Panattoni Europe i Castorama Polska: pierwsze 50 ze 100 tys. planowanych mkw.

24 listopada 2017

Panattoni Europe zakończył pierwszy etap budowy centrum dystrybucyjnego dla Castorama Polska. Deweloper zrealizował pierwsze 50 tys. mkw. ze 100 tys. planowanych. Ta jedna z największych inwestycji w Polsce powstaje w Strykowie i będzie wsparciem zaplecza logistycznego.
Dzięki niemu czołowa sieć sklepów DIY/ home improvement będzie mogła w większym stopniu realizować swoje zobowiązania wobec klientów, zapewniając im jak najlepszą dostępność produktów. Oficjalne otwarcie tej części obiektu odbyło się 16 listopada 2017 r., a w uroczystości wzięli udział przedstawiciele obu firm oraz władze miejskie.

Prace budowlane rozpoczęły się jeszcze w kwietniu br., zaś kolejny etap inwestycji przypadnie na 2018 r. Po jego zakończeniu, powierzchnia magazynowa zajmie aż 98,5% całego obiektu, zaś socjalno-biurowa 1450 mkw. i będzie dostosowana do planowanego zatrudnienia 300 pracowników. Projekt jest realizowany zgodnie z kryteriami środowiskowymi, spełniającymi zasady zrównoważonego rozwoju np. w celu zmniejszenia zużycia energii zastosowano oświetlenie LED, które dodatkowo wzbogacono o system jego dynamicznego sterowania.

Najnowsza inwestycja Panattoni Europe dla Castorama Polska jest już drugą realizacją dewelopera dla tego najemcy – pierwsza, o powierzchni 50 tys. mkw.powstała również w Strykowie – i jak komentuje Marek Dobrzycki, Managing Director Panattoni Europe: – Należy do największych na rynku umów najmu sieci DIY, a realizacja pierwszego etapu miała ekspresowe tempo. Przekazanie najemcy pierwszych 50 tys. mkw. odbyło się zaledwie 120 dni po rozpoczęciu prac budowlanych. To było ogromne wyzwanie dla zespołu Panattoni Europe, zwłaszcza że naszym zadaniem była również przebudowa skrzyżowania na drodze krajowej 71. Ta faza budowy skończyła się sukcesem, za który jestem wdzięczny całemu zespołowi i firmom partnerskim, a firmie Castorama bardzo dziękuję za powierzone nam zaufanie co do realizacji całej inwestycji.

Decyzja Castorama Polska o zwiększeniu zasobów powierzchni magazynowej podyktowana była stałym rozwojem Castorama Polska – jej własnej sieć sprzedaży i zaplecza logistycznego, a także realizacją strategii międzynarodowej grupy Kingfisher: „One Kingfisher”. Obecnie wszystkie spółki będące częścią grupy, współpracują ze sobą m.in. w obszarze łańcucha dostaw, a dzięki obiektowi firma w jeszcze większym stopniu będzie mogła realizować swoje kluczowe zobowiązania wobec klientów – zapewniać im jak najlepszą dostępność produktów i atrakcyjne ceny.

– Chcemy, aby nasza oferta odpowiadała potrzebom wszystkich klientów, którym zależy na poprawie swoich warunków mieszkaniowych. Aby realizować ten cel, podejmujemy szereg decyzji biznesowych, w tym również związanych z zapleczem logistycznym i łańcuchem dostaw. Dzięki otwarciu kolejnego centrum dystrybucyjnego w Strykowie będziemy mogli w praktyce lepiej wykorzystać nasze kompetencje i międzynarodową skalę działalności. Ta inwestycja pozwoli nam ograniczać koszty i zapewniać szybkość dostaw, co pozytywnie wpłynie na ceny w naszych sklepach i łatwość zakupów – mówi Krzysztof Maśny, dyrektor ds. zarządzania łańcuchem dostaw Castorama Polska.

Podstawową funkcją obiektu jest wzmocnienie zaplecza logistycznego dla 74 sklepów sieci w Polsce oraz sklepu internetowego. Dodatkowo, centrum dystrybucyjne będzie wsparciem dla obsługi regionalnej, poprzez dystrybucję części produktów kierowanych do Rumunii i Rosji. Będzie również centrum konsolidacyjnym dla polskich dostawców, którzy w ramach Grupy Kingfisher eksportują produkty do innych krajów Europy i sprzedają je w ramach sieci.

Lokalizacja centrum dystrybucyjnego Castorama Polska to Stryków – jedno z najbardziej korzystnych miejsc magazynowej mapy Polski. Sąsiedztwo w Łodzi, a także najważniejszych szlaków komunikacyjnych – węzeł autostrady A2 (Stryków II), a także droga 71 (Zgierz-Stryków) w pobliżu krajowej trasy 14 (Warszawa-Łódź) – sprawiają, że powstający magazyn będzie doskonale skomunikowany z resztą kraju. Jednocześnie odległość kilkunastu kilometrów od Łodzi umożliwi korzystanie z tamtejszego rynku pracy.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Tańczący z paletami – finał konkursu

14 grudnia 2017

Najlepsi operatorzy wózków widłowych firmy Raben rywalizowali 12 grudnia w wielkim finale konkursu Tańczący z paletami. Celem konkursu jest docenienie pracy operatorów oraz promowanie bezpiecznych zachowań w magazynie. W tym roku zawody odbyły się już po raz czwarty.

czytaj więcej »


Coca‑Cola HBC Polska otwiera zautomatyzowany magazyn w Radzyminie

13 grudnia 2017

Firma Coca‑Cola HBC Polska, lider na polskim rynku napojów bezalkoholowych, otworzyła w zakładzie produkcyjnym w Radzyminie swój najnowszy magazyn. Inwestycja o powierzchni 3800 m2 warta jest blisko 24 miliony złotych.

czytaj więcej »


Laureaci programu Supply Chain Designer 2017

11 grudnia 2017

VI edycja programu Supply Chain Designer została uroczyście podsumowana podczas Gali Logistyki Transportu i Produkcji. 7 grudnia 2017 roku w Sofitel Victoria Warsaw uhonorowaliśmy najlepsze projekty, biorące udział w tym unikatowym badaniu.

czytaj więcej »


Laureaci badania Operator Logistyczny Roku 2017

11 grudnia 2017

Po raz szesnasty wręczone zostały „Oscary Polskiej Logistyki” – 7 grudnia br. poznaliśmy laureatów programu badawczego – Operator Logistyczny Roku 2017.

czytaj więcej »


Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu, Produkcji 2017

11 grudnia 2017

Podczas Gali Logistyki, Transportu, Produkcji 2017 – 7 grudnia br. w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie ogłoszone zostały wyniki konkursu Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji 2017.

czytaj więcej »


Newsletter