Rozpoczęła się budowa największego kompleksu logistycznego DSV

3 grudnia 2018

Nowy obiekt DSV będzie przyszłą kanadyjską centralą firmy i najnowocześniejszym kompleksem logistycznym. Obiekt będzie największym tego typu obiektem w sieci DSV na całym świecie. Jego powierzchnia wyniesie 1,1 mln stóp kwadratowych (335 tys. m2).

Uroczysta inauguracja budowy nowej siedziby DSV Canada w Milton, Ontario, rozpoczęła się podczas ceremonii w dniu 22 listopada, w której wzięli udział przedstawiciele zarządu DSV oraz przedstawiciele władz miasta i regionu. Oficjalne otwarcie planowane jest jesienią 2019 r. a w nowobudowanym obiekcie zatrudnienie znajdzie ponad 800 pracowników.

– Dzisiejsze przełomowe osiągnięcie to ważny kamień milowy dla DSV. Jest to największy tego typu obiekt w sieci DSV na całym świecie. Nowy obiekt w Milton pokazuje nasze zaangażowanie na rzecz naszych klientów i przyszłość DSV w Kanadzie. Wspólnie mamy nieograniczony potencjał i możliwości rozwoju, partnerstwa i innowacji – powiedział Martin Roos, dyrektor zarządzający. Burmistrz Gordon Krantz, obecnie w 13 kadencji, podkreślił: – Milton jest miejscem możliwości. Witamy DSV i wszystko, co ma do zaoferowania, ponieważ nasza społeczność wciąż się rozwija dzięki nowym firmom.

Kompleks o powierzchni 1,1 miliona stóp kwadratowych (335 tys. m2) obejmie magazyn dla klientów wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania logistyczne oraz 3-piętrowy biurowiec o powierzchni 35 tys. stóp kwadratowych (ponad. 10 tys. m2). Nowy obiekt DSV Canada skonsoliduje swoje dywizje Air & Sea, Road i Solutions pod jednym dachem. Rob Chanona, dyrektor zarządzający DSV Solutions zauważa: – Kluczem naszego sukcesu jest dostarczanie klientom kompleksowej usługi z jednego źródła, co jest podstawą do rozwoju współpracy w ramach zarządzania łańcuchem dostaw. DSV Milton pozwoli nam osiągnąć jeszcze więcej innowacji i współpracy w ramach grupy.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Grupa Raben przejmuje Fenthols

5 czerwca 2020

Fenthol & Sandtmann GmbH (Fenthols) został w pełni zintegrowany z Raben Trans European Germany GmbH z dniem 1 czerwca 2020 roku. Raben był właścicielem 50 procent udziałów w spółce Fenthols od 2011 roku.

W listopadzie ubiegłego roku Grupa podpisała umowę zakupu z rodziną Ehrig dotyczącą przejęcia pozostałych 50% udziałów, w tym spółek zależnych FKL Kontraktlogistik i Kraftverkehr P&M Ehrig. W międzyczasie Federalny Urząd Antymonopolowy zatwierdziły proces przejęcia. Zgodnie z umową, Raben przejmie wszystkie lokalizacje Fenthols w Hamburgu, Lipsku, Dreźnie i Erlensee pod Frankfurtem nad Menem wraz z 460 pracownikami.

Dzięki integracji firmy Fenthols dwaj wiodący operatorzy logistyczni łączą siły i intensyfikują swoją działalność operacyjną na terenie Niemiec w samym sercu Europy. Wraz z niemieckimi oddziałami spółki Fenthols, Raben przejmuje doskonale położone lokalizacje logistyczne. Przejęcie otwiera również nowe perspektywy przed niemiecką spółką.

– Dzięki europejskiemu standardowi możemy skorzystać z międzynarodowego know-how Grupy Raben, a tym samym podnieść jakość naszych usług – mówi Jens Hirschberg, dyrektor oddziału w Hamburgu. Obie firmy współpracowały już ze sobą z dużym powodzeniem w przeszłości.
Założona w Lipsku w 1827 roku, spółka Fenthol & Sandtmann GmbH jest jedną z najstarszych firm spedycyjnych w Niemczech. Ta firma rodzinna oferuje usługi transportu drogowego, morskiego i lotniczego oraz logistykę kontraktową i w 2019 roku osiągnęła obrót w wysokości 125 mln euro. Dzięki pełnej integracji z Grupą Raben, Klienci mogą teraz korzystać ze znacznie wydajniejszej i większej sieci z 39 oddziałami w całych Niemczech. Grupa Raben zatrudnia ponad 10 000 pracowników w całej Europie. Grupa dysponuje również 8500 środkami transportu i około 1150 000 mkw. powierzchni magazynowej.
Lokalizacje

Dzięki umowie ze spółką Fenthols, Grupa Raben rozszerza swoje portfolio usług. Oprócz pozyskania strategicznie położonych lokalizacji, jak np. w pobliżu lotniska we Frankfurcie, doda do swojej sieci magazyn towarów niebezpiecznych w Erlensee w Hesji oraz oddział na lipskim lotnisku Cargo przy autostradzie A14, gdzie spółka zależna Fenthols Kontraktlogistik GmbH oferuje usługi magazynowe oraz dystrybucję. Dzięki przejęciu centrali Fenthols w porcie w Hamburgu, Raben rozszerza swoje portfolio usług w zakresie transportu morskiego i tym samym wzmacnia swój know-how w dziedzinie transportu intermodalnego. Usługi transportu morskiego i lotniczego zostaną połączone w oddzielnej spółce Raben Sea & Air GmbH. Raben wyraźnie kładzie nacisk na rozwój tych operacji niezależnie od istniejącej europejskiej sieci drogowej.

Zarządzanie transportem

Klienci spółki Fenthols mają teraz dostęp do platformy MyRaben i korzystają z jednolitego systemu zarządzania transportem. – Jest to znacząca poprawa, ponieważ zwiększa przejrzystość procesu. Cały proces logistyczny staje się bardziej jednorodny – wyjaśnia Hirschberg. Za pomocą narzędzia do śledzenia przesyłek ETA określającego szacowany czas dostarczenia przesyłki, Klienci otrzymują kompletne informacje o statusie swoich przesyłek. Raben oferuje również nową usługę, Picture Confirming Delivery (PCD), która umożliwia bezdotykowe potwierdzenie dostawy praktycznie bez udziału odbiorcy.

Wdrożenie infrastruktury IT i wszystkich innych procesów wymagało ścisłej współpracy wszystkich działów w ciągu ostatnich kilku miesięcy od podpisania umowy zakupu. Cztery oddziały Fenthols w Niemczech były wspierane przez zespoły Grupy Raben z różnych lokalizacji w Europie. Kryzys związany z pandemią utrudnił proces połączenia obu firm rodzinnych. – Jednak dzięki wsparciu i precyzyjnemu harmonogramowi wszystkie niezbędne procesy zostaną zakończone do dnia 1 czerwca – mówi Hirschberg. Wtedy właśnie partnerzy stworzą nowy silny zespół.
W ostatnich latach Raben dynamicznie inwestował na rynku niemieckim i konsekwentnie realizował swoją długoterminową strategię budowania własnej, niezależnej transportowej sieci drobnicowej.

czytaj więcej »


Panattoni zbuduje fabrykę grilli dla firmy Weber

4 czerwca 2020

Panattoni, lider rynku powierzchni przemysłowych w Europie, wybuduje dedykowany obiekt dla firmy Weber, amerykańskiego producenta grilli oraz dedykowanym im akcesoriom. Inwestycja o charakterze BTS (built-to-suit) i powierzchni 50 000 m kw. powstanie w Zabrzu, a najemca wprowadzi się do niej w sierpniu 2021 roku.

czytaj więcej »


Polski eksport do sieci sklepów DIY w czasach pandemii

3 czerwca 2020

Asortyment przyjazny sprzedaży online, większa elastyczność, umiejętność szybkiego reagowania, mniejsze zamówienia, możliwości tymczasowego zmagazynowania towaru, dywersyfikacja źródeł zaopatrzenia i dostęp do tzw. okna czasowego przy dostawie – do takich warunków muszą w wyniku pandemii dostosować się polscy producenci zaopatrujący sieci sklepów typu „dom i ogród” za granicą.

czytaj więcej »


Nowy wymiar bezpieczeństwa

2 czerwca 2020

Pandemia, z którą mierzymy się obecnie, zmienia wiele aspektów naszego życia. Konieczność modyfikacji procesów w przedsiębiorstwach, czy nowe nawyki konsumenckie to tylko niektóre z nich. Przede wszystkim szerszego znaczenia nabiera aspekt bezpieczeństwa. Widać to doskonale w branży intralogistycznej.

czytaj więcej »


Wsparcie dla start-upów – rusza program FM Open Lab

29 maja 2020

FM Logistic CE, wiodący operator logistyczny działający w Polsce, Czechach, Słowacji i Węgrzech, uruchamia program dedykowany start-upom. Inicjatywa nosi nazwę FM Open Lab i jest skierowana do przedsiębiorców, którzy chcieliby rozwijać swój produkt lub usługę w rzeczywistych warunkach biznesowych.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter