Rozwój transportu na Jedwabnym Szlaku

13 marca 2017

PEKAES, czołowy operator logistyczny, intensywnie rozwija współpracę w zakresie drobnicy na trasie Chiny-Europa-Chiny. Jeszcze 3 lata temu terminal Spedcont w Łodzi, spółki należącej do Grupy PEKAES, obsługiwał jeden taki transport kolejowy tygodniowo.

Dziś pociągi do i z chińskiego Chengdu wyjeżdżają codziennie i wszystko wskazuje na to, że ich liczba będzie rosła.

W ubiegłym roku PEKAES kilkakrotnie gościł już w swojej centrali w Błoniu oficjalną delegację z Chin. Wizyty przedstawicieli Samorządu Ningbo, jednego z najszybciej rozwijających się regionów Chin, to efekt rosnącego zainteresowania możliwościami współpracy z polskim operatorem logistycznym.

Chińscy partnerzy doceniają zalety terminala Spedcont, który dzięki lokalizacji w Łodzi na skrzyżowaniu autostrad stanowi idealnie skomunikowany punkt na mapie Europy. Terminal w Łodzi, jeden z największych tego typu obiektów w Polsce, zapewnia odpowiednią sprawność operacyjną, umożliwiając obsługę dużego wolumenu kontenerów. Ważnym jego atutem jest również odpowiednio duża powierzchnia, dzięki czemu możliwe jest składowanie dużej liczby kontenerów po rozładunku.

– Współpraca PEKAES z Chinami rozpoczęła się 3 lata temu. Pierwsze transporty kolejowe z Chengdu odbywały się raz w tygodniu i obejmowały wyłącznie import. Obecnie terminal spółki Spedcont w Łodzi obsługuje około 35 pociągów miesięcznie, z czego aż jedna trzecia to połączenia eksportowe – stwierdza Arkadiusz Filipowski, członek zarządu, dyrektor handlowy PEKAES.

Transport kontenerów z terminala Spedcont do Chin obejmuje coraz większy wolumen towarów, wśród których największą część stanowią maszyny przemysłowe oraz drobnica.

– Chińczycy są bardzo wymagającymi partnerami. Liczy się dla nich jakość i szybkość obsługi, a także kompleksowość oferty. Dlatego we współpracy z Chinami duży nacisk kładziemy na dostosowanie naszych możliwości operacyjnych do rosnącego wolumenu pociągów i kontenerów, by w jak najlepszy sposób sprostać tym oczekiwaniom – mówi Michał Gawin, dyrektor ds. operacyjnych, Spedcont.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Wystartowała budowa Panattoni Park Warsaw South

20 czerwca 2018

Panattoni Europe rozpoczął budowę nowego centrum logistycznego Park Warsaw South. Inwestycję zainaugurowała CTDI, wbijając symboliczną pierwszą łopatę pod realizację siedziby firmy. Uroczystość odbyła się 14 czerwca br. Zakończenie tej części inwestycji planowane jest na luty 2019 r.

czytaj więcej »


Emirates SkyCargo z Cainiao

19 czerwca 2018

Emirates SkyCargo podpisały list intencyjny z firmą Cainiao Smart Logistics Network Ltd. („Cainiao”), logistycznym skrzydłem holdingu Alibaba Group, w sprawie współpracy przy dostawie przesyłek transgranicznych.

czytaj więcej »


Trzecie Centrum Innowacji DHL

15 czerwca 2018

Nowe Centrum Innowacji DHL będzie przewodniczyło procesowi opracowywania przyszłych rozwiązań w zakresie logistyki i łańcucha dostaw w regionie obu Ameryk. Otwarcie nowoczesnego obiektu planowane jest na lato 2019 roku.

czytaj więcej »


Dachser: nowy magazyn w Sosnowcu

13 czerwca 2018

Dachser otworzył nowy magazyn klasy A w Śląskim Centrum Logistycznym i przeniósł do niego swój sosnowiecki oddział. Nowy obiekt jest większy o 80% od poprzedniego, zajmuje ponad 8500 m², z czego prawie 8000 m² będzie wykorzystywane na potrzeby cross-dockingu i logistyki kontraktowej.

czytaj więcej »


Panattoni sprzedał Park Warsaw West V

11 czerwca 2018

Panattoni Europe sprzedaje kolejny obiekt logistyczny – Panattoni Park Warsaw West V o powierzchni 70 tys. m kw. Nabywcą jest holenderska spółka, dla której jest to pierwsza inwestycja na polskim rynku magazynowym.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter