Panattoni inwestuje w Lublinie

2 grudnia 2019

Planowany Panattoni Park Lublin III to cztery hale magazynowe klasy A o łącznej powierzchni 53 110 mkw. Ich budowa rozpoczęła się już w październiku br., a wśród pierwszych najemców są znani operatorzy logistyczni. Wynajęli oni łącznie 12 000 mkw.

To już trzecie centrum dystrybucyjno-logistyczne Panattoni na Lubelszczyźnie. – Na zauważalny wzrost atrakcyjności inwestycyjnej Lublina i całej Polski Wschodniej składa się kilka czynników. Jeden z najistotniejszych to postęp jaki dokonał się w ostatnich latach w infrastrukturze transportowej – tłumaczy Dorota Jagodzińska, Managing Director Panattoni Europe. Chodzi m.in. o nową obwodnicę Lublina, budowę drogi ekspresowej nr 17, która znacząco skróci dojazd do Warszawy (191 km) czy trasy S 19 między Lublinem a Rzeszowem. Ta ostatnia jest częścią budowy szlaku Via Carpatia – paneuropejskiego korytarza transportowego łączącego północ i południe Europy od Litwy – przez Białystok, Lublin, Rzeszów – po Grecję. Jego ukończenie efektywnie połączy regiony Polski Wschodniej z resztą kraju, Europy i świata. Dużą rolę odgrywa również dostęp do zasobów ludzkich w regionie, którego deficyt zaczynają odczuwać dotychczasowe wielkie zagłębia inwestycyjne. Lubelszczyzna – z ponad dwumilionową populacją, bezrobociem wyższym niż w innych regionach oraz dziewięcioma szkołami wyższymi, w których rocznie kształci się ok. 65 tysięcy osób – jest w stanie zapewnić stały dopływ wykwalifikowanych pracowników.

W Panattoni Park Lublin III deweloper zaoferuje nowoczesną powierzchnię produkcyjno-magazynową z możliwością elastycznego kształtowania modułów, co zaspokoi wymagania klientów z różnych branż. W parku powstaną w sumie cztery hale o powierzchni odpowiednio 20 000 mkw., 18 300 mkw., 6700 mkw. oraz 8110 mkw.

Pierwsze 12 000 mkw. zostało już wynajęte przez operatorów logistycznych, którzy sukcesywnie rozbudowują sieć swoich terminali dystrybucyjno-przeładunkowych. Wyborowi Panattoni Park Lublin III sprzyjała doskonała lokalizacja nowych magazynów i ich dostępność komunikacyjna. Teren położony jest w rejonie ul. Mełgiewskiej, bezpośrednio przy drodze wojewódzkiej nr 822 i zaledwie 2 km od skrzyżowania z obwodnicą Lublina (węzeł Lublin Zadębie) w ciągu dróg ekspresowych S12 i S17.

Sieć dróg zapewnia dogodne połączenie tak z lotniskiem w Lublinie (10 km) jak dworcem PKP (5 km). Położenie w sąsiedztwie międzynarodowego portu lotniczego, terminala kolejowego oraz w niedużej odległości od wschodniej granicy Unii Europejskiej stwarza optymalne warunki zarówno dla dystrybucji krajowej, jak i międzynarodowej.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

GLS doceniony w globalnym ratingu zrównoważonego rozwoju

5 sierpnia 2020

Już po raz drugi Grupa GLS uzyskała srebrny status w prestiżowym ratingu EcoVadis, uznawanym na całym świecie. Firma uzyskała wysokie wyniki za rozwiązania proekologiczne oraz zaangażowanie w kwestie społeczne. W branży logistycznej GLS znajduje się w ścisłej światowej czołówce.

czytaj więcej »


Firmy szukają magazynów buforowych

4 sierpnia 2020

Na rynku rośnie zainteresowanie magazynami buforowymi i składowaniem tymczasowym. W ten sposób firmy próbują przygotować się na jesienno-zimowe szczyty zakupowe oraz zabezpieczyć na wypadek drugiej fali pandemii, która już raz w tym roku zatrzymała dostawy z Azji i wywołała problemy z zaopatrzeniem.

czytaj więcej »


Trójmiejskie prace nad autonomią żeglugi

3 sierpnia 2020

Politechnika Gdańska i Urząd Morski w Gdyni będą jednymi z pierwszych instytucji, które rozpoczną wdrażanie międzynarodowego i wysokobudżetowego projektu InSecTT – dedykowanego m.in. przeciwdziałaniu atakom cybernetycznym w obrębie tzw. Internetu Rzeczy i poprawie bezpieczeństwa żeglugi. Za wdrażanie autorskich technologii rozwijanych w projekcie, którego łączna wartość to ponad 44 mln euro, odpowiadać będą m.in. naukowcy z Politechniki Gdańskiej.

czytaj więcej »


ID Logistics rozwija Wewnętrzny Standard Jakości CID

31 lipca 2020

ID Logistics rozszerza zakres audytowania Wewnętrznego Standardu Jakości i wprowadza nową wersję CID 7.1. Teraz sprawdzane będą nie tylko procesy operacyjno-magazynowe i realizacja usług, ale także najnowsze procedury związane z bezpieczeństwem i organizacją pracy w centrach dystrybucyjnych. Przygotowana została też specjalna wersja CID Light, która ma wspierać proces wdrożenia zobowiązań systemu w nowo uruchamianych magazynach.

czytaj więcej »


Cyfryzacja i wzmocnione urządzenia Panasonic

30 lipca 2020

Operator logistyczny Interporto Padova wybrał wzmocnione urządzenia Panasonic do wsparcia procesu cyfryzacji. Modele TOUGHBOOK G1 w połączeniu z dedykowanym oprogramowaniem pozwalają na przepływ informacji w czasie rzeczywistym i sprawne kierowanie operacjami.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter