Nowy magazyn centralny PepsiCo pracuje na pełnych obrotach

10 lipca 2020

Najnowszy magazyn centralny PepsiCo położony na terenie parku P3 Mszczonów jest jednocześnie największym magazynem w sieci dystrybucji koncernu i największym tego typu obiektem oddanym do użytku w Polsce w I kwartale 2020 r.
Kubatura magazynu jest tak duża, że gdyby chcieć wypełnić budynek wyłącznie puszkami flagowego napoju marki, zmieściłoby się tam ich aż 2 mld. Obiekt o powierzchni ponad 58 000 mkw. pozwala na składowanie ok. 60 tys. palet jednocześnie. Codziennie opuszcza go ok. 5 tys. palet i tyle samo trafia do niego z zakładów produkcyjnych firmy. Po skonsolidowaniu procesów logistycznych dotychczas prowadzonych w kilku innych lokalizacjach, magazyn centralny PepsiCo w parku P3 Mszczonów działa już na pełnych obrotach.

Paweł Poniedzielnik, starszy kierownik ds. logistyki w PepsiCo, mówi: – Realizacja nowego magazynu centralnego była dla nas strategicznym projektem na przestrzeni kilku ostatnich lat oraz kluczowym elementem modernizacji systemu magazynowania wyrobów gotowych w Polsce. Dzięki temu, że P3 przekazało nam obiekt zgodnie z założonym harmonogramem, mieliśmy wystarczająco dużo czasu, żeby przenieść do niego zaplanowaną wcześniej skalę naszych operacji i w tak trudnym momencie, jakim jest pandemia móc działać w sposób nieprzerwany i efektywny. W obecnej chwili już ponad 85% z docelowych operacji prowadzonych jest w Mszczonowie. Konsolidacja różnorodnych procesów, dotychczas prowadzonych w innych rozproszonych obiektach, okazała się bardzo dobrą decyzją i sprawdziła się doskonale w tym wymagającym okresie.

Budowa magazynu centralnego PepsiCo rozpoczęła się w maju ubiegłego roku i trwała osiem miesięcy. Wysokość obiektu do podstawy konstrukcji dachu wynosi 12 m, co umożliwia swobodne składowanie towarów do wysokości 11,5 m. P3 w pełni dostosowało budynek do potrzeb i operacji logistycznych realizowanych przez klienta. Budynek posiada 103 doki (rozładunkowo-załadunkowe), w tym 4 rampy „zero” oraz został wyposażony w bezsłupową strefę przydokową o głębokości 24 m, co umożliwia najemcy dużą swobodę manewrów zarówno w trakcie załadunku, jak i rozładunku towarów. Dodatkowo w obiekcie zainstalowano system QLoader, który pozwala na automatyczny załadunek oraz rozładunek palet, co znacząco skraca czas procesów i minimalizuje ich koszty. Ponadto wewnątrz magazynu zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań m.in. w pełni zautomatyzowane urządzenie umożliwiające foliowanie palet poprodukcyjnych oraz mobilne i stacjonarne owijarki do zabezpieczania składowanego towaru.

Bartłomiej Hofman, Managing Director P3 Logistic Parks w Polsce, mówi: – Realizacja strategicznego magazynu dla PepsiCo była także kluczową inwestycją dla nas jako dewelopera. Wyjątkowa skala projektu i terminarz były wymagające, jednak dzięki doskonałej współpracy wszystkich zespołów zaangażowanych w realizację obiektu, zarówno ze strony P3, generalnego wykonawcy – firmy Kajima Poland, jak i naszego klienta przekazaliśmy magazyn do użytku zgodnie z planem. Czujemy ogromną satysfakcję, że przekazany przez nas obiekt znakomicie poradził sobie z trudnym testem operacyjnym w wyjątkowo wymagającym czasie, a fakt, że był to jednocześnie największy projekt w Polsce oddany w pierwszych 3 miesiącach tego roku jest dla nas dodatkowym powodem do zadowolenia.

PepsiCo w każdym realizowanym projekcie oraz we wszystkich etapach łańcucha dostaw stawia na pierwszym miejscu aspekty środowiskowe i dąży do ograniczenia swojego śladu węglowego. Te wartości są także bliskie P3 i były one istotne przy budowie magazynu dla PepsiCo w parku P3 Mszczonów. W konstrukcji obiektu wykorzystano panele z rdzeniem PIR, które efektywniej izolują budynek od czynników zewnętrznych. Ponadto na dachu magazynu zainstalowano panele solarne do podgrzewania wody bytowej. W budynku zainstalowano tylko energooszczędne oświetlenie LED, a we flocie prawie 100 wózków widłowych zastosowano baterie litowo-jonowe bardziej ekologiczne niż tradycyjne baterie kwasowe. W trosce o zachowanie polityki PepsiCo „zero odpadów” w magazynie wszystkie odpady są segregowane, a stosowane środki czyszczące są przyjazne dla środowiska i posiadają odpowiednie certyfikaty.

Procesami operacyjnymi w magazynie PepsiCo w Mszczonowie zarządza ID Logistics. Firma jest międzynarodowym operatorem, który specjalizuje się w logistyce kontraktowej.

Piotr Krasoń, Project Manager ID Logistics, mówi: – Jako operator logistyczny wciąż poszukujemy nowych technologii oraz rozwiązań mających na celu wsparcie operacji dla naszych klientów. Dzięki zaangażowaniu już na etapie projektu i budowy magazynu centralnego PepsiCo byliśmy w stanie zaprojektować go w taki sposób, aby zapewniał dużą elastyczność i pozwalał na implementację nowoczesnych technologii. Przykładem takich rozwiązań jest np. flota wózków z bateriami Li-ion (litowo-jonowymi), autonomiczne wózki widłowe, a także wózki z systemem „put to light”, które za pomocą sygnalizacji świetlnej wskazują miejsca odłożenia towarów. Wdrożyliśmy ponadto system kompletacji głosowej (ang. voice picking), a także systemy awizowania dostaw, zarządzania dokami oraz ruchem pojazdów na parkingu i placu.

Mimo wysokiego poziomu automatyzacji procesów logistycznych, ich liczba w połączeniu z wielkością obiektu sprawia, że w magazynie zatrudnionych jest już 230 osób. 52% z nich stanowią magazynierzy, a 27% operatorzy wózków widłowych. Pozostałe osoby zatrudnione są na stanowiskach administracyjnych i nadzorczych. Dynamiczny rozwój centrum logistycznego i stały wzrost liczby operacji logistycznych wymaga jednak dalszego rozwoju kadr i zatrudniania kolejnych pracowników.

Park P3 Mszczonów położony jest zaledwie 50 km na południowy zachód od Warszawy, wzdłuż drogi ekspresowej S8 łączącej stolicę z południem Polski, a także w pobliżu autostrady A2 łączącej zachodnią i wschodnią część kraju oraz autostrady A1 biegnącej z południa na północ. Położenie parku przy drodze ekspresowej S8 umożliwia dojazd do centrum Warszawy w niecałe 40 minut. P3 posiada jeszcze grunt pozwalający na dalszą rozbudowę parku o ponad 100 000 mkw. powierzchni najmu.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Rynek cargo próbuje złapać wiatr

13 sierpnia 2020

Dachser Polska reaguje na „nową normalność” w branży frachtu lotniczego. Krok po kroku zwiększa się dostępna przestrzeń ładunkowa i częstotliwość lotów, ale nadal istnieje duża różnica pomiędzy sytuacją sprzed Covid-19 i teraźniejszością. Wciąż łatwiej też wysłać międzykontynentalną przesyłkę lotniczą przez Frankfurt niż przez Warszawę, chociaż i w Polsce sytuacja powoli się poprawia – ocenia globalny operator logistyczny Dachser Air & Sea Logistics Polska.

czytaj więcej »


Rosną przewozy intermodalne

12 sierpnia 2020

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego opublikował „Sprawozdanie z funkcjonowania rynku transportu kolejowego w 2019 r.” Z raportu wynika, że ubiegły rok należał do przewozów pasażerskich, w których odnotowano ponad 8% wzrost liczby podróżnych. Był to również dobry rok przewozów intermodalnych, w których o ponad 10% wzrosła przewieziona masa.

czytaj więcej »


FM Logistic rozpoczyna kolejny etap obsługi Grupy Polpharma

11 sierpnia 2020

W dniu 3 sierpnia 2020 roku, po uzyskaniu przez Grupę Polpharma zezwolenia Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego (GIF), wystartowały pierwsze operacje logistyczne w nowym rozbudowanym module platformy FM Health, największym centrum magazynowania i dystrybucji produktów farmaceutycznych w Centralnej Europie, należącej do FM Logistic CE. Tym samym operator logistyczny realizuje zawartą w ubiegłym roku umowę z liderem polskiego rynku farmaceutycznego.

czytaj więcej »


DB Schenker: nowy terminal na Lubelszczyźnie

10 sierpnia 2020

DB Schenker przenosi operacje z obiektu w Lublinie do nowoczesnego terminala przeładunkowego, który powstanie w świdnickiej Strefie Aktywności Gospodarczej. Nowy, ekologiczny terminal rozpocznie działalność w IV kwartale 2020 roku.

czytaj więcej »


Adamów – nowy punkt na logistycznej mapie Polski

7 sierpnia 2020

Raben Logistics Polska wraz z klientem – firmą Makro Cash & Carry Polska otworzył kolejny punkt na logistycznej mapie Polski – nowy magazyn w Adamowie pod Warszawą. W obiekcie o powierzchni 33 tys. mkw. zastosowano wiele rozwiązań, które podwyższają nie tylko wydajność procesu, ale i bezpieczeństwo pracowników.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter