Rozwój transportu na Jedwabnym Szlaku

13 marca 2017

PEKAES, czołowy operator logistyczny, intensywnie rozwija współpracę w zakresie drobnicy na trasie Chiny-Europa-Chiny. Jeszcze 3 lata temu terminal Spedcont w Łodzi, spółki należącej do Grupy PEKAES, obsługiwał jeden taki transport kolejowy tygodniowo.

Dziś pociągi do i z chińskiego Chengdu wyjeżdżają codziennie i wszystko wskazuje na to, że ich liczba będzie rosła.

W ubiegłym roku PEKAES kilkakrotnie gościł już w swojej centrali w Błoniu oficjalną delegację z Chin. Wizyty przedstawicieli Samorządu Ningbo, jednego z najszybciej rozwijających się regionów Chin, to efekt rosnącego zainteresowania możliwościami współpracy z polskim operatorem logistycznym.

Chińscy partnerzy doceniają zalety terminala Spedcont, który dzięki lokalizacji w Łodzi na skrzyżowaniu autostrad stanowi idealnie skomunikowany punkt na mapie Europy. Terminal w Łodzi, jeden z największych tego typu obiektów w Polsce, zapewnia odpowiednią sprawność operacyjną, umożliwiając obsługę dużego wolumenu kontenerów. Ważnym jego atutem jest również odpowiednio duża powierzchnia, dzięki czemu możliwe jest składowanie dużej liczby kontenerów po rozładunku.

– Współpraca PEKAES z Chinami rozpoczęła się 3 lata temu. Pierwsze transporty kolejowe z Chengdu odbywały się raz w tygodniu i obejmowały wyłącznie import. Obecnie terminal spółki Spedcont w Łodzi obsługuje około 35 pociągów miesięcznie, z czego aż jedna trzecia to połączenia eksportowe – stwierdza Arkadiusz Filipowski, członek zarządu, dyrektor handlowy PEKAES.

Transport kontenerów z terminala Spedcont do Chin obejmuje coraz większy wolumen towarów, wśród których największą część stanowią maszyny przemysłowe oraz drobnica.

– Chińczycy są bardzo wymagającymi partnerami. Liczy się dla nich jakość i szybkość obsługi, a także kompleksowość oferty. Dlatego we współpracy z Chinami duży nacisk kładziemy na dostosowanie naszych możliwości operacyjnych do rosnącego wolumenu pociągów i kontenerów, by w jak najlepszy sposób sprostać tym oczekiwaniom – mówi Michał Gawin, dyrektor ds. operacyjnych, Spedcont.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Walka o finał Global Challenge SCM

25 kwietnia 2018

W ostatnim tygodniu kwietnia rozpoczął się drugi etap zawodów Global Challenge SCM – The Fresh Connection 2018, czyli Global Challenge Rounds. Jego stawka jest bardzo wysoka, bowiem drużyny z jednego kraju rywalizują między sobą o udział w światowym finale. Zwycięzca może być tylko jeden.

czytaj więcej »


Koniec budowy centrum logistycznego Zalando w Głuchowie

24 kwietnia 2018

Polski rynek e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie. Obecnie jego wartość wynosi aż 40 mld złotych[1]. Znakomitą kondycję handlu online widać m.in. w branży modowej na przykładzie Zalando.

czytaj więcej »


Są fabryki, będzie centrum logistyczne

23 kwietnia 2018

Firma BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego rozpoczęła budowę nowego Centrum Logistyczne we Wrocławiu. To kolejna ważna inwestycja Grupy BSH przy ulicy Żmigrodzkiej 143. 

czytaj więcej »


Dachser chwyta wiatr w żagle

23 kwietnia 2018

W 2017 r. Dachser po raz pierwszy osiągnął przychód przekraczający 6 mld euro. Globalny operator logistyczny zwiększył swoje skonsolidowane przychody brutto o 7,2% do poziomu 6,12 mld euro.

czytaj więcej »


DHL rozszerza działalność e-commerce

20 kwietnia 2018

Globalna nowa platforma informatyczna DHL umożliwi zarządzanie zamówieniami na całym świecie. Nowe centra realizacji znajdują się w Wielkiej Brytanii, obu Amerykach i krajach Azji Południowo-Wschodniej.

czytaj więcej »


Newsletter