy, umożliwiając jego analizę i wskazanie miejsc, w których można go ulepszyć i znaleźć oszczędności.

– Wszystko, co do tej pory zrobiliśmy w dziedzinie pozyskiwania i analizy danych, jest fundamentem, na którym w przyszłości możemy budować dalej. Będziemy analizować dane transportowe w sposób coraz bardziej inteligentny, wzbogacając je o zewnętrzne informacje, dzięki czemu będziemy mogli zaoferować usługi logistyczne o charakterze prognostycznym. Biorąc pod uwagę, jak głęboko zintegrowane są obecnie nasze systemy zarządzania transportem i magazynami, uruchomiliśmy już zaawansowane narzędzia służące planowaniu tras, które zapewniają maksymalne wykorzystanie miejsca oraz sprzętu i uniknięcie pustych przebiegów. Bacznie obserwujemy również rozwój technologiczny w dziedzinie sztucznej inteligencji, by w także przyszłości pozostać na najwyższym poziomie technologicznym i wydajności – podsumowuje Stefan Hohm.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Wystartowała budowa Panattoni Park Warsaw South

20 czerwca 2018

Panattoni Europe rozpoczął budowę nowego centrum logistycznego Park Warsaw South. Inwestycję zainaugurowała CTDI, wbijając symboliczną pierwszą łopatę pod realizację siedziby firmy. Uroczystość odbyła się 14 czerwca br. Zakończenie tej części inwestycji planowane jest na luty 2019 r.

czytaj więcej »


Emirates SkyCargo z Cainiao

19 czerwca 2018

Emirates SkyCargo podpisały list intencyjny z firmą Cainiao Smart Logistics Network Ltd. („Cainiao”), logistycznym skrzydłem holdingu Alibaba Group, w sprawie współpracy przy dostawie przesyłek transgranicznych.

czytaj więcej »


Trzecie Centrum Innowacji DHL

15 czerwca 2018

Nowe Centrum Innowacji DHL będzie przewodniczyło procesowi opracowywania przyszłych rozwiązań w zakresie logistyki i łańcucha dostaw w regionie obu Ameryk. Otwarcie nowoczesnego obiektu planowane jest na lato 2019 roku.

czytaj więcej »


Dachser: nowy magazyn w Sosnowcu

13 czerwca 2018

Dachser otworzył nowy magazyn klasy A w Śląskim Centrum Logistycznym i przeniósł do niego swój sosnowiecki oddział. Nowy obiekt jest większy o 80% od poprzedniego, zajmuje ponad 8500 m², z czego prawie 8000 m² będzie wykorzystywane na potrzeby cross-dockingu i logistyki kontraktowej.

czytaj więcej »


Panattoni sprzedał Park Warsaw West V

11 czerwca 2018

Panattoni Europe sprzedaje kolejny obiekt logistyczny – Panattoni Park Warsaw West V o powierzchni 70 tys. m kw. Nabywcą jest holenderska spółka, dla której jest to pierwsza inwestycja na polskim rynku magazynowym.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter