Panattoni Park Legnica i Spreadshirt Manufacturing Polska

12 lutego 2020

Panattoni, lider rynku nieruchomości powierzchni przemysłowych w Europie, rozbudowuje Legnicę – alternatywny rynek sektora obiektów przemysłowych wobec Wrocławia. Deweloper wystartował z budową 25 000 mkw. Panattoni Park Legnica z planowanych 90 000 mkw.
Panattoni kolejny raz stwarza możliwości rozwoju sektora przemysłowego w Legnicy. Po udanych realizacjach obiektów produkcyjnych i dedykowanego centrum logistycznego, deweloper wystartował z budową pierwszej fazy (25 000 mkw.) Panattoni Park Legnica. Do powstającej inwestycji wprowadzi się Spreadshirt Manufacturing Polska – polski zakład produkcyjny globalnej firmy e-commerce Spreadshirt. Umożliwia ona konsumentom wyrażenie siebie dzięki spersonalizowanym dostosowanym do ich potrzeb produktom. Wszystkie artykuły są drukowane na żądanie i wysyłane z Polski do całej Europy. Przedsiębiorstwo działa w Legnicy ponad 10 lat. Ze względu na planowany rozwój, a także optymalizację i racjonalizację produkcji i logistyki, zdecydowało się zmienić dotychczasowy wieloletni obiekt na nowoczesną powierzchnię magazynową klasy A.

W Panattoni Park Legnica – pierwszym tego typu parku przemysłowym w regionie Spreadshirt Manufacturing Polska wynajęło ponad 11 000 mkw. Część produkcyjno-magazynowa zajmie ponad 10 000 mkw., zaś biurowa blisko 1000 mkw. Do nowego obiektu firma przeprowadzi się już 1 sierpnia 2020 r. Dzięki tej zmianie, Spreadshirt Manufacturing Polska będzie mogło obsłużyć o 20 proc. więcej zamówień niż dotychczas.- Produkujemy w Legnicy od ponad 10 lat z pomocą bardzo zaangażowanego i dobrze wyszkolonego zespołu. Dzięki niemu rośniemy i chcemy robić kolejny krok w rozwoju firmy Spreadshirt Manufacturing Polska. Panattoni Park Legnicabędzie naszym centralnym magazynem dla wszystkich naszych lokalizacji w Unii Europejskiej. Zainstalujemy nową technologię drukowania, a tym samym poszerzymy specjalistyczną wiedzę zespołu w takich dziedzinach, jak hafty – komentuje Hanne Dinkel, dyrektor ds. dostaw dla klientów, przeniesienie fabryki z centrum miasta do Panattoni Park Legnica.

Ze względu na realizowane przez Spreadshirt Manufacturing Polska procesy, Panattoni odpowiednio dostosuje wynajmowaną powierzchnię. Będą to między innymi: adaptacje związane ze stałymi stanowiskami pracy – część produkcyjna uzyska oświetlenie naturalne na poziomie 12,5 proc., a także zostanie zwiększona ilość wymian powietrza na godzinę – i samymi procesami produkcyjnymi – zainstalowany zostanie system nawilżania adiabatycznego, specjalne odciągi, sprężarkownia, doprowadzony zostanie gaz niskiego ciśnienia i powstaną specjalne instalacje wodne.

Według Macieja Madejaka, dyrektora zarządzającego Panattoni Europe – Obecność Spreadshirt Manufacturing Polska w Panattoni Park Legnica, pokazuje potrzebę rynku legnickiego na tego typu inwestycje, a także potencjał niedostrzegany wcześniej przez dużych instytucjonalnych deweloperów. Legnica to alternatywa dla Wrocławia, jednej z najlepszych lokalizacji logistycznych Polski. Od stolicy Dolnego Śląska znajduje się ok. godzinę drogi, a dzięki autostradzie A4 ma idealne połączenie z Górnym Śląskiem, jak również z Niemcami. Z Wrocławiem konkuruje również ze względu na dostęp do pracowników – w Legnicy poziom bezrobocia jest trzykrotnie wyższy. Dlatego jest idealnym miejscem dla inwestorów, którzy za relatywnie niższe koszty są w stanie uzyskać porównywalny produkt do powierzchni zlokalizowanych na głównych rynkach.

Panattoni Park Legnica to nowoczesne centrum dystrybucyjno-produkcyjne o docelowej powierzchni ponad 90 000 m kw. w ramach trzech budynków i modułami o minimalnej powierzchni 1600 mkw. Inwestycja będzie mieć dwa wjazdy. Pierwszy od istniejącej już drogi na ul. Spółdzielczej, wykorzystywanej na potrzeby pobliskich centrów handlowych. Drugi wjazd będzie wspólną inwestycją Panattoni i Miasta, a będzie prowadzić od Ronda Bitwy Legnickiej 1241 r., zlokalizowanego 1,5 km od A4 . Park ma charakter miejski i znajduje się naprzeciwko istniejącego w Legnicy obszaru centrów handlowych, dzięki czemu zatrudnieni pracownicy będą mogli korzystać z publicznych środków komunikacji miejskiej.

 

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Wsparcie dla start-upów – rusza program FM Open Lab

29 maja 2020

FM Logistic CE, wiodący operator logistyczny działający w Polsce, Czechach, Słowacji i Węgrzech, uruchamia program dedykowany start-upom. Inicjatywa nosi nazwę FM Open Lab i jest skierowana do przedsiębiorców, którzy chcieliby rozwijać swój produkt lub usługę w rzeczywistych warunkach biznesowych.

czytaj więcej »


DSV Solutions w A2 Warsaw Park

28 maja 2020

Panattoni z kolejna realizacją dla DSV Solutions. Operator logistyczny zajmie blisko 12 000 mkw. w ramach A2 Warsaw Park – największego obiektu magazynowo-produkcyjnego w regionie warszawskim.

czytaj więcej »


Pandemia przeniosła wiosenne zakupy do Internetu

27 maja 2020

Już nie awaryjne zakupy w sieci, a prawdziwa zmiana nawyków stoi za wiosennym rozwojem polskich sklepów internetowych – wynika z danych zebranych przez Shoper.

czytaj więcej »


Nowy najemca w Hillwood Janki Sokołów

26 maja 2020

Hillwood, wiodący deweloper magazynowy, podpisał umowę najmu na ponad 5 tys. mkw. powierzchni w projekcie Hillwood Janki Sokołów. Tym samym kompleks został skomercjalizowany w całości.

czytaj więcej »


Duże zmiany w kredycie na innowacje technologiczne

25 maja 2020

Zniesienie wymogu innowacyjności w skali kraju, szerszy katalog kosztów możliwych do sfinansowania a także – zniesienie limitu dofinansowania wynoszącego 6 mln zł – to główne ułatwienia w kredycie na innowacje technologiczne w związku z pandemią. Nabór wniosków wystartuje 1 czerwca, a dokumentacja jest już dostępna na stronie Banku Gospodarstwa Krajowego. Kredyt na innowacje technologiczne jest finansowany z unijnego Programu Inteligentny Rozwój. 

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter