Logistyczne kulisy Ironman Gdynia

12 sierpnia 2019

Logistyczne kulisy Ironman Gdynia Firma VGL Group jako sponsor i wsparcie logistyczne odpowiada za całość transportów drogowych przed, po oraz w trakcie Enea IRONMAN 70.3 Gdynia. To jedne z największych zawodów triathlonowych w Europie Środkowo-Wschodniej, startuje w nich ok. 4 tysięcy zawodników.

W związku z rosnącymi wymaganiami uczestników zawodów oraz rosnącą temperaturą, po przeanalizowaniu przebiegu zeszłorocznych zawodów, zespół projektowy zaproponował wprowadzenie innowacji. Mimo zmiany roli nie zmienia się funkcja jako partnera logistycznego tego wydarzenia.

– W rękach VGL Group pozostaje koordynacja łańcucha dostaw zaplecza logistycznego całego eventu. W skład projektu wchodzą m.in. działania w zakresie organizacji i optymalizacji transportów drogowych zarówno tych przed zawodami, jak również transporty powrotne po zawodach, operacje magazynowe czy organizacja punktów odżywiania na trasie rowerowej oraz biegowej – relacjonuje Natalia Sielska, koordynator projektu po stronie VGL Group.

– W zeszłym roku temperatura podczas zawodów sięgała ponad 30 stopni – mówi Mateusz Szerechan, Road Team Leader VGL Group. – Standardowo na punkty odżywiania trafiały klasyczne plandeki, które transportowały wodę oraz napoje izotoniczne w wyznaczone na trasie miejsca. Aby zadbać o komfort zawodników, zaproponowaliśmy zmianę typu aut na chłodnie, dzięki czemu oprócz dostawy na czas auta służą jako przenośne lodówki. Taki sposób działania wypróbowaliśmy przy warszawskich zawodach Ironman i udało nam się dostarczyć na punkty nawet lód- tego wcześniej nie było.

VGL Group odpowiada również za magazynowanie towarów, które m.in. pozwolą na zbudowanie całej scenografii wydarzenia: – Do naszego magazynu zaczynają zjeżdżać przesyłki od sponsorów już na miesiąc przed imprezą- mówi Artur Czylkowski, Logistics Director. – Naszym najważniejszym zadaniem jest odpowiednia identyfikacja przesyłek, a następnie posortowanie towarów zgodnie z ich przeznaczeniem. Towary dzielimy na 3 główne grupy – rzeczy dla zawodników oraz pakiety startowe, materiały reklamowe od sponsorów oraz elementy techniczne dla organizatora.

– Praca przy organizacji tak dużego eventu to coś zupełnie innego od tego, co robimy na co dzie. – Katarzyna Jankowska, HR Director. – Jest to spore wyzwanie, ale satysfakcja podczas wydarzenia jest jeszcze większa – szczególnie, że możemy przyczynić się do sukcesów sportowych naszych pracowników i partnerów biznesowych, którzy podczas wydarzenia wspólnie wystartują jako #teamVGL.

Przygotowania do startu weszły w decydującą fazę, od strony logistycznej wszystkie elementy organizacyjne są zabezpieczone przez ekspertów z VGL Group. Pozostaje trzymać kciuki za formę zawodników i pogodę podczas wydarzenia.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

DB Schenker dla Nissens Automotive A/S

22 sierpnia 2019

DB Schenker w Polsce, rozwijając współpracę z branżą automotive, otworzył w Poznaniu magazyn części zamiennych dla swojego nowego klienta firmy Nissens.

czytaj więcej »


Bydgoszcz rośnie w magazyny

21 sierpnia 2019

Panattoni Europe tworzy kolejny park logistyczny w regionie kujawsko-pomorskim – Panattoni Park Bydgoszcz II. Inwestycja o powierzchni użytkowej ponad 40 000 m kw. położona jest zaledwie 3 km od obwodnicy miasta, od którego centrum dzieli ją 5,3 km. Budowa nowego parku rozpocznie się we wrześniu, zaś pierwszy najemcy będą mogli się do niej wprowadzić w I kwartale 2020 r.

czytaj więcej »


Nowy oddział Dachser na północy Niemiec

20 sierpnia 2019

Dachser rozpoczyna budowę nowego oddziału w Neumünster w Szlezwiku-Holsztynie, najbardziej wysuniętym na północ kraju związkowym Niemiec. Powstanie tam terminal przeładunkowy dla towarów przemysłowych i żywności. Warta 17,4 mln euro inwestycja ma zostać sfinalizowana w trzecim kwartale 2020 r.

czytaj więcej »


Łańcuch dostaw dla e-commerce

19 sierpnia 2019

Firma DHL Supply Chain opublikowała raport na temat ewolucji łańcuchów dostaw dla e‑commerce. Badanie pokazało, że mimo posiadania świadomości kluczowego znaczenia handlu elektronicznego dla zatrzymywania i zadowolenia klientów, większości firm nie udało się w pełni wdrożyć strategii e-commerce.

czytaj więcej »


Panattoni: kierunek Bałtyk

16 sierpnia 2019

Panattoni Europe powiększy wolumen obiektów w rejonie Morza Bałtyckiego. Tuż przy autostradzie A1 deweloper stworzy Panattoni Park Pruszcz Gdański o powierzchni 75 600 m kw. Inwestycja będzie się składać z dwóch hal produkcyjno-magazynowych i zapewni najemcom doskonałe połączenie z całym krajem.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter