STILL RX 60 nowej generacji

7 października 2019

Wózek RX 60 nowej generacji podnosi poprzeczkę w zakresie wydajności w klasie udźwigu od 2,5 do 3,5 tony. Dynamiczny, szybko reagujący, wygodny i wszechstronny jest doskonale przygotowany do wykonywania wymagających zadań transportowych.

Wyższe, porównywalne pod kątem mocy z maszynami spalinowymi osiągi przy zachowaniu typowej dla wózków elektrycznych dynamiki i ergonomii – nowy RX 60 godzi rozbieżne na pozór własności. Dzięki nowej koncepcji napędu i dostępności w ramach nowej serii siedmiu zróżnicowanych modeli sprawdza się nie tylko w załadunku i rozładunku ciężarówek, transporcie poziomym, układaniu towarów do 7390 mm, kompletacji i przygotowanie towaru, ale także przy wzdłużnym przewozie palet, obsłudze gabarytów oraz zastosowaniach z dodatkowym osprzętem. – Dzięki nowej serii elektrycznych wózków widłowych RX 60-25/35 firma STILL ustanawia nowe standardy w zakresie przemysłowej elektromobilności. Dzięki energooszczędnym technologiom udało nam się stworzyć wyjątkowo wysokowydajny i zwinny elektryczny wózek widłowy o udźwigu do 3,5 tony przeznaczony do użytku wewnątrz i na zewnątrz. Promujemy tym samym trend szerszego zastosowania bezemisyjnych wózków widłowych i pomagamy naszym klientom wdrażać zielone strategie logistyczne i osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju. Dzięki nowemu RX 60 nie ma już powodu, by nie jeździć elektrycznym wózkiem widłowym – mówi Thomas A. Fischer, dyrektor sprzedaży firmy STILL. Rzeczywiście, nowość STILL wyróżnia się na tle konkurencji zarówno pod kątem mocy i precyzji, jak i bezpieczeństwa i ergonomii.

Nowa koncepcja napędu z dwoma trójfazowymi silnikami 80 V oferowanymi w dwóch klasach (2 x 8,5 kW oraz 2 x 10,5 kW), zmodernizowane przetwornice i nowatorska konstrukcja z wyjątkowo krótką drogą przenoszenia mocy pomiędzy układami zapewniają rewelacyjnie krótki czas reakcji i maksymalne przyspieszenie wózka do prędkości maksymalnej 21 km/h. STILL zwiększył tym samym moc silnika trakcyjnego o 40 procent, jednocześnie poprawiając wydajność energetyczną. Rezultat? Niespotykana dotąd dynamika, wyższe osiągi podczas jazdy i przeładunku oraz czysta przyjemność elektrycznej jazdy: sportowe przyspieszenie, zwinność i bardziej dynamiczne zachowanie podczas ruszania, hamowania i zmiany kierunku jazdy. Aktywny system chłodzenia z solidnymi i łatwymi w utrzymaniu wentylatorami gwarantuje przy tym wysoką stabilność termiczną – nawet przy maksymalnej wydajności przeładunkowej. Pozwala to na ciągłą pracę w trybie Sprint. Co więcej, w wersji wysokowydajnej prędkość podnoszenia z ładunkiem można zwiększyć o ponad 20 proc. dzięki mocniejszemu silnikowi podnoszącemu o mocy 25 kW. Dodatkową oszczędność czasu zapewnia automatycznie uruchamiany sprężynowy hamulec postojowy oraz tryb szybkiego rozruchu, który sprawia, że pojazd jest gotowy do użycia natychmiast po zajęciu miejsca przez operatora. Jeszcze wyższą wydajność można osiągnąć korzystając z możliwości pracy równoległej: jednoczesnego sterowania, podnoszenia i pochylania masztu z ładunkiem lub bez.

By operator bez problemu mógł okiełznać moc drzemiącą w wózku RX 60, STILL oferuje największą na rynku różnorodność w zakresie obsługi wózka. Asortyment obejmuje różne pedały nożne i przełączniki na kolumnie kierownicy, a także cztery warianty sterowania jazdą i hydrauliką: multi-dźwignia, mini-dźwignia, joystick 4Plus i całkowicie nowoopracowana jednostka sterująca obsługiwana opuszkami palców dla precyzyjnego i bezpiecznego przenoszenia ładunku oraz szybkich zmian kierunku jazdy. O ergonomię zadbano nie tylko w zakresie sterowania, ale także całościowej obsługi wózka.

Kabinę operatora RX 60 można dostosować do wszelkich potrzeb – niezależnie od profilu działalności przedsiębiorstwa. W przestronnym, ergonomicznym wnętrzu z wyjątkowo dużą przestrzenią na nogi i nad głową komfortowo poczują się nawet wysokie osoby. Liczne schowki, radio, odtwarzacz MP3 i CD oraz gniazdo ładowania telefonów komórkowych, a nawet dodatkowy uchwyt na smartfon – wyposażenie spełnia wszystkie współczesne wymagania. Opcjonalnie kabina może być również ogrzewana lub klimatyzowana. Kolorowy wyświetlacz STILL Easy Control pokazuje wszystkie informacje dotyczące funkcjonowania wózka w uniwersalnym językowo, łatwym do zrozumienia formacie graficznym. Duże przyciski ulubionych funkcji pozwalają łatwo aktywować poszczególne programy pojazdu – i to nawet w rękawicach roboczych. Ryzyko wypadku ogranicza dodatkowo prowadzona w formie dialogu na wyświetlaczu kontrola bezpieczeństwa przed rozpoczęciem pracy pojazdu. Opcjonalnie RX 60 można połączyć z systemem STILL FleetManager lub portalem internetowym STILL neXXt fleet, umożliwiając zastosowanie inteligentnych rozwiązań sieciowych: kontroli dostępu czy gromadzenia danych. Szerokie drzwi kabiny, uchwyt, duży, niski stopień wejściowy z wygodną, stalową krawędzią i antypoślizgowa gumowa mata umożliwiają wygodne i bezpieczne wsiadanie do pojazdu. Z komfortowego fotela operatora zapewniono dobrą widoczność w górę, przez wyjątkowo wytrzymały dach ochronny z dodatkową, standardową szybą. Niski przód i zoptymalizowane rozmieszczenie elementów sterujących i wskaźników gwarantują znakomitą widoczność do przodu.

O wysokiej ergonomii świadczą także zmiany w zakresie eksploatacji baterii. Dzięki wysokiej wydajności energetycznej, dużej pojemności dostępnych akumulatorów kwasowo-ołowiowych (do 775 Ah) albo wykorzystaniu akumulatorów litowo-jonowych wymiana baterii w modelu RX 60 coraz częściej staje się zbędna. W przypadku użytkowników, którzy nadal będą z niej korzystać (co może być konieczne na przykład przy pracy na 3 zmiany), nadal odbywać się będzie ona od boku. Klapkę akumulatora zoptymalizowano, by proces ten przebiegał jeszcze sprawniej. Wykonany z blachy o grubości 4 mm element można teraz otwierać poziomo do tyłu pod kątem do 180 stopni. W efekcie jedna osoba może z pomocą elektrycznego wózka paletowego przeprowadzić właściwą wymianę baterii w ciągu zaledwie kilku minut.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

FM Logistic: współpraca z Plug and Play

18 października 2019

FM Logistic, operator logistyczny i dostawca usług kontraktowych (3PL), nawiązał partnerską współpracę z innowacyjną globalną platformą Plug and Play. Informacja została ogłoszona 1 października podczas oficjalnego otwarcia nowego biura Plug and Play w Hamburgu.

czytaj więcej »


Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji 2019

16 października 2019

Już niespełna trzy tygodnie pozostały na zgłaszanie do konkursu Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji 2019 produktów i usług wspierających logistykę. Zgłoszenia przyjmujemy do poniedziałku 4 listopada. Zapraszamy do udziału!

czytaj więcej »


Panattoni: cztery lokalizacje dla InPost

15 października 2019

Panattoni Europe wynajmie firmie InPost ponad 21 000 m kw. powierzchni w czterech centrach dystrybucyjnych – w Toruniu, w Bydgoszczy, w Szczecinie i w Opolu.

czytaj więcej »


Dachser i Ochsner: tworząc przyjemny klimat

14 października 2019

Pompy ciepła Ochsner zapewniają przyjemną temperaturę w mieszkaniach i domach. By mieć gwarancję, że towary firmy będą sprawnie dostarczane do klientów w całej Europie i coraz częściej także w innych częściach świata, austriacka firma już od dekady współpracuje z operatorem logistycznym Dachser.

czytaj więcej »


Startuje budowa Panattoni Park Częstochowa

11 października 2019

Panattoni Europe rozpoczyna budowę Panattoni Park Częstochowa. To pierwsza tego typu realizacja dewelopera w północnej części województwa śląskiego. W dwóch nowoczesnych halach powstanie w sumie 30 400 m kw. powierzchni klasy A. Budowa ruszy w październiku br., a oddanie najemcom pierwszych powierzchni zaplanowano na luty 2020 roku.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter