Największy magazyn GEFCO powstaje pod Wrocławiem

8 lipca 2019

GEFCO zapowiedziało uruchomienie jesienią swojego największego magazynu w Polsce. Obiekt o powierzchni 32 500 m kw. powstaje w Psarach na Dolnym Śląsku i jest częścią parku S5 Wrocław North Gates, inwestycji Panattoni Europe.

Nowy magazyn GEFCO będzie światowym centrum dystrybucyjnym dla wiodącego producenta komponentów i części motoryzacyjnych. Obecnie GEFCO Polska prowadzi rekrutację i przygotowuje się do adaptacji magazynu, w którym pracę znajdzie około 70 osób.

GEFCO Polska wprowadzi się do parku S5 Wrocław North Gates w Psarach w listopadzie. Przewiduje się, że kolejne dwa miesiące zajmie zatowarowanie i faza rozruchu obiektu. Z ponad 32 500 m kw. powierzchni część magazynowa zajmie niemal całość, zaś pod pomieszczenia biurowe przeznaczono 400 m kw. Cała powierzchnia magazynu zostanie dostosowana do obsługi i kompletacji zamówień dla branży motoryzacyjnej.

– Wspólnie z Panattoni Europe opracowaliśmy rozwiązania szyte na miarę, odpowiadające oczekiwaniom klienta GEFCO w zakresie lokalizacji, rozwoju biznesu i dostępu do wykwalifikowanych pracowników. Magazyn GEFCO w Psarach będzie jednym z największych, o ile nie największym, tegorocznym uruchomieniem magazynowym dla sektora automotive w Polsce – mówi Marcin Zasuń, kierownik ds. rozwoju produktu, GEFCO Polska.

Nowy magazyn GEFCO będzie pełnić rolę światowego centrum dystrybucyjnego. W ramach operacji inbound na Dolny Śląsk trafią towary z różnych kontynentów, między innymi z Azji i Ameryki Południowej. Z kolei logistyka wyjścia będzie gwarantować szybkie dostawy na terenie Polski i do inny krajów z naszego regionu, w tym dostawy 24h na niemal całym obszarze Niemiec, które są ważnym rynkiem z perspektywy klienta GEFCO.

W najbliższych tygodniach GEFCO przeprowadzi działania wspierające rekrutację wykwalifikowanej kadry do nowego magazynu. Wśród 70 pracowników najliczniejszą grupą będą operatorzy wózków i pracownicy magazynowi zajmujący się kompletacją zamówień.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Powstała pierwsza hala Hillwood Częstochowa Zachód w Kłobucku

20 września 2019

Kończy się pierwszy etap budowy parku magazynowego Hillwood Częstochowa Zachód, w ramach którego powstała pierwsza z hal. Trwają prace przy budowie ronda na drodze krajowej nr 43, które ma ułatwić dojazd do nowego centrum. Docelowo park magazynowy składać się będzie z dwóch hal o łącznej powierzchni ponad 57 tys. mkw. Jest to jedna z największych inwestycji Hillwood w województwie śląskim.

czytaj więcej »


DB Schenker: mistrzowie bezpieczeństwa

19 września 2019

Na początku września kierowcy walczyli w Mistrzostwach Bezpiecznej i Ekonomicznej Jazdy o Puchar Prezesa DB Schenker. Mistrzostwa zorganizowano już po raz dziesiąty. Ich celem jest przede wszystkim promocja bezpiecznego zachowania na drodze, a także ekonomicznej jazdy.

czytaj więcej »


Fabryka zmywarek BSH w Łodzi otwarta

18 września 2019

Panattoni Europe otworzył największy obiekt produkcyjny w swoim portfolio i największy zakład produkcyjny AGD w Europie – fabrykę zmywarek BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego. Obiekt dedykowany przemysłowi 4.0 powstał w Łodzi – obok Central European Logistics Hub – zajmując 57 000 m kw.

czytaj więcej »


Logistyka polskich jabłek w eksporcie

17 września 2019

Z jakimi zagrożeniami i wyzwaniami wiąże się transport morski jabłek w kontenerach? Za jakie etapy procesu odpowiadają sadownicy, logistycy, spedytorzy, armatorzy… ? Eksport owoców z Polski w 2018 r. wzrósł o 8% w stosunku do poprzedniego roku. Największą popularnością cieszą się jabłka, których za granicę sprzedano 839 tys. t za 346 mln euro. Polskie jabłka znajdują odbiorców na całym świecie, mimo wprowadzonego przez Rosję w 2014 r. embarga.

czytaj więcej »


Blockchain a efektywność łańcucha dostaw

16 września 2019

Zarządzanie łańcuchem dostaw i wszystkimi aspektami związanymi z produkcją i dystrybucją towarów jest niezwykle złożonym procesem. Nawet wykorzystując kosztowne oprogramowanie do śledzenia zamówień i realizowania wysyłek, większość firm logistycznych nadal ma ograniczoną widoczność i wgląd w to, gdzie w danym momencie znajdują się wszystkie ich towary. Jest to skutkiem luk analogowych, które pojawiają się w trakcie realizacji całego procesu.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter