ID Logistics rozwija Wewnętrzny Standard Jakości CID

31 lipca 2020

ID Logistics rozszerza zakres audytowania Wewnętrznego Standardu Jakości i wprowadza nową wersję CID 7.1. Teraz sprawdzane będą nie tylko procesy operacyjno-magazynowe i realizacja usług, ale także najnowsze procedury związane z bezpieczeństwem i organizacją pracy w centrach dystrybucyjnych. Przygotowana została też specjalna wersja CID Light, która ma wspierać proces wdrożenia zobowiązań systemu w nowo uruchamianych magazynach.
Wewnętrzny Standard Jakości CID po raz pierwszy został wdrożony w magazynach zarządzanych przez Grupę ID Logistics w 2015 roku. Corocznie jest aktualizowany i dostosowywany do nowych potrzeb rynkowych, tak aby wspierać rozwój firmy w kluczowych obszarach biznesowych.
­
W tym roku zakres audytów Wewnętrznego Standardu Jakości CID 7.1 został rozszerzony o trzy obszary. Pierwszy z nich dotyczy wdrożenia i stosowania procedur związanych z zarządzaniem magazynem w czasie pandemii COVID-19 oraz potencjalnych, innych tego typu zagrożeń. ID Logistics zarządza magazynami największych sieci handlowych i firm FMCG, zapewnienie ich sprawnego funkcjonowania ma więc kluczowe znaczenie. W procesie certyfikacji uwzględniono procedury ochrony zdrowia i życia pracowników, zachowanie ciągłości operacyjnej i pracy centrów dystrybucyjnych w oparciu o zalecenia administracyjne i prawne oraz potrzeby klientów. Wskazane zostały też nowe ryzyka operacyjne związane z działaniem magazynów podczas stanów zagrożenia epidemicznego.
Kolejna zmiana wiąże się z realizowanym w magazynach ID Logistics projektem iDeliver.

– iDeliver jest autorskim projektem ID Logistics, opartym na metodologii Lean. Składa się z kilku etapów. Po pierwsze, standaryzacji poprzez odpowiednie śledzenie kluczowych wskaźników, efektywnego sposobu zarządzania i współpracy zespołów oraz podejściem 5S. Po drugie, pełnego wykorzystania narzędzi i umiejętności zespołów operacyjnych w szczególności w obszarze zarządzania zapasem oraz przepływami wewnątrz magazynowymi. Po trzecie, optymalizacji procesów poprzez wykorzystanie wybranych metod – wyjaśnia Marcin Smoła, dyrektor operacyjny, ID Logistics.

iDeliver jest sztandarowym projektem ID Logistics, realizowanym przy współpracy ze specjalistami z Grupy ID Logistics z Francji. W ramach CID 7.1 audytorzy będą potwierdzać poziom realizacji kolejnych etapów wdrażania projektu.

Trzecia zmiana dotyczy procedury certyfikacji CID mającej za zadanie wesprzeć nowe magazyny, które dopiero przygotowują się do jego wdrożenia. W pierwszym półroczu tego roku operator uruchomił cztery nowoczesne centra dystrybucyjne, teraz planowane są kolejne otwarcia. Każdy nowy magazyn, zarządzany przez ID Logistics, musi zdobyć certyfikat Wewnętrznego Standardu Jakości CID w ciągu półtora roku od uruchomienia operacyjnego. Aby ułatwić przygotowania do wdrożenia bardzo restrykcyjnych wymagań, specjaliści ID Logistics opracowali CID Light – listę priorytetowych zobowiązań, które mają być wdrożone do 6 miesięcy od otwarcia magazynu. Pozwala ona na wcześniejsze monitorowanie stanu przygotowań, ułatwia też sprawdzenie jak przebiega wprowadzanie kluczowych punktów certyfikacji CID, związanych z różnymi obszarami pracy, m.in. określonymi procesami operacyjnymi.

– Wewnętrzny Standard Jakości CID jest certyfikacją „szytą na miarę”, pokazuje jak ważne jest dla nas dążenie do samodoskonalenia w kluczowych obszarach. Standaryzujemy procesy zarządzania magazynami, zgodnie z globalnymi normami, ale przy uwzględnieniu lokalnych warunków, potrzeb klientów i wymogów operacyjnych. Dzięki temu, że CID nie jest systemem zamkniętym, możemy go rozwijać tak, aby się jeszcze lepiej dostosowywać się i odpowiadać na potrzeby klientów oraz nowe wyzwania rynkowe – podkreśla Agata Głąbińska, menedżer ds. jakości, ID Logistics Polska.

Wewnętrzny Standard Jakości ID Logistics – CID (Certyfikacja ID) zapewnia standaryzację systemów zarządzania i wysoki poziom procesów operacyjnych w ponad 300 magazynach Grupy ID Logistics na świecie. Cały proces jest kontrolowany przez niezależną firmę certyfikującą EuraCRP, która współpracuje z globalnym Komitetem Certyfikacyjnym i działem jakości Grupy ID Logistics. W Polsce CID opiera się na audytach wewnętrznych, przeprowadzanych przez przeszkolonych pracowników ID Logistics i zewnętrznych, realizowanych przez firmę certyfikującą ISOCERT.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

MŚP oglądają każdą złotówkę

25 września 2020

Pomimo kryzysu, co ósmy przedsiębiorca w najbliższym czasie planuje nowe inwestycje. 60% z nich zamierza kupić maszyny i sprzęt, prawie ¼ chce przeznaczyć dodatkowe środki na cyfryzację. Największym zainteresowaniem cieszą się inwestycje budowlane i remontowe. Równocześnie rośnie grupa firm, które odkładają w czasie przyszłe nakłady finansowe. Tak wynika z 3. edycji badania „KoronaBilans MŚP” przygotowanego na zlecenie Krajowego Rejestru Długów.

czytaj więcej »


24 września 2020

Grupa Transporeon poszerza swoją ofertę o cyfrowe audytowanie faktur za transport, dzięki przejęciu ControlPay. W rezultacie firma może zapewnić swoim klientom kompleksową obsługę zleceń transportowych – począwszy od ich pozyskiwania aż po zautomatyzowane rozliczenie i analizę płatności. Przedsiębiorstwo rozwija też swoją działalność w Europie Wschodniej – niedawno otworzył swoje pierwsze biuro na Ukrainie.

czytaj więcej »


Rozbudowa Panattoni Park Tychy

23 września 2020

Panattoni rozbudowuje Panattoni Park Tychy m.in. na potrzeby ekspansji firmy Regesta. Operator logistyczny zwiększy zajmowaną powierzchnię niemal trzykrotnie, z dotychczasowych 6500 mkw. do 17 200 mkw. Realizacja kolejnego etapu kompleksu zakończy się w lutym 2021 roku, a Regesta skorzysta z nowej powierzchni w marcu. Panattoni Park Tychy po rozbudowie osiągnie powierzchnię 52 934 mkw.

czytaj więcej »


FM Logistic Centralna Europa rozpoczyna współpracę z Grohe

21 września 2020

8 września 2020 r. w magazynie FM Health zlokalizowanym w Błoniu koło Warszawy należącym do FM Logistic CE oficjalnie zainaugurowano rozpoczęcie operacji logistycznych dla znanego niemieckiego producenta armatury sanitarnej, firmy Grohe. Jest to realizacja długoterminowej umowy zawartej między przedsiębiorstwami jeszcze w grudniu ubiegłego roku.

czytaj więcej »


Obroty w portach morskich spadły z powodu pandemii o 10 proc.

18 września 2020

W całym I półroczu odnotowano wagowy spadek przeładunków o kilkanaście procent, jednak w przypadku niektórych towarów poszczególne porty mogą się pochwalić znaczącymi wzrostami. Średnie obroty spadły o ponad 10 proc.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter