ID Logistics z Innovation Campus

5 kwietnia 2018

Operator ID Logistics otworzył Innovation Campus we Francji. Jest to pierwszy tego typu kampus, który został uruchomiony przez firmę logistyczną we Francji. Jego otwarcie doskonale wpisuje się w strategię rozwoju Grupy ID Logistics w dużym stopniu ukierunkowanej na innowacyjność.

Od ponad trzech lat jest ona z powodzeniem wdrażana we wszystkich oddziałach firmy, zlokalizowanych w 17 krajach na całym świecie, w tym w Polsce.

Innovation Campus położony jest w podparyskim Châtres. Mieści się w biurze o powierzchni ponad 1500 m², utworzonym z dawnego magazynu, w bezpośrednim sąsiedztwie dwóch operacyjnych centrów logistycznych (Castorama i Marionnaud). Obecnie w kampusie realizowanych jest około 20 projektów z obszaru innowacji, które są wdrażane lub testowane w różnych spółkach należących do Grupy ID Logistics. Tu mają powstawać pomysły na realizację projektów logistycznych dla obecnych i potencjalnych klientów. Kampus ma być także miejscem spotkań i szkoleń dla pracowników Grupy ID Logistics oraz partnerów firmy, do których należą czołowe uniwersytety, start-upy i grupy przemysłowe.

Wśród innowacyjnych projektów wymienić można takie, które:

· są przyjazne dla użytkownika, poprawiają produktywność i jakość warunków pracy, na przykład zdalnie sterowany wózek widłowy (półautomatyczny sortownik zamówień), robot automatycznie przenoszący półki na stanowisko rozładowcze (Efficient Pick) czy automatyczny wózek do przewożenia towarów;

· poprawiają standardy usług dla klientów, m.in. robot sprzątający magazyn, „Connected Wagon”, czyli rozwiązanie firmy start-upowej Everysens, opierające się na rozwiązaniach z zakresu Internetu rzeczy (IoT), pozwalające na monitoring lokalizacji wagonów kolejowych (dedykowane rozwiązanie dla klienta);

· monitorują przepływ produktów w magazynach, na przykład video monitoring procesu preparacji (system monitoringu HD);

· optymalizują przepływy logistyczne, w szczególności związane z inteligentną siecią (system do operacyjnego przetwarzania danych Big Data);

· wspierają rozwój handlu elektronicznego lub wieloformatowego handlu detalicznego, tak jak na przykład System Dystrybucji Zamówień w Marionnaud (jego celem jest skrócenie do minimum czasu obsługi w magazynie, system działa w oparciu o precyzyjne ustalenie wymagań dla produktów o wysokiej i niskiej rotacji, połączony jest z automatycznym magazynowaniem produktów o średniej rotacji, przechowywanych w określonych pojemnikach i opakowaniach na zamówienie).

Ludovic Lamaud, wiceprezes ds. rozwoju i innowacji Grupy ID Logistics, komentuje: – Innowacyjność ma kluczowe znaczenie dla ekspansji ID Logistics. Naszym celem jest rozwój nowych usług z wysokim poziomem wartości dodanych, poprawa procesów oraz narzędzi operacyjnych. Dzięki temu możemy wspomagać realizację strategii Grupy, ukierunkowanej na wsparcie klientów. Angażujemy cały ekosystem, w tym ośrodki badawcze, startupy i wiodące uniwersytety, ustanawiając ramy strategiczne i cele, z którymi identyfikują się wszyscy nasi pracownicy. Innovation Campus ma odgrywać aktywną rolę w obserwowanej obecnie w branży rewolucji technologicznej, której ID Logistics zamierza być siłą napędową.

Eric Hémar, dyrektor generalny i prezes Grupy ID Logistics, podsumowuje: – Nasza branża nieustannie ewoluuje, dzięki coraz szybszym przepływom logistycznym, coraz krótszym czasom dostaw, coraz większej liczbie produktów i coraz częstszym zamówieniom jednostkowym. Musimy więc wciąż uczyć się jak aktualizować i wprowadzać innowacje, tak aby wspomagać naszych klientów w ich rozwoju i pozyskiwać nowych klientów.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

Walka o finał Global Challenge SCM

25 kwietnia 2018

W ostatnim tygodniu kwietnia rozpoczął się drugi etap zawodów Global Challenge SCM – The Fresh Connection 2018, czyli Global Challenge Rounds. Jego stawka jest bardzo wysoka, bowiem drużyny z jednego kraju rywalizują między sobą o udział w światowym finale. Zwycięzca może być tylko jeden.

czytaj więcej »


Koniec budowy centrum logistycznego Zalando w Głuchowie

24 kwietnia 2018

Polski rynek e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie. Obecnie jego wartość wynosi aż 40 mld złotych[1]. Znakomitą kondycję handlu online widać m.in. w branży modowej na przykładzie Zalando.

czytaj więcej »


Są fabryki, będzie centrum logistyczne

23 kwietnia 2018

Firma BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego rozpoczęła budowę nowego Centrum Logistyczne we Wrocławiu. To kolejna ważna inwestycja Grupy BSH przy ulicy Żmigrodzkiej 143. 

czytaj więcej »


Dachser chwyta wiatr w żagle

23 kwietnia 2018

W 2017 r. Dachser po raz pierwszy osiągnął przychód przekraczający 6 mld euro. Globalny operator logistyczny zwiększył swoje skonsolidowane przychody brutto o 7,2% do poziomu 6,12 mld euro.

czytaj więcej »


DHL rozszerza działalność e-commerce

20 kwietnia 2018

Globalna nowa platforma informatyczna DHL umożliwi zarządzanie zamówieniami na całym świecie. Nowe centra realizacji znajdują się w Wielkiej Brytanii, obu Amerykach i krajach Azji Południowo-Wschodniej.

czytaj więcej »


Newsletter