Rozwój transportu na Jedwabnym Szlaku

13 marca 2017

PEKAES, czołowy operator logistyczny, intensywnie rozwija współpracę w zakresie drobnicy na trasie Chiny-Europa-Chiny. Jeszcze 3 lata temu terminal Spedcont w Łodzi, spółki należącej do Grupy PEKAES, obsługiwał jeden taki transport kolejowy tygodniowo.

Dziś pociągi do i z chińskiego Chengdu wyjeżdżają codziennie i wszystko wskazuje na to, że ich liczba będzie rosła.

W ubiegłym roku PEKAES kilkakrotnie gościł już w swojej centrali w Błoniu oficjalną delegację z Chin. Wizyty przedstawicieli Samorządu Ningbo, jednego z najszybciej rozwijających się regionów Chin, to efekt rosnącego zainteresowania możliwościami współpracy z polskim operatorem logistycznym.

Chińscy partnerzy doceniają zalety terminala Spedcont, który dzięki lokalizacji w Łodzi na skrzyżowaniu autostrad stanowi idealnie skomunikowany punkt na mapie Europy. Terminal w Łodzi, jeden z największych tego typu obiektów w Polsce, zapewnia odpowiednią sprawność operacyjną, umożliwiając obsługę dużego wolumenu kontenerów. Ważnym jego atutem jest również odpowiednio duża powierzchnia, dzięki czemu możliwe jest składowanie dużej liczby kontenerów po rozładunku.

– Współpraca PEKAES z Chinami rozpoczęła się 3 lata temu. Pierwsze transporty kolejowe z Chengdu odbywały się raz w tygodniu i obejmowały wyłącznie import. Obecnie terminal spółki Spedcont w Łodzi obsługuje około 35 pociągów miesięcznie, z czego aż jedna trzecia to połączenia eksportowe – stwierdza Arkadiusz Filipowski, członek zarządu, dyrektor handlowy PEKAES.

Transport kontenerów z terminala Spedcont do Chin obejmuje coraz większy wolumen towarów, wśród których największą część stanowią maszyny przemysłowe oraz drobnica.

– Chińczycy są bardzo wymagającymi partnerami. Liczy się dla nich jakość i szybkość obsługi, a także kompleksowość oferty. Dlatego we współpracy z Chinami duży nacisk kładziemy na dostosowanie naszych możliwości operacyjnych do rosnącego wolumenu pociągów i kontenerów, by w jak najlepszy sposób sprostać tym oczekiwaniom – mówi Michał Gawin, dyrektor ds. operacyjnych, Spedcont.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

UPS uruchomiło centrum w Mysłowicach

26 maja 2017

Firma UPS uroczyście otworzyła nowe centrum przeładunkowe w Mysłowicach. Większa powierzchnia i zwiększona przepustowość paczek umożliwi firmie wsparcie przedsiębiorstw różnej wielkości, działających w południowej Polsce w dotarciu do klientów w pozostałych regionach Polski, Europie i poza granicami.

czytaj więcej »


DSV transportuje nawierzchnię na wyścigi konne

25 maja 2017

DSV przetransportowało ponad 400 ton nawierzchni wykorzystywanej na torach wyścigów konnych z Wielkiej Brytanii do Danii. Przedsięwzięcie to było jednym z wielu tego typu transportów zrealizowanych przez operatora na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy.

czytaj więcej »


Nowe powierzchnie w parku P3 Poznań

24 maja 2017

W parku P3 Poznań odbyła się uroczystość postawienia ostatniej kolumny nowego magazynu o powierzchni 31 904 m2. Jedną trzecią budynku – 10 000 m2 – zajmie firma British American Tobacco Polska.

czytaj więcej »


Akademia Rozwoju PEKAES

23 maja 2017

Rozwój kompetencji zawodowych to dziś jeden z ważniejszych czynników wpływających na zadowolenie z wykonywanej pracy. Jak wynika z badań prowadzonych wśród pracowników polskich firm, wielu z nich uważa, że mają za mało możliwości podnoszenia swoich kwalifikacji. W odpowiedzi na te potrzeby PEKAES, czołowy operator logistyczny, stworzył Akademię Rozwoju PEKAES – kompleksowy program szkoleń i aktywności adresowany do wszystkich pracowników firmy.

czytaj więcej »


Systemy informatyczne w obsłudze e-sklepów

18 maja 2017

Rynek e-commerce dynamicznie się rozwija, a prognozy na kolejne lata są nadal bardzo optymistyczne. Według szacunków ekspertów wartość tego sektora w 2020 roku przekroczy poziom 64 mld zł. Rozwój e-commerce nie byłby jednak możliwy bez nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które znacząco optymalizują czas realizacji zamówień, wpływając na wzrost satysfakcji klientów.
Rynek e-zakupów rośnie w siłę, a wraz z nim zmieniają się również potrzeby internetowych konsumentów, którzy stają się coraz bardziej wymagający pod kątem jakości obsługi całego procesu doręczania przesyłki.

czytaj więcej »


Newsletter