Logistics Innovative Solutions

18 listopada 2019

Kilkadziesiąt osób uczestniczyło w Forum Logistics Innovative Solutions. Miało ono na celu przedstawienie bieżącego stanu innowacji w zakresie cyfryzacji w logistyce. Stanowiło również okazję do dyskusji i poznania partnerów odnoszących sukcesy w tym obszarze. Patronat medialny sprawowało wydawnictwo Eurologistics.

Spotkanie prowadził Michael Kuchenbecker z Logistics Alliance Germany. LAG to publiczno-prywatne przedsięwzięcie utworzone przez Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej oraz niemiecką branżę logistyczną, reprezentowaną przez stowarzyszenie finansowania LAF.

Nasi zachodni sąsiedzi przodują na świecie pod kątem rozwoju logistyki, a rozwiązania tam stosowane często mają modelowy charakter, szczególnie dzięki stworzeniu systemu implementacji rozwiązań zgodnych z ideą Industry 4.0 czy Logistics 4.0. Warto skorzystać z okazji do nawiązania kontaktów pozwalających na wymianę poglądów i przedyskutowania możliwości nawiązania owocnej współpracy.

– Niemiecka branża logistyczna może liczyć na wspieranie innowacji dzięki specjalnemu programowi, którego cele sięgają nawet 2040 roku. W przyszłości gospodarka, zarządzanie danymi w łańcuchu dostaw będą jeszcze bardziej oparte na zorganizowanych platformach. Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej w Niemczech ma tego świadomość i wspiera pracę nad ich rozwojem. Nowe technologie mają przyczynić się między innymi, do tego, by transport był bardziej efektywny pod względem kosztowym i ekologiczny – mówiła Birgit Faßbender, zastępca kierownika referatu Transport towarowy i logistyka w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.

Cyfryzacja portu i transportu morskiego została przedstawiona na przykładzie Portu Hamburg. Maciej Brzozowski z Hafen Hamburg Marketing mówił między innymi o rezerwacji miejsc na wizyty ciężarówek. Ma on zapobiegać tworzeniu tzw. wąskich gardeł i ułatwiać efektywne planowanie wszystkim stronom łańcucha dostaw. Olbrzymią rolę odgrywa w tym regulowanie ruchem w porcie – wizyty ciężarówek są dostosowywane do pojemności terminali. Zatem kierowca pojazdu będący w wyznaczonym w harmonogramie momencie ma niejako zarezerwowane miejsce i można przystąpić do załadunku/rozładunku.

Na temat rozwiązań w logistyce projektów „high&heavy” opowiadał Holger Dechant z UTM Universal Transport. Przedstawił on między innymi ciekawy case związany z transportem lokomotywy pod stadion w Poznaniu, na którym na co dzień grają piłkarze poznańskiego Lecha. Dodajmy, że stanowi ona jeden z ważnych symboli klubu. Przy ostatnich kilometrach kierowcy ciągnika siodłowego towarzyszyli kibice tworząc niemal oprawę meczową. Dzięki sprawnej organizacji przewozu stolica Wielkopolski zyskała nowa atrakcję turystyczną, pod którą wiele osób robi sobie zdjęcia.

Marijo Pesic z Kombiverkehr Deutsche Gesellschaft für kombinierten Güterverkehr (Niemieckie Zrzeszenie Transportu Kombinowanego (Multimodalnego) mówił z kolei o transgranicznych połączeniach a Gerhard Oswald (Gomultimodal) na temat rozwoju kolei. Logistics Innovative Solutions odbyło się przy okazji targów Translogistica.

Galeria zdjęć

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

ID Logistics i nowe centrum dystrybucyjne Lindt&Sprüngli

14 lipca 2020

ID Logistics wzmacnia współpracę z Lindt&Sprüngli (Poland), światowym liderem na rynku czekolady premium. 1 czerwca 2020 roku zostało uruchomione nowe centrum dystrybucyjne producenta czekolady w Grodzisku Mazowieckim, którym zarządza zespół ID Logistics. W tym roku mija 10 lat od podpisania umowy między firmami.

czytaj więcej »


Dot2Dot przenosi główną siedzibę grupy do 7R Park Gdańsk II

13 lipca 2020

Grupa Dot2Dot, lider branży opakowań z tektury litej, wprowadzi się do kompleksu 7R Park Gdańsk II w Kowalach, gdzie ulokuje linię produkcyjną, magazyn oraz biuro. W transakcji najemcy doradzała firma AXI IMMO.

czytaj więcej »


Nowy magazyn centralny PepsiCo pracuje na pełnych obrotach

10 lipca 2020

Najnowszy magazyn centralny PepsiCo położony na terenie parku P3 Mszczonów jest jednocześnie największym magazynem w sieci dystrybucji koncernu i największym tego typu obiektem oddanym do użytku w Polsce w I kwartale 2020 r.

czytaj więcej »


Ekol Poland rozszerza współpracę z Regattą

9 lipca 2020

Polska spółka Ekol Logistics i brytyjska Regatta niedawno podpisały nową, sześcioletnią umowę, co oznacza wejście w trzecią fazę współpracy. Firmy rozpoczęły współpracę w styczniu 2018 roku i do tej pory spółka Ekol Polska realizowała usługi dla Regatty na powierzchni magazynowej wynoszącej 10 000 mkw. (ponad 10 000 palet), składując 28 000 jednostek SKU.

czytaj więcej »


Algorytmy sztucznej inteligencji w magazynach e-commerce LPP

8 lipca 2020

W magazynie LPP do obsługi sprzedaży internetowej (Fulfillment Center) wdrożono rozwiązanie do optymalizacji ścieżki kompletacji zamówień z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Ten innowacyjny system będący elementem projektu Warehouse Inteligence to efekt współpracy LPP z producentem oprogramowania dla przemysłu, firmą PSI Polska.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter