Łańcuch dostaw dla e-commerce

19 sierpnia 2019

Firma DHL Supply Chain opublikowała raport na temat ewolucji łańcuchów dostaw dla e‑commerce. Badanie pokazało, że mimo posiadania świadomości kluczowego znaczenia handlu elektronicznego dla zatrzymywania i zadowolenia klientów, większości firm nie udało się w pełni wdrożyć strategii e-commerce.

Te nowe wnioski płyną z globalnego badania ankietowego, w którym udział wzięło niemal 900 decydentów odpowiedzialnych za zarządzanie logistyką lub łańcuchem dostaw oraz za e‑commerce.

Okazuje się, że 70% firm B2C i 60% firm B2B nadal pracuje nad doprowadzeniem do pełnego wdrożenia strategii, mimo że 70% respondentów ocenia e-commerce jako „bardzo ważny” lub „niezmiernie ważny” aspekt swojej działalności pod względem wielkości sprzedaży i przychodów.

W raporcie „Łańcuch dostaw dla e-commerce. Jak sprostać wyzwaniom” przedstawiono także główne bariery stojące na drodze do pełnego wdrożenia strategii, którymi są m.in. zmieniające się oczekiwania klientów, szybkość dostawy i ograniczenia istniejącej infrastruktury. Nabil Malouli, Global e-Commerce Product Lead w DHL Supply Chain, mówi: – Wyraźnie widać znaczenie uwzględniania wysokiej jakości obsługi klienta w strategii e‑commerce, przy czym oczekiwania klientów stale ewoluują i zmieniają się, powodując, że na firmach niezmiennie ciąży presja, by rozbudowywać ofertę e-commerce – a także nowe łańcuchy dostaw, jakie są do tego potrzebne – co powoduje problemy z pełną implementacją. Łańcuchy dostaw muszą nadążać za nowymi modelami biznesowymi, oczekiwaniami w zakresie obsługi i potrzebami technologicznymi klientów i odpowiednio na nie reagować, by zdobywać nowych i zatrzymywać dotychczasowych.

Wciąż rosnące wymagania w zakresie handlu elektronicznego oznaczają, że w ciągu następnych 3-5 lat ponad 50% firm będzie dokonywać jakiejś zmiany w swojej strategii dystrybucyjnej. By poradzić sobie z tą presją, wiele firm decyduje się na współpracę z zewnętrznym partnerem logistycznym (3PL), aby zwolnić wewnętrzne zasoby i możliwości na rzecz szybkiego i skutecznego skalowania działalności w celu kapitalizowania szans, jakie daje e-commerce. Malouli dodaje: – Wiele firm decyduje się na współpracę z dostawcami 3PL, którzy pomagają im odpowiednio reagować na zmieniające się otoczenie, jednocześnie udostępniając swoją wiedzę i elastyczność, by spełniać zmieniające się oczekiwania klientów.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Powstała pierwsza hala Hillwood Częstochowa Zachód w Kłobucku

20 września 2019

Kończy się pierwszy etap budowy parku magazynowego Hillwood Częstochowa Zachód, w ramach którego powstała pierwsza z hal. Trwają prace przy budowie ronda na drodze krajowej nr 43, które ma ułatwić dojazd do nowego centrum. Docelowo park magazynowy składać się będzie z dwóch hal o łącznej powierzchni ponad 57 tys. mkw. Jest to jedna z największych inwestycji Hillwood w województwie śląskim.

czytaj więcej »


DB Schenker: mistrzowie bezpieczeństwa

19 września 2019

Na początku września kierowcy walczyli w Mistrzostwach Bezpiecznej i Ekonomicznej Jazdy o Puchar Prezesa DB Schenker. Mistrzostwa zorganizowano już po raz dziesiąty. Ich celem jest przede wszystkim promocja bezpiecznego zachowania na drodze, a także ekonomicznej jazdy.

czytaj więcej »


Fabryka zmywarek BSH w Łodzi otwarta

18 września 2019

Panattoni Europe otworzył największy obiekt produkcyjny w swoim portfolio i największy zakład produkcyjny AGD w Europie – fabrykę zmywarek BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego. Obiekt dedykowany przemysłowi 4.0 powstał w Łodzi – obok Central European Logistics Hub – zajmując 57 000 m kw.

czytaj więcej »


Logistyka polskich jabłek w eksporcie

17 września 2019

Z jakimi zagrożeniami i wyzwaniami wiąże się transport morski jabłek w kontenerach? Za jakie etapy procesu odpowiadają sadownicy, logistycy, spedytorzy, armatorzy… ? Eksport owoców z Polski w 2018 r. wzrósł o 8% w stosunku do poprzedniego roku. Największą popularnością cieszą się jabłka, których za granicę sprzedano 839 tys. t za 346 mln euro. Polskie jabłka znajdują odbiorców na całym świecie, mimo wprowadzonego przez Rosję w 2014 r. embarga.

czytaj więcej »


Blockchain a efektywność łańcucha dostaw

16 września 2019

Zarządzanie łańcuchem dostaw i wszystkimi aspektami związanymi z produkcją i dystrybucją towarów jest niezwykle złożonym procesem. Nawet wykorzystując kosztowne oprogramowanie do śledzenia zamówień i realizowania wysyłek, większość firm logistycznych nadal ma ograniczoną widoczność i wgląd w to, gdzie w danym momencie znajdują się wszystkie ich towary. Jest to skutkiem luk analogowych, które pojawiają się w trakcie realizacji całego procesu.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter