Operator Logistyczny Roku 2016

12 grudnia 2016

8 grudnia 2016 roku, w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie, odbyła się jubileuszowa XV edycja Gali Logistyki, Transportu, Produkcji 2016 – największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie na polskim rynku w branży TSL, podczas którego wręczane są „Oscary Polskiej Logistyki”.

Galę zaszczyciło ponad 500 przedstawicieli top managementu z największych firm sektora TSL nie tylko w Polsce, ale i zza granicy. Gościem honorowym gali był ambasador Królestwa Niderlandów – Ron van Dartel. Uroczystość prowadził Tomasz Kammel, a oprawę muzyczną zapewniła finalistka tegorocznej edycji Voice of Poland – Olga Barej wraz z zespołem Big Trio.

Operator Logistyczny Roku to wspólne przedsięwzięcie badawcze DGC, Eurologistics oraz kilkudziesięciu czołowych firm logistycznych. Jego celem jest dostarczanie uczestnikom rynku wiedzy na temat oczekiwań klientów oraz poziomu wykonywania usług logistycznych. Na podstawie wyników badania powstaje ranking firm cieszących się największym zaufaniem klientów. Ranking służy promowaniu usług logistycznych najwyższej jakości.

Laureaci Programu Badawczego Operator Logistyczny Roku 2016

 

Złote godła

ID Logistics Polska

 

ID Logistics Polska, to nowa na polskim rynku firma, błyskawicznie awansująca do grona czołowych na nim graczy, już w ubiegłym roku uhonorowana dyplomem za największy wzrost pozycji rynkowej wśród partnerów programu.

Wyniki badania satysfakcji klientów firmy IDL prowadzonego od pięciu lat wskazują, że w krótkim czasie udało się przekształcić firmę postrzeganą przez klientów głównie jako sprawnego (terminowego i elastycznego) realizatora dostaw, w dysponującego wieloma walorami operatora logistycznego: o liczącym się potencjale, doświadczonego i wiarygodnego, oferującego uczciwą cenę za usługi. Dostrzeżono i doceniono też cechy zwykle od innych operatorów nie wymagane i nisko oceniane, takie jak innowacyjność i indywidualne podejście do potrzeb klienta. Decydujące znaczenie dla sukcesu firmy ma oferowanie dedykowanych rozwiązań logistycznych oraz płaska struktura organizacyjna, która pozwala na szybkie podejmowanie decyzji. Firma opiera model rozwoju na trzech filarach: pozyskiwanie nowych klientów i obszarów, aktywne wsparcie klientów w ich międzynarodowym rozwoju oraz wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych.

 

Srebrne godło

DHL Express


 DHL Express, to firma mająca od lat najsilniejszą markę na polskim rynku, reprezentująca jedną z największych grup logistycznych, laureat głównej nagrody w 2004 i 2011 r., oraz zdobywca nagród i wyróżnień we wszystkich pozostałych jego edycjach począwszy od 2003 r.

DHL Express to nie tylko dominujący dostawca usług logistycznych w segmencie międzynarodowych usług kurierskich, lecz także, niezmiennie od lat, najczęściej rekomendowana firma w całym segmencie usług kurierskich i ekspresowych. Na przodującą pozycję rynkową firmy składa się nie tylko zasięg geograficzny dostaw międzynarodowych (cecha obsługi, w której zachowuje olbrzymią przewagę nad konkurentami), ale także krajowy serwis ekspresowy (w dostawach z gwarantowaną godziną dostawy następnego dnia jest jednym z liderów). Strategią firmy jest koncentracja na potrzebach klientów związanych z globalizacją współczesnej gospodarki, a sama marka DHL Express została dedykowana do obsługi wyłącznie wymiany międzynarodowej. Firma zdecydowanie góruje w obsłudze wymiany zagranicznej, obsłudze przedsiębiorstw zagranicznych oraz obsłudze dużych przedsiębiorstw przemysłowych. Przyczyniło się do tego osiągnięcie wyższego poziomu funkcjonalności obsługi zagranicznych przesyłek lotniczych i drogowych, którą przed kilkoma laty przeniesiono do sieci międzynarodowej. Wyniki badania satysfakcji klientów dowodzą, że strategia dostarczania klientom coraz wyższego standardu obsługi tych dostaw (zasięg, czas, terminowość, bezbłędność) pozwoliła umocnić pozycję rynkową firmy.

 

Brązowe godło

TNT

 

TNT to prawdziwy fenomen na polskim rynku, firma, która trzy razy z rzędu w latach 2006-2008 oraz w 2011 i 2013 r. zajmowała pierwsze miejsce w rankingu najwyżej przez klientów cenionych firm logistycznych w Polsce, przez dwanaście lat obecności w zestawieniu, nigdy nie była notowana niżej niż na miejscu trzecim.

Firma znana przede wszystkim z najsilniej sprofilowanej oferty na rynku usług kurierskich, dzięki czemu w wybranych dziedzinach nie znajduje sobie równych pod względem penetracji rynku. Jej strategicznym celem jest rozszerzanie oferty, aby umożliwić wejście w nowe segmenty rynku, zwiększać udział w portfelu klienta oraz doprowadzić do optymalizacji i synergii operacji. Potwierdzenie skuteczności tej strategii znajdujemy w znacznym wzroście udziału wydatków zewnętrznych w ostatnich latach, w ogólnych kosztach logistycznych  klientów. Zarazem jednak obserwujemy odwrócenie tendencji do pozyskiwania nowych klientów spoza grupy dużych i średniej wielkości przedsiębiorstw produkcyjnych, a także porzucenie koncepcji przyciągania klientów realizujących gros obrotów wewnątrz kraju, co miało się przyczynić do wzrostu sprzedaży usług krajowych. TNT pozostaje nadal niekwestionowanym liderem rynku w dostawach ekspresowych i dostawach tego samego dnia, ale usługi te świadczy dla mniejszej niż poprzednio części swoich klientów. Zmiany w strategii można tłumaczyć przejęciem TNT przez jedną z działających globalnie firm kurierskich, FedEx. Jeszcze ważniejszym niż dotąd elementem strategii stało się w związku z tym miejsce TNT na rynku przesyłek międzynarodowych. W tej koncepcji firma ma rozwijać europejski serwis kurierski, przede wszystkim drogowy, tym sposobem wspomagając FedEx w walce gigantów.

 

Wyróżnienia jubileuszowe w programie badawczym Operator Logistyczny Roku 2016 – firmy biorące udział od początku badania

 

DIERA – szybkość dostaw

DPD Polska – tempo wzrostu pozycji rynkowej

DSV Road – spedycja drogowa

DSV Solutions – kompleksowość usług

Spedimex – elastyczność dostaw

 

Wyróżnienia honorowe w programie badawczym Operator Logistyczny Roku 2016

 

VIVE Transport – najlepsza firma logistyczna wśród nowych partnerów programu

TSLogistic – wyróżniające wykonanie założonych norm usług logistycznych

LINK – najlepszy przewoźnik ładunków całopojazdowych

Farmada Transport – najlepszy przewoźnik w ruchu krajowym

Wyróżnienia specjalne – perspektywiczna firma logistyczna

 

DTW Logistics

Northgate Logistics

Omnipack

 

Lider logistyki 2016

 

Firma kurierska

General Logistics Systems Poland

Firma logistyczna w kategorii zakres i jakość usług

Panalpina Polska

 

Firma logistyczna w kategorii lojalność klientów

Maszoński logistic

 

Firma logistyczna w kategorii standard realizacji dostaw i elastyczność

Geodis Polska

 

Firma logistyczna w kategorii pozycja rynkowa

Raben Polska

 

 

 

 

 

 

 

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Polski eksport do sieci sklepów DIY w czasach pandemii

3 czerwca 2020

Asortyment przyjazny sprzedaży online, większa elastyczność, umiejętność szybkiego reagowania, mniejsze zamówienia, możliwości tymczasowego zmagazynowania towaru, dywersyfikacja źródeł zaopatrzenia i dostęp do tzw. okna czasowego przy dostawie – do takich warunków muszą w wyniku pandemii dostosować się polscy producenci zaopatrujący sieci sklepów typu „dom i ogród” za granicą.

czytaj więcej »


Nowy wymiar bezpieczeństwa

2 czerwca 2020

Pandemia, z którą mierzymy się obecnie, zmienia wiele aspektów naszego życia. Konieczność modyfikacji procesów w przedsiębiorstwach, czy nowe nawyki konsumenckie to tylko niektóre z nich. Przede wszystkim szerszego znaczenia nabiera aspekt bezpieczeństwa. Widać to doskonale w branży intralogistycznej.

czytaj więcej »


Wsparcie dla start-upów – rusza program FM Open Lab

29 maja 2020

FM Logistic CE, wiodący operator logistyczny działający w Polsce, Czechach, Słowacji i Węgrzech, uruchamia program dedykowany start-upom. Inicjatywa nosi nazwę FM Open Lab i jest skierowana do przedsiębiorców, którzy chcieliby rozwijać swój produkt lub usługę w rzeczywistych warunkach biznesowych.

czytaj więcej »


DSV Solutions w A2 Warsaw Park

28 maja 2020

Panattoni z kolejna realizacją dla DSV Solutions. Operator logistyczny zajmie blisko 12 000 mkw. w ramach A2 Warsaw Park – największego obiektu magazynowo-produkcyjnego w regionie warszawskim.

czytaj więcej »


Pandemia przeniosła wiosenne zakupy do Internetu

27 maja 2020

Już nie awaryjne zakupy w sieci, a prawdziwa zmiana nawyków stoi za wiosennym rozwojem polskich sklepów internetowych – wynika z danych zebranych przez Shoper.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter