ID Logistics i branża odzieżowa

30 października 2018

Grupa ID Logistics wzmacnia ofertę skierowaną do firm odzieżowych i branży modowej. W Brazylii operator rozpoczął współpracę z Kiabi, jedną z największych francuskich sieci odzieżowych, która uruchomiła swoje pierwsze sklepy w tym kraju.

ID Logistics odpowiada za kompleksowe zarządzanie operacjami logistycznymi i dostawę towarów do wszystkich punktów sprzedaży. Z doświadczenia i know-how Grupy w tym obszarze skorzysta także polski oddział ID Logistics, planujący rozszerzenie oferty o obsługę branży odzieżowej.

Brazylijskie centrum dystrybucyjne Kiabi, zarządzane przez ID Logistics Brazylia, znajduje się w Jundiaí, oddalonym o 57 kilometrów od Sao Paulo. Operator odpowiada za przyjęcia i sprawdzenie towaru, magazynowanie, sortowanie i dostawy do sklepów Kiabi, a także usługi o wartości dodanej, czyli składanie odzieży, konfekcjonowanie, etykietowanie cen, metkowanie i zabezpieczenie przed kradzieżą.

– W najbliższym czasie rozpoczniemy także obsługę operacji logistycznych w ramach kanału sprzedaży e-commerce, gdzie na przykład klient będzie mógł przymierzyć w sklepie ubrania zakupione w sieci i kupić je tylko wtedy, gdy mu się spodobają – uzupełnia Rodrigo Bacelar, dyrektor ds. rozwoju biznesu i innowacji, ID Logistics Brazylia.

Według Jesúsa Hernandeza, dyrektora generalnego ID Logistics Brazylia: – Wybór firmy logistycznej jest wynikiem dobrze zorganizowanego procesu wyboru, którego celem było znalezienie lokalnego partnera logistycznego w Brazylii, z dużą wiedzą w zakresie specyficznej obsługi typu unit picking, elastyczności w zarządzaniu sezonowością sprzedaży i obsługą nowych kampanii, z efektywnym wsparciem logistycznym w zakresie bezpośrednich dostaw towarów do sklepów.

Obecnie w Brazylii działają dwa sklepy Kiabi, oferujące ubrania, buty i dodatki dla kobiet, mężczyzn i dzieci, zlokalizowane w centrach handlowych w Sao Paulo. Zgodnie z planami rozwoju, w ciągu kolejnych 5 lat Kiabi planuje otworzyć w tym kraju 40 sklepów. – Będziemy towarzyszyć ekspansji Kiabi w Brazylii. Nasze partnerstwo ma charakter długoterminowy, tak jak ma to miejsce w Europie – zapewnia Rodrigo Bacelar. Według Alexandra Zilio, lidera logistyki Kiabi, proces logistyczny jest jednym z najważniejszych punktów zaplanowanych operacji. – Potrzebujemy bardzo efektywnej logistyki, aby zapewnić klientom pełną dostępność naszych towarów. W ten sposób dbamy o pozytywne doświadczenia konsumentów, zarówno w sklepie stacjonarnym jak i e-commerce – wyjaśnia Zilio.

Kreacje Kiabi inspirowane są międzynarodowymi trendami wybieranymi przez Trend Lab, zespół 56 stylistów, którzy zapraszają klientów, współpracowników i wpływowe osoby do wspólnego tworzenia i śledzenia światowych trendów w modzie. Każdego roku firma wydaje sześć kolekcji, a od 2016 roku co miesiąc na rynek wprowadzane są modele z limitowanych edycji. – Na początku w Brazylii będziemy importować kolekcje z Francji, wraz z rozwojem sieci sklepów, nawiążemy współpracę z lokalnymi dostawcami, tak jak robimy to na całym świecie – mówi Alexandro Zilio.

– Szeroki zakres partnerstwa logistycznego z Kiabi i efektywne wspieranie ekspansji tej międzynarodowej sieci odzieżowej w Brazylii to dla nas bardzo dobra wiadomość. Zgodnie ze strategią dalszego rozwoju ID Logistics na polskim rynku, naszą ofertę będziemy teraz kierować także do firm z branży odzieżowej i modowej. Przy jej przygotowaniu z pewnością skorzystamy z dużego doświadczenia i know-how brazylijskiego oddziału ID Logistics – podsumowuje Sylwia Dunn, dyrektor rozwoju sprzedaży, ID Logistics Polska.

Ostatnie newsy Eurologistics więcej newsów »

FM Fresh z certyfikatem IFS Logistics

25 marca 2019

Platforma logistyczna FM Fresh w Mszczonowie ponownie uzyskała certyfikat IFS Logistics (wersja 2.2 grudzień 2017) potwierdzający wysokie standardy w zakresie magazynowania i transportu żywności. Uzyskana podczas audytu ocena to aż 99,45%.

czytaj więcej »


CHEP i Nestlé Waters optymalizują łańcuch dostaw

22 marca 2019

Gospodarka obiegu zamkniętego, usprawnianie procesów, oszczędności kosztowe są niezbędne dla zrównoważonego łańcucha dostaw. W odpowiedzi na wyzwania rynku związane z optymalizowaniem zasobów CHEP Polska i Nestlé Waters już kolejny rok z rzędu współdziałają w projekcie kooperacji transportowej.

czytaj więcej »


Top 10 w Europie dla Comp-Win

21 marca 2019

Kompleksowe rozwiązania logistyczne dostarczane przez polską firmę Comp-Win zostały wyróżnione przez amerykańskie czasopismo Logistics Tech Outlook. Comp-Win znalazł się na liście 10 najlepszych europejskich firm 2019 roku, które oferują rozwiązania logistyczne.

czytaj więcej »


Dachser: wzrost eksportu do sieci DIY

20 marca 2019

Eksport towarów z Polski do europejskich sieci DIY zrealizowany za pośrednictwem Dachser w 2018 r. podwoił się (102% r/r) pod względem liczby przesyłek. Międzynarodowy operator logistyczny dostarczył do ponad 18 tys. marketów z branży budowlano-ogrodniczej na całym kontynencie ok. 6 mln przesyłek.

czytaj więcej »


Rozbudowa LPP w SEGRO Logistics Park Stryków

19 marca 2019

Intensywnie rozwijająca się polska firma odzieżowa LPP SA zdecydowała się na powiększenie swojego centrum dystrybucyjnego na terenie parku logistycznego w Strykowie.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter