Rozwój transportu na Jedwabnym Szlaku

13 marca 2017

PEKAES, czołowy operator logistyczny, intensywnie rozwija współpracę w zakresie drobnicy na trasie Chiny-Europa-Chiny. Jeszcze 3 lata temu terminal Spedcont w Łodzi, spółki należącej do Grupy PEKAES, obsługiwał jeden taki transport kolejowy tygodniowo.

Dziś pociągi do i z chińskiego Chengdu wyjeżdżają codziennie i wszystko wskazuje na to, że ich liczba będzie rosła.

W ubiegłym roku PEKAES kilkakrotnie gościł już w swojej centrali w Błoniu oficjalną delegację z Chin. Wizyty przedstawicieli Samorządu Ningbo, jednego z najszybciej rozwijających się regionów Chin, to efekt rosnącego zainteresowania możliwościami współpracy z polskim operatorem logistycznym.

Chińscy partnerzy doceniają zalety terminala Spedcont, który dzięki lokalizacji w Łodzi na skrzyżowaniu autostrad stanowi idealnie skomunikowany punkt na mapie Europy. Terminal w Łodzi, jeden z największych tego typu obiektów w Polsce, zapewnia odpowiednią sprawność operacyjną, umożliwiając obsługę dużego wolumenu kontenerów. Ważnym jego atutem jest również odpowiednio duża powierzchnia, dzięki czemu możliwe jest składowanie dużej liczby kontenerów po rozładunku.

– Współpraca PEKAES z Chinami rozpoczęła się 3 lata temu. Pierwsze transporty kolejowe z Chengdu odbywały się raz w tygodniu i obejmowały wyłącznie import. Obecnie terminal spółki Spedcont w Łodzi obsługuje około 35 pociągów miesięcznie, z czego aż jedna trzecia to połączenia eksportowe – stwierdza Arkadiusz Filipowski, członek zarządu, dyrektor handlowy PEKAES.

Transport kontenerów z terminala Spedcont do Chin obejmuje coraz większy wolumen towarów, wśród których największą część stanowią maszyny przemysłowe oraz drobnica.

– Chińczycy są bardzo wymagającymi partnerami. Liczy się dla nich jakość i szybkość obsługi, a także kompleksowość oferty. Dlatego we współpracy z Chinami duży nacisk kładziemy na dostosowanie naszych możliwości operacyjnych do rosnącego wolumenu pociągów i kontenerów, by w jak najlepszy sposób sprostać tym oczekiwaniom – mówi Michał Gawin, dyrektor ds. operacyjnych, Spedcont.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

20. kwietnia – konferencja – czy ubezpieczenie może zależeć od sposobu jazdy?

29 marca 2017

20.04. odbędzie się spotkanie poświęcone Usage-Based Insurance – telematyce w ubezpieczeniach. Pierwsze wdrożenia zostały w Polsce już zakomunikowane, lecz wciąż jeszcze daleko nam do Wielkiej Brytanii czy Włoch. Patronat medialny sprawuje wydawnictwo Eurologistics.

czytaj więcej »


Wystartował pierwszy etap zawodów Global Challenge – The Fresh Connection 2017

28 marca 2017

Jak co roku, a dzieje się tak już od 7 lat, pod koniec marca rozpoczyna się pierwszy etap międzynarodowych zawodów w zarządzaniu łańcuchem dostaw Global Challenge – The Fresh Connection. Od 27 marca do 14 kwietnia organizowane są Remote Sessions. To faza wstępna rozgrywek, gdzie wyniki nie mają znaczenia, natomiast gracze mogą sprawdzić, jakie zadania czekają na nich w kolejnych miesiącach.

czytaj więcej »


Panattoni Europe dla DSV Solutions

27 marca 2017

Już w lipcu 2017 roku rozpocznie działanie nowe centrum logistyczne. Panattoni Europe zbuduje w Pęcicach kolejny obiekt dla firmy DSV Solutions. o powierzchni 25 000 m2 – w ramach Panattoni Park Janki II. Na razie wbudowano kamień węgielny, czego byliśmy świadkami.

czytaj więcej »


FM Logistic Polska mistrzem biznesu

27 marca 2017

Sale Hotelu Narvil w Serocku pod Warszawą były miejscem uroczystości wręczenia nagród magazynu Businessman „Mistrz Biznesu”. W tym roku kapituła przyznała osiem wyróżnień, w tym dla FM Logistic Polska w kategorii Logistyka. Nagrodę w imieniu firmy odebrał Piotr Sukiennik, prezes Zarządu.

czytaj więcej »


Rywalizacja operatorów wózków widłowych

24 marca 2017

Hala magazynu logistycznego znajdującego się pod Piotrkowem Trybunalskim stała się areną rozgrywek operatorów wózków widłowych w ramach pierwszego ogólnopolskiego konkursu sprawności jazdy wózkami widłowymi zorganizowanego przez dział BHP polskiego oddziału firmy FM Logistic.

czytaj więcej »


Newsletter