Przewozy węgla na Odrze

11 kwietnia 2018

Grupa Kapitałowa OT Logistics podpisała umowę na przeładunek węgla w porcie w Gliwicach ze Śląskim Centrum Logistyki S.A. (ŚCL). Umowa pozwoli na kontynuację śródlądowych przewozów węgla z Gliwic do Wrocławia. W połowie 2017 roku, po kilkuletniej przerwie, barki wróciły na tę trasę.

Pierwszy w tym roku transport węgla do Wrocławia wyruszył 4 kwietnia. Węgiel przetransportowany był ze śląskich kopalń do portu w Gliwicach drogą kolejową. Po przeładunku z wagonów na barki w Śląskim Centrum Logistyki S.A. surowiec popłynął Kanałem Gliwickim i Odrą do Wrocławia. Grupa Kapitałowa OT Logistics planuje w 2018 roku przewieźć Odrą 250 tys. ton węgla.

– Po bardzo udanym programie pilotażowym i wznowieniu w drugiej połowie ubiegłego roku rzecznego transportu węgla ze Śląska do wrocławskiej Kogeneracji planujemy zwiększenie skali przewozów w tym roku. Na trasie Gliwice-Wrocław chcemy przetransportować nawet ćwierć miliona ton węgla – stwierdził Andrzej Klimek, wiceprezes zarządu oraz dyrektor Dywizji Żeglugi Śródlądowej OT Logistics.

Grupa OT Logistics i ŚCL współpracowały już w 2017 roku, przywracając po kilku latach przerwy transport węgla Odrzańską Drogą Wodną z Gliwic do Wrocławia. W okresie od lipca do grudnia 2017 r. przewieziono na tej trasie ok. 127 tys. ton węgla.

– Technicznie i organizacyjnie jesteśmy przygotowani na rozpoczęcie sezonu żeglugowego. Nasze zdolności przeładunkowe znacznie przekraczają wspomniane 250 tys. ton i oscylują w granicach 1 mln ton rocznie. Jeżeli po udrożnieniu Odrzańskiej Drogi Wodnej i rozbudowie Elektrowni Opole potrzeby będą większe, jesteśmy gotowi inwestować w infrastrukturę i potrzebny sprzęt. Realizowana obecnie przebudowa stacji Gliwice Port umożliwi zwiększoną przepustowość pociągów – mówi Robert Goc, dyrektor ds. rozwoju Śląskiego Centrum Logistyki S.A.

– Cieszymy się, że regularne kursy towarowej żeglugi śródlądowej wróciły na Polskie rzeki. Umowa ze Śląskim Centrum Logistyki to efekt rosnącego popytu na usługi śródlądowego transportu towarów. Żegluga śródlądowa jest uzupełnieniem przewozów drogowych i kolejowych, ubiegły rok pokazał jak bardzo potrzebna jest ta gałąź transportu. Liczymy na to, że rządowe plany udrożnienia najważniejszych rzek zostaną zrealizowane, co pozwoli nam na przedstawienie klientom atrakcyjnej oferty przewozowej na innych trasach śródlądowych. Już samo otwarcie stopnia wodnego na Odrze w Malczycach pozwoli na wydłużenie sezonu żeglownego na Odrzańskiej Drodze Wodnej do ok. pół roku na odcinku od Kędzierzyna-Koźla do Szczecina – dodał Andrzej Klimek.

 

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Wystartowała budowa Panattoni Park Warsaw South

20 czerwca 2018

Panattoni Europe rozpoczął budowę nowego centrum logistycznego Park Warsaw South. Inwestycję zainaugurowała CTDI, wbijając symboliczną pierwszą łopatę pod realizację siedziby firmy. Uroczystość odbyła się 14 czerwca br. Zakończenie tej części inwestycji planowane jest na luty 2019 r.

czytaj więcej »


Emirates SkyCargo z Cainiao

19 czerwca 2018

Emirates SkyCargo podpisały list intencyjny z firmą Cainiao Smart Logistics Network Ltd. („Cainiao”), logistycznym skrzydłem holdingu Alibaba Group, w sprawie współpracy przy dostawie przesyłek transgranicznych.

czytaj więcej »


Trzecie Centrum Innowacji DHL

15 czerwca 2018

Nowe Centrum Innowacji DHL będzie przewodniczyło procesowi opracowywania przyszłych rozwiązań w zakresie logistyki i łańcucha dostaw w regionie obu Ameryk. Otwarcie nowoczesnego obiektu planowane jest na lato 2019 roku.

czytaj więcej »


Dachser: nowy magazyn w Sosnowcu

13 czerwca 2018

Dachser otworzył nowy magazyn klasy A w Śląskim Centrum Logistycznym i przeniósł do niego swój sosnowiecki oddział. Nowy obiekt jest większy o 80% od poprzedniego, zajmuje ponad 8500 m², z czego prawie 8000 m² będzie wykorzystywane na potrzeby cross-dockingu i logistyki kontraktowej.

czytaj więcej »


Panattoni sprzedał Park Warsaw West V

11 czerwca 2018

Panattoni Europe sprzedaje kolejny obiekt logistyczny – Panattoni Park Warsaw West V o powierzchni 70 tys. m kw. Nabywcą jest holenderska spółka, dla której jest to pierwsza inwestycja na polskim rynku magazynowym.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter