Łańcuch dostaw dla e-commerce

19 sierpnia 2019

Firma DHL Supply Chain opublikowała raport na temat ewolucji łańcuchów dostaw dla e‑commerce. Badanie pokazało, że mimo posiadania świadomości kluczowego znaczenia handlu elektronicznego dla zatrzymywania i zadowolenia klientów, większości firm nie udało się w pełni wdrożyć strategii e-commerce.

Te nowe wnioski płyną z globalnego badania ankietowego, w którym udział wzięło niemal 900 decydentów odpowiedzialnych za zarządzanie logistyką lub łańcuchem dostaw oraz za e‑commerce.

Okazuje się, że 70% firm B2C i 60% firm B2B nadal pracuje nad doprowadzeniem do pełnego wdrożenia strategii, mimo że 70% respondentów ocenia e-commerce jako „bardzo ważny” lub „niezmiernie ważny” aspekt swojej działalności pod względem wielkości sprzedaży i przychodów.

W raporcie „Łańcuch dostaw dla e-commerce. Jak sprostać wyzwaniom” przedstawiono także główne bariery stojące na drodze do pełnego wdrożenia strategii, którymi są m.in. zmieniające się oczekiwania klientów, szybkość dostawy i ograniczenia istniejącej infrastruktury. Nabil Malouli, Global e-Commerce Product Lead w DHL Supply Chain, mówi: – Wyraźnie widać znaczenie uwzględniania wysokiej jakości obsługi klienta w strategii e‑commerce, przy czym oczekiwania klientów stale ewoluują i zmieniają się, powodując, że na firmach niezmiennie ciąży presja, by rozbudowywać ofertę e-commerce – a także nowe łańcuchy dostaw, jakie są do tego potrzebne – co powoduje problemy z pełną implementacją. Łańcuchy dostaw muszą nadążać za nowymi modelami biznesowymi, oczekiwaniami w zakresie obsługi i potrzebami technologicznymi klientów i odpowiednio na nie reagować, by zdobywać nowych i zatrzymywać dotychczasowych.

Wciąż rosnące wymagania w zakresie handlu elektronicznego oznaczają, że w ciągu następnych 3-5 lat ponad 50% firm będzie dokonywać jakiejś zmiany w swojej strategii dystrybucyjnej. By poradzić sobie z tą presją, wiele firm decyduje się na współpracę z zewnętrznym partnerem logistycznym (3PL), aby zwolnić wewnętrzne zasoby i możliwości na rzecz szybkiego i skutecznego skalowania działalności w celu kapitalizowania szans, jakie daje e-commerce. Malouli dodaje: – Wiele firm decyduje się na współpracę z dostawcami 3PL, którzy pomagają im odpowiednio reagować na zmieniające się otoczenie, jednocześnie udostępniając swoją wiedzę i elastyczność, by spełniać zmieniające się oczekiwania klientów.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Ruszyła budowa Panattoni Park Gorzów Wielkopolski

21 lutego 2020

Panattoni rozpoczął budowę Panattoni Park Gorzów Wielkopolski o planowanej powierzchni blisko 70 000 mkw. Inwestycja powstaje 7 km od centrum miasta, w pobliżu S3, na trasie ze Szczecina do autostrady A2 i już ma pierwszych najemców.

czytaj więcej »


Koniec rozbudowy centrum dystrybucyjnego LPP w Pruszczu Gdańskim

20 lutego 2020

LPP, polski producent odzieży, konsekwentnie rozbudowuje swoją sieć dystrybucji. Zakończona właśnie rozbudowa centrum dystrybucyjnego LPP w Pruszczu Gdańskim to kolejny krok w kierunku integracji kanałów sprzedaży i wzrostu efektywności procesów logistycznych całej Grupy.

czytaj więcej »


Time critical – dostawy, w których liczy się każda minuta

19 lutego 2020

Łańcuchy dostaw just-in-time stały się bardzo popularne ze względu na oszczędność wydatków na magazynowanie i możliwość redukcji zapasów. Jeżeli w tak precyzyjnie dostrojonej maszynie nie wszystko zadziała płynnie, to koszty mogą szybko wzrosnąć, a wraz z nimi zniknie zaufanie klienta.

czytaj więcej »


Ruszają pracę nad linią kolejową do Portu Police

18 lutego 2020

Podpisana umowa między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. a Multiconsult Polska na prace projektowe na budowę nowych torów, zapewniających bezpośredni dojazd do portu Police, to kolejny etap przygotowań, które po realizacji robót zwiększą konkurencyjność transportu morskiego i kolejowego.

czytaj więcej »


FM Logistic w Panattoni Park Poznań VII

17 lutego 2020

Od początku roku firma FM Logistic rozwija swoją działalność w centrum dystrybucyjnym Panattoni Park Poznań VII. 9500 mkw. powierzchni magazynowo-biurowej będzie dedykowane usługom cross-dockowym oraz magazynowania realizowanym na rzecz obecnych i przyszłych klientów firmy. Start działań operacyjnych przewidziany jest na marzec br.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter