Logistics Innovative Solutions

18 listopada 2019

Kilkadziesiąt osób uczestniczyło w Forum Logistics Innovative Solutions. Miało ono na celu przedstawienie bieżącego stanu innowacji w zakresie cyfryzacji w logistyce. Stanowiło również okazję do dyskusji i poznania partnerów odnoszących sukcesy w tym obszarze. Patronat medialny sprawowało wydawnictwo Eurologistics.

Spotkanie prowadził Michael Kuchenbecker z Logistics Alliance Germany. LAG to publiczno-prywatne przedsięwzięcie utworzone przez Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej oraz niemiecką branżę logistyczną, reprezentowaną przez stowarzyszenie finansowania LAF.

Nasi zachodni sąsiedzi przodują na świecie pod kątem rozwoju logistyki, a rozwiązania tam stosowane często mają modelowy charakter, szczególnie dzięki stworzeniu systemu implementacji rozwiązań zgodnych z ideą Industry 4.0 czy Logistics 4.0. Warto skorzystać z okazji do nawiązania kontaktów pozwalających na wymianę poglądów i przedyskutowania możliwości nawiązania owocnej współpracy.

– Niemiecka branża logistyczna może liczyć na wspieranie innowacji dzięki specjalnemu programowi, którego cele sięgają nawet 2040 roku. W przyszłości gospodarka, zarządzanie danymi w łańcuchu dostaw będą jeszcze bardziej oparte na zorganizowanych platformach. Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej w Niemczech ma tego świadomość i wspiera pracę nad ich rozwojem. Nowe technologie mają przyczynić się między innymi, do tego, by transport był bardziej efektywny pod względem kosztowym i ekologiczny – mówiła Birgit Faßbender, zastępca kierownika referatu Transport towarowy i logistyka w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.

Cyfryzacja portu i transportu morskiego została przedstawiona na przykładzie Portu Hamburg. Maciej Brzozowski z Hafen Hamburg Marketing mówił między innymi o rezerwacji miejsc na wizyty ciężarówek. Ma on zapobiegać tworzeniu tzw. wąskich gardeł i ułatwiać efektywne planowanie wszystkim stronom łańcucha dostaw. Olbrzymią rolę odgrywa w tym regulowanie ruchem w porcie – wizyty ciężarówek są dostosowywane do pojemności terminali. Zatem kierowca pojazdu będący w wyznaczonym w harmonogramie momencie ma niejako zarezerwowane miejsce i można przystąpić do załadunku/rozładunku.

Na temat rozwiązań w logistyce projektów „high&heavy” opowiadał Holger Dechant z UTM Universal Transport. Przedstawił on między innymi ciekawy case związany z transportem lokomotywy pod stadion w Poznaniu, na którym na co dzień grają piłkarze poznańskiego Lecha. Dodajmy, że stanowi ona jeden z ważnych symboli klubu. Przy ostatnich kilometrach kierowcy ciągnika siodłowego towarzyszyli kibice tworząc niemal oprawę meczową. Dzięki sprawnej organizacji przewozu stolica Wielkopolski zyskała nowa atrakcję turystyczną, pod którą wiele osób robi sobie zdjęcia.

Marijo Pesic z Kombiverkehr Deutsche Gesellschaft für kombinierten Güterverkehr (Niemieckie Zrzeszenie Transportu Kombinowanego (Multimodalnego) mówił z kolei o transgranicznych połączeniach a Gerhard Oswald (Gomultimodal) na temat rozwoju kolei. Logistics Innovative Solutions odbyło się przy okazji targów Translogistica.

Galeria zdjęć

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Panattoni dla Amazon w Gliwicach – 210 000 mkw. i 4 kondygnacje

5 grudnia 2019

Panattoni Europie wybudował rekordowy pod względem wielkości i funkcjonalności obiekt dla firmy Amazon w Gliwicach. Inwestycja, o powierzchni ponad 210 000 mkw. i 4 kondygnacjach, jest największym budynkiem firmy w kraju i została wyposażona w innowacyjną technologię Amazon Robotics.

czytaj więcej »


GEFCO dla Airbusa – zarządzanie opakowaniami zwrotnymi

4 grudnia 2019

GEFCO, wiodący na świecie dostawca rozwiązań multimodalnych w łańcuchu dostaw, podpisało umowę z Airbusem, światowym liderem branży lotniczej. Celem współpracy jest wsparcie firmy w przejściu na czystszy i bardziej przyjazny dla środowiska łańcuch dostaw.

czytaj więcej »


Euro-net w Prologis Park Janki

3 grudnia 2019

ologis podpisał jedną z największych transakcji pod względem powierzchni zabudowy na europejskim rynku magazynowym w tym roku, ze swoim długoletnim partnerem EURO-net Sp. z o.o., obejmującą ok. 160 000 mkw. w Prologis Park Janki.

czytaj więcej »


Panattoni inwestuje w Lublinie

2 grudnia 2019

Planowany Panattoni Park Lublin III to cztery hale magazynowe klasy A o łącznej powierzchni 53 110 mkw. Ich budowa rozpoczęła się już w październiku br., a wśród pierwszych najemców są znani operatorzy logistyczni. Wynajęli oni łącznie 12 000 mkw.

czytaj więcej »


FM Logistic zaprezentował Ergoskel

29 listopada 2019

FM Logistic, operator logistyczny i dostawca usług kontraktowych, zaprezentował ergoszkielet Ergoskel, który został zaprojektowany tak, by ułatwić pracownikom magazynu podnoszenie paczek i ograniczyć obciążenie fizyczne.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter