Rozwój transportu na Jedwabnym Szlaku

13 marca 2017

PEKAES, czołowy operator logistyczny, intensywnie rozwija współpracę w zakresie drobnicy na trasie Chiny-Europa-Chiny. Jeszcze 3 lata temu terminal Spedcont w Łodzi, spółki należącej do Grupy PEKAES, obsługiwał jeden taki transport kolejowy tygodniowo.

Dziś pociągi do i z chińskiego Chengdu wyjeżdżają codziennie i wszystko wskazuje na to, że ich liczba będzie rosła.

W ubiegłym roku PEKAES kilkakrotnie gościł już w swojej centrali w Błoniu oficjalną delegację z Chin. Wizyty przedstawicieli Samorządu Ningbo, jednego z najszybciej rozwijających się regionów Chin, to efekt rosnącego zainteresowania możliwościami współpracy z polskim operatorem logistycznym.

Chińscy partnerzy doceniają zalety terminala Spedcont, który dzięki lokalizacji w Łodzi na skrzyżowaniu autostrad stanowi idealnie skomunikowany punkt na mapie Europy. Terminal w Łodzi, jeden z największych tego typu obiektów w Polsce, zapewnia odpowiednią sprawność operacyjną, umożliwiając obsługę dużego wolumenu kontenerów. Ważnym jego atutem jest również odpowiednio duża powierzchnia, dzięki czemu możliwe jest składowanie dużej liczby kontenerów po rozładunku.

– Współpraca PEKAES z Chinami rozpoczęła się 3 lata temu. Pierwsze transporty kolejowe z Chengdu odbywały się raz w tygodniu i obejmowały wyłącznie import. Obecnie terminal spółki Spedcont w Łodzi obsługuje około 35 pociągów miesięcznie, z czego aż jedna trzecia to połączenia eksportowe – stwierdza Arkadiusz Filipowski, członek zarządu, dyrektor handlowy PEKAES.

Transport kontenerów z terminala Spedcont do Chin obejmuje coraz większy wolumen towarów, wśród których największą część stanowią maszyny przemysłowe oraz drobnica.

– Chińczycy są bardzo wymagającymi partnerami. Liczy się dla nich jakość i szybkość obsługi, a także kompleksowość oferty. Dlatego we współpracy z Chinami duży nacisk kładziemy na dostosowanie naszych możliwości operacyjnych do rosnącego wolumenu pociągów i kontenerów, by w jak najlepszy sposób sprostać tym oczekiwaniom – mówi Michał Gawin, dyrektor ds. operacyjnych, Spedcont.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Największa platforma logistyczna CAT LC Polska

22 listopada 2017

CAT LC Polska – operator logistyczny należący do międzynarodowego koncernu Groupe CAT, specjalizujący się w obsłudze m.in. branży motoryzacyjnej, otworzył w parku SEGRO Business Park Warsaw Ożarów swoją największą w Polsce platformę logistyczną. Uroczysta inauguracja odbyła się 8 listopada br.

czytaj więcej »


Środkowoeuropejski gigant e-commerce potraja powierzchnię w parku P3 Błonie

21 listopada 2017

P3 kontynuuje rozbudowę parku logistycznego P3 Błonie na przedmieściach Warszawy. Gigant e-commerce firma eMAG (dawniej Agito.pl), wynajęła 33 000 mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej, która powstanie w ramach trzeciej fazy budowy budynku numer 16.

czytaj więcej »


Corning Optical Communications w parku SEGRO w Strykowie z 82 000 mkw.

20 listopada 2017

We wtorek, 14 listopada br., uroczystością wmurowania kamienia węgielnego zainaugurowano budowę nowego obiektu produkcyjno-magazynowego o powierzchni 39 000 m2 dla Corning Optical Communications Polska w SEGRO Logistics Park Stryków.

czytaj więcej »


Gigantyczny transport Dachser

17 listopada 2017

Dziewięć pierścieni zajmujących szerokość autostrady, ponad 200 ton ładunku długiego na 30 metrów i droga z Coesfeld w północno-zachodnich Niemczech do Szanghaju – to szczegóły zadania, jakiego podjął się operator logistyczny Dachser na zlecenie producenta autoklawów, Scholz Maschinenbau.

czytaj więcej »


frameLOGIC z GPS-LOG

16 listopada 2017

frameLOGIC, dostawca kompleksowych rozwiązań telematycznych, ogłosił przejęcie lokalnej konkurencji GPS-LOG. W wyniku transakcji, frameLOGIC pozyskał kilkuset nowych klientów oraz wkomponował cały zespół pracowników GPS-LOG w swoje struktury.

czytaj więcej »


Newsletter