Rekordowy Black Friday dla ID Logistics

6 grudnia 2017

Grupa ID Logistics podsumowała obsługę magazynową podczas wielkiego święta wyprzedaży Black Friday (24 listopada). W ciągu trzech dni, obejmujących Black Friday i następujący po nim weekend, ID Logistics odnotował rekordowy – 40% wzrost liczby zamówień zrealizowanych w magazynach na całym świecie. Największe wzrosty dotyczyły magazynów dla branży e-commerce.
Obsługa logistyczna zleceń składanych przez klientów w czasie Black Friday, który w ciągu kilku lat stał się kluczową datą w kalendarzu przedświątecznych zakupów, wymaga odpowiedniego zarządzania łańcuchem dostaw. Największym wyzwaniem z punktu widzenia operatora jest zrealizowanie maksymalnej liczby zamówień w rekordowo krótkim czasie. W magazynach zarządzanych przez ID Logistics w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej przygotowania do operacji Black Friday 2017 rozpoczęły się już kilka tygodni wcześniej. Objęły one m.in. zatrudnienie, przeszkolenie pracowników tymczasowych i specyficzną organizację transportu. W tych dniach wiele magazynów ID Logistics pracowało przez całą dobę, w trybie trzyzmianowym, tak aby zapewnić sprawną obsługę klientów z branży e-commerce oraz handlu detalicznego.

Tegoroczny szczyt sprzedażowy bezpośrednio przyczynił się do wzrostu liczby zamówień realizowanych u klientów ID Logistics z branży e-commerce, takich jak Cdiscount, Nespresso, Privalia i Vente Privée, gdzie odnotowano trzykrotny wzrost wolumenów oraz klientów detalicznych, rozwijających sprzedaż tradycyjną lub wielokanałową (w Brazylii, Europie i Chinach), z branży high-tech (Media Markt, Boulanger), odzieżowej (Grupa Cortefiel) i kosmetycznej (Yves Rocher).

Również w Polsce ID Logistics odnotował wzrost liczby zamówień w magazynach, co wiązało się z obsługą licznych akcji promocyjnych przygotowanych przez klientów. – W naszych magazynach, tzw. wysoki sezon związany z przedświątecznymi zakupami, rozpoczął się już w październiku. Jesteśmy bardzo dobrze do niego przygotowani. Teraz realizujemy zamówienia związane z licznymi akcjami promocyjnymi, do których zalicza się także Black Friday. W tym okresie odnotowujemy wzrost zamówień o średnio od 20 do 30 proc. – mówi Zbigniew Bzukała, dyrektor magazynów ID Logistics w Będzinie i Gliwicach.

ID Logistics pragnie podziękować wszystkim 20 tysiącom pracowników Grupy i 10 tysiącom pracowników tymczasowych, którzy w tym czasie wspierali zespoły ID Logistics. Eric Hemar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, podsumowuje: – Działania przeprowadzone w ramach Black Friday są kolejnym przykładem wartości, jaką stanowi jednolita organizacja logistyczna. Jesteśmy dumni z tego, że dziś możemy wspierać wielu naszych klientów na całym świecie w dalszym rozwoju ich biznesu i dziękujemy im za zaufanie.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Tańczący z Paletami

14 grudnia 2018

Już po raz piąty operatorzy firm Raben i Fresh Logistics wzięli udział w konkursie wieńczącym cykl szkoleń z zakresu bezpiecznej pracy w magazynie. Wspólna akcja Grupy Raben i Akademii Bezpieczeństwa STILL to jeden z najciekawszych w Polsce przykładów budowania kultury organizacyjnej skupionej na bezpieczeństwie.

czytaj więcej »


Zrównoważone standardy Prologis

13 grudnia 2018

Działania Prologis na rzecz zrównoważonego rozwoju osiągnęły w listopadzie punkt kulminacyjny. Tegoroczne cele w zakresie ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego (ESG) zostały nie tylko osiągnięte, ale przekroczone.

czytaj więcej »


Centrum logistyczne Zalando pod Szczecinem rozpoczęło działalność

12 grudnia 2018

Zalando oficjalnie oddało do użytku centrum logistyczne pod Szczecinem. Inwestycja jest kolejnym krokiem w poszerzaniu sieci logistycznej Zalando, mającym na celu zapewnienie wysokiej jakości obsługi rosnącej grupie klientów, która liczy obecnie ponad 25 mln konsumentów na 17 rynkach.

czytaj więcej »


Marzena Wal nowym dyrektorem ds. rozwoju biznesu HUB logistics

11 grudnia 2018

Z początkiem grudnia do zespołu Hub Logistics – polskiej spółki fińskiego lidera usług logistyki kontraktowej – dołączyła Marzena Wal, obejmując funkcję dyrektora ds. rozwoju biznesu.

czytaj więcej »


Rozwój Everoad w Polsce

10 grudnia 2018

Średni czas płatności w sektorze transportu drogowego w Europie wynosi około 50 dni, Everoad zapewnia firmom transportowym płatności w ciągu 72 godzin od chwili otrzymania faktury za wykonaną usługę.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter